بازگشت موتو ایکس: فریم آلومینیومی، درپوش پشتی قابل تعویض، مشخصات فنی پرچمداران

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
دقایقی پیش در شهر شیکاگو ایالات متحده، سری جدید محصولات موتورولا در مقر این کمپانی معرفی شدند. موتو ایکس جدید ویژگی‌های پرچمداران برتر بازار را دارد و بدنه پشتی آن را می‌توان از میان انواع طرح‌های چرمی متنوع انتخاب کرد.
تبلیغات

در حالی که این روزها همه نگاه‌ها به سمت برلین و نمایشگاه IFA است، کیلومترها دورتر، در شهر شیکاگو، موتورولا از تلفن‌های جدید خود رونمایی کرده است. یکی از این محصولات جدید، موتو ایکس است.

motorola-moto-x-

نه! منظورم همان موتو X سال گذشته نیست. موتورولا یک موتو ایکس جدید را امروز به دنیا معرفی کرده است. کمپانی که اخیرا توسط لنوو تصاحب شده، تصمیم گرفته که با همان نام پیشین به کار خود ادامه دهد. موتو ایکس جدید محصولی متفاوت است. بزرگ‌تر است، ویژگی‌های جدید دارد و طراحی آن بهبودهای بسیاری را با خود همراه داشته است. طراحی جدید بسیار جذاب‌تر شده و موتو ایکس را دوست داشتنی‌تر از گذشته کرده است. قیمت‌گذاری عالی این تلفن را هم به این ویژگی‌ها اضافه کنید، تا مطمئن شوید که با یک تلفن بی‌نظیر و بسیار خوش قیمت روبرو هستید. موتو ایکس به صورت قراردادی اپراتوری با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد و در صورتی که بخواهید نسخه آنلاک آن را داشته باشید، باید ۵۰۰ دلار پرداخت کنید که نسبت به همه پرچمداران با ویژگی‌های مشابه ارزان‌تر است.

motorola-moto-x-2014

حال اجازه دهید به جزئیات بیشتر بپردازیم. ابتدا به سراغ نمایشگر این تلفن می‌رویم. نمایشگر ۵.۲ اینچی AMOLED که با محافظ صفحه گوریلا گلس پوشیده شده، تنها نیم اینچ نسبت به مدل سال قبل بزرگ‌تر شده است، اما این بار به جای بهره‌گیری از نمایشگر 720p اچ‌دی از یک نمایشگر با رزولوشن 1080p یا همان فول اچ‌دی استفاده شده است. این موضوع باعث شده تا تصاویر روی نمایشگر بسیار زیباتر و زنده‌تر به نظر برسند. این نمایشگر تقریبا کل بخش جلوی تلفن را پوشش داده و فقط حاشیه باریکی را در بالا و پایین نمایشگر شاهد هستیم. خود تلفن نیز نسبت به مدل قبلی Moto X فقط کمی بزرگتر شده است. ابعاد آن ۷۲.۴ در ۱۴۰.۸ میلی‌متر است و ضخامت بدنه خمیده آن در باریک‌ترین قسمت، ۳.۸ میلی‌متر و در ضخیم‌ترین ناحیه به ۹.۹ میلی‌متر می‌رسد. این تلفن خوش‌دست ۱۴۴ گرم وزن داشته و ارگونومی بسیار خوبی دارد.

motorola-moto-x-2014

همه از کیفیت ساخت موتو ایکس نسخه پیشین رضایت داشتند، با این حال به نظر می‌رسد که این کمپانی ریشه‌دار، خواسته تا کیفیت بهتری را در ساخت نسخه‌ی جدید این تلفن ارائه کند. به همین دلیل هم به جای استفاده از فریم پلاستیکی در لبه‌های دستگاه، موتو ایکس جدید به یک قاب دور آلومینیومی مجهز شده که تمام لبه‌های تلفن را در بر می‌گیرد. این فریم فلزی در گوشه‌های ضخیم تر است و هر چه به بخش‌های میانی ضلع‌ها نزدیک می‌شود باریک‌تر می‌شود. گوشه‌های تلفن همان جایی است که آنتن قرار گرفته است. تجربه استفاده از فریم فلزی در گوشه‌ها توسط اپل که منجر به آنتن‌دهی ضعیف‌تر آن شده بود ما را درباره این تلفن نگران می‌کند. اما موتورولا اطمینان داده که به خاطر استفاده از فناری پیشرفته Dynamic Tuning مشکلی در آنتن‌دهی تلفن را شاهد نخواهیم بود.

motorola-moto-x-2014

برای آن‌که حس کالای لوکس، بیشتر به کاربر القا شود، موتورولا نه تنها امکان سفارشی‌سازی بدنه پشتی تلفن را حفظ کرده، بلکه اجازه می‌دهد که اگر فکر می‌کنید چوب به اندازه کافی تجملاتی نیست، برای بخش پشت تلفن از چرم نیز استفاده کنید. بر خلاف سایر کمپانی‌ها، این بار با چرم مصنوعی مواجه نیستید. چرم مورد استفاده در بدنه پشتی موتو ایکس، چرم واقعی است و کمپانی Horwin Leather آن را تولید می‌کند. تولیدکننده چرم معروف شیکاگو که بندهای موتو ۳۶۰ را نیز همین کمپانی تولید می‌کند.

Moto Maker که همان پلتفرم تحت وبی است که کاربر می‌تواند موتو ایکس سفارشی شده خود را در آن تهیه کند، امکان استفاده از دکمه‌های فلزی برای پاور، دکمه‌های حجم صدا، شبکه اسپیکر و لوگوی فلزی موتورولا را ارائه می‌کند.

motorola-moto-x-2014

در بالای لوگوی موتورولا در پشت تلفن، شاهد یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل (در نسخه پیشین سنسور دوربین ۱۰ مگاپیکسل بود) با قابلیت زوم ۴ برابر و یک فلش دایره‌ای هستیم. موتورولا می‌گوید این فلش دایره‌ای شکل منجر به نوردهی نرم‌تر می‌شود. باید این تلفن روانه بازار شود تا کیفیت عکاسی ان را بسنجیم.، اما می‌دانیم که این دوربین حالا می‌تواند ویدیو را با رزولوشن 4K ضبط کند. همچنین قابلیت Best Shot این گونه عمل می‌کند که دوربین متداوما در حال ثبت تصویر است و در نتیجه چند فریم قبل و بعد از فشردن دکمه شاتر را ثبت می‌کند. سپس یک الگوریتم مشخص این تثاویر را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین عکس گرفته شده را انتخاب می‌کند.

مشخصات فنی موتو ایکس جدید موتورولا

  • سیستم عامل اندرویدی ۴.۴
  • ابعاد ۱۴۰.۸ در ۷۲.۴ در ۹.۹ میلی‌متر
  • وزن ۱۴۴ گرم
  • صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، تراکم ۴۲۴ پیکسل در اینچ از نوع AMOLED
  • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل با فلاش دوگانه LED و لنز با F/2.2
  • پردازنده‌ی Snapdragon 801 کوالکام، فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز با گرافیک Adreno 330
  • حافظه‌ی ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت
  • بلوتوث ۴، NFC و  وای فای ac
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات