طرح مفهومی جدیدی از سرفیس فون مایکروسافت با صفحه نمایش 6 اینچی منتشر شد

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس‌فون محصول جدیدی است که احتمالا مایکروسافت در سال آینده به بازار گوشی‌های رده‌بالا عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

صحبت درباره مایکروسافت سرفیس‌فون در چند سال گذشته افت و خیزهایی را تجربه کرده است. ما نیز به سهم خود، هر بار کوشش‌های ردموندی‌ها را در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. به هر حال این سوال تاکنون باقی مانده است که آیا شایعه ارائه این دستگاه به بازار گوشی‌های رده‌بالا، تحقق خواهد یافت یا خیر؟

با آن‌که ویندوزموبایل در مقایسه با اندروید و آی‌او‌اس در جایگاه سوم بازار گوشی‌ها قرار دارد، اما این دو سیستم عامل با فاصله بسیار زیادی نسبت به ویندوز پیشتاز هستند.در این شرایط، قطعا مایکروسافت دستگاه  بسیار خوبی را برای ارائه به بازار مهیا خواهد کرد تا مشتریان را قانع سازد که پلتفرم آن، ارزش بررسی کردن را دارد. طرح مفهومی جدیدی که به تازگی در اینترنت منتشر شده است، به ما کمک خواهد کرد تا تصوری از شکل و شمایل سرفیس‌فون به دست آوریم.

تولید تبلت سرفیس برای مایکروسافت یک موفقیت بود، اما این موفقیت تاثیر اندکی در جبران شکست آن در زمینه گوشی‌های هوشمند داشت. سرفیس‌فون اگر واقعا مشابه طرح مفهومی باشد که اکنون از آن در دسترس قرار گرفته است، مشتریان را وادار خواهد کرد تا به آن توجه کنند و به سادگی از کنار آن نگذرند. تصاویر جدیدی که طراح لهستانی بارتلومیج تارنوسکی (Bartlomiej Tarnowski) ارائه داده است، در مقایسه با تصاویر منتشر شده قبلی از سرفیس‌فون، تا حدودی متفاوت است. در این تصاویر، این گوشی به همراه لوازم جانبی چون تایپ‌کاور و سرفیس‌پن نمایش داده شده است.

سرفیس‌پن، گوشی سرفیس‌فون را در رقابت با گوشی‌های مشابهی همچون گلکسی‌نوت ۷ سامسونگ قرار می‌دهد که دارای قلم اس‌پن است. اگر این دستگاه اکنون مهیای ارائه به بازار بود، در برابر گوشی گلکسی‌نوت ۷ که سرشار از مشکلات باتری است، احتمالا روزهای موفقی را تجربه می‌کرد.

در این‌جا سوال مهمی مطرح می‌شود. در چه شرایطی استفاده از کیبوردهای مجزا برای گوشی‌های هوشمند مناسب است؟ مسلما استفاده از این نوع کیبوردها برای این طرح مفهومی از سرفیس‌فون زیبایی خاصی را به همراه دارد. اما اگر این کیبورد درون یک کاور پنهان شود، بسیار غیرمحتمل می‌نماید که کاربران، آن را از کاور بیرون بیاورند. زیرا زمانی که صفحه نمایشی ۶ اینچی در دسترس است، کاربر چندان میلی به استفاده از کیبورد فیزیکی ندارد. اگر محصول نهایی که به بازار عرضه می‌شود، فاقد کیبورد مجازی باشد، و اساسا این ایده به فراموشی سپرده شود، برای ما خوشایندتر است.

در لبه‌های دو طرف گوشی، سنسورهایی دیده می‌شود که احتمالا جایگزین دکمه‌های سنتی شده‌اند. این طرح مفهومی از این جهت، شبیه به مدل جدید سری اوشن اچ‌تی‌سی است که به تازگی اطلاعاتی در مورد آن فاش شده است. البته سنسورها در این طرح از لحاظ ظاهری چندان ظریف و زیبا به نظر نمی‌رسند، اما شیفته این هستیم که این ایده بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و زیبایی و ظرافت نیز به نحوی در طراحی این سنسورها مورد توجه قرار بگیرد. 

همچون بسیاری از گوشی‌های امروز بازار، این کانسپت نیز پنل صفحه نمایشی با حاشیه بسیار نازک دارد. مسلما این ویژگی تاثیر غیر قابل انکاری بر نسبت مطلوب ابعاد صفحه نمایش به حجم بدنه دارد. این ویژگی علاوه بر این‌که به زیبایی دستگاه می‌افزاید سبب می‌شود که شرکت سازنده دستگاه در حالی که بیشتر سطح گوشی را صفحه نمایش آن تشکیل می‌دهد، نیازی به افزایش حجم دستگاه پیدا نکند.در نهایت سرفیس‌فون احتمالا دارای سنسور اثر انگشت در پشت صفحه نمایش خواهد بود. 

در حالی که علایم حیاتی مایکروسافت در زمینه تجارت گوشی‌های هوشمند چندان خوب نیست، آیا این گوشی در آینده به بازار معرفی خواهد شد؟ امیدواریم که رویای سرفیس هنوز زنده باشد.

surface phone
surface phone
surface phone
surface phone
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات