دوربین گوشی پیکسل گوگل با امتیاز 89 از DxOMark بالاترین رتبه را تصاحب کرد

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی پیکسل گوگل موفق شده تا امتیاز ۸۹ را در DxOMark کسب کند که بالاترین امتیاز در بین گوشی‌های هوشمند است.
تبلیغات

پیکسل‌های گوگل موفق شدند تا در آزمایش DxOMark با کسب امتیاز بالای ۸۹، لقب بهترین دوربین بین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهند. از نظر DxOMark کیفیت تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین پیکسل گوگل فوق‌العاده است، بطوریکه جزئیات بالایی توسط دوربین این گوشی هوشمند ثبت می‌شود. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که میزان نویز وارده در موقعیت‌های نوری مختلف که شامل مکان‌های پرنور تا نور کم است، در کمترین حالت ممکن است. از فاکتورهای اصلی دوربین پیکسل که این محصول را بسیار سرتر از رقبا می‌کند باید به نوردهی مناسب، کنتراست، وایت بالانس مناسب و همچنین سرعت فوکوس بالا اشاره کرد.

با توجه به امتیاز بالای پیکسل گوگل در تمام شرایط نوری، این گوشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی با گوشی‌های هوشمند در کاربردهای مختلف است. نتایج کسب شده با استفاده از دوربین پیکسل با وجود بهره‌گیری از یک سنسور کوچک با ثبت نوردهی یکدست بسیار فوق‌العاده است. همانطور که اشاره کرده وایت‌ بالانس خودکار پیکسل عملکرد بسیار خوبی داشته و جزئیات ثبت شده توسط این دوربین در شرایط مختلف نوری بسیار خوب است.

البته باید نقاط ضعف این گوشی هوشمند نیز اشاره کرد. پیکسل گوگل در محیط‌های کم نور برای فوکوس خودکار دچار مشکلاتی می‌شود. این دوربین در مورد ثبت ویدیو نیز همچون عکسبرداری عملکرد بسیار خوبی را از خود نمایش می‌دهد، بطوری که در مورد ثبت ویدیو نیز بهترین گوشی هوشمند از نظر DxOMark در میان گزینه‌های تست شده است.

نمونه تصاویر پیکسل گوگل

پیکسل گوگل از وجود یک سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی در کنار لنزی سریع با دیافراگم f/۲.۰ بهره می‌برد. در سیستم فوکوس خودکار پیکسل از دو راهکار فوکوس لیزری و فوکوس تشخیص فاز استفاده شده است. پیکسل قادر است ویدیوها را با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند. همچنین ویدیوها با رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه ذخیره می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های قدرتمند دوربین پیکسل‌های گوگل را باید قابلیت +HDR چند تصویره خواند. این سیستم برای اولین بار در نسل‌های پیشین نکسوس‌های گوگل معرفی شد، حال آنکه در پیکسل گوگل این ویژگی بهبود یافته است. با استفاده از این ویژگی، دوربین پیکسل چند تصویر با فرمت RAW را ترکیب کرده و یک تصویر با فرمت JPEG‌ را تولید می‌کند که داینامیک رنج در آن افزایش یافته و همچنین نویز به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

در حال پیش فرض قابلیت +HDR بصورت خودکار فعال است و در صورت نیاز پیکسل تصمیم می‌گیرد تا از این ویژگی در ثبت تصاویر استفاده کند. در صورت لوزم کاربران قادرند این ویژگی را بصورت دستی فعال کنند تا در تمامی تصاویر از +HDR استفاده شود. با توجه به اینکه این سیستم از نکسوس ۶ تولید شده توسط موتورولا وجود دارد، گوگل قابلیت نرم‌افزاری سیستمش را در پیکسل بسیار تقویت کرده است. البته این سیستم نیز بعضا دچار مشکل شده و به خوبی عمل نمی‌کند، بطوری که در چهار تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیکسل در سه تصویر اول به خوبی از سیستم +HDR‌ استفاده کرده، حال آنکه در تصویر چهارم این سیستم به خوبی عمل نکرده است.

+HDR در دوربین پیکسل گوگل

در ادامه می توانید امتیازهای کسب شده توسط دوربین پیکسل را در ادامه ببینید:

امتیازهای دوربین پیکسل در DxOmark

نظر شما در خصوص دوربین پیکسل‌های گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات