شیائومی می 5 اس و می 5 اس پلاس معرفی شدند؛ پردازنده‌ی اسنپدراگون 821، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
مطالعه 5 دقیقه
شرکت شیائومی ساعاتی پیش از گوشی‌های می 5 اس و می 5 اس پلاس رونمایی کرد که دارای قیمت پایه‌ی 300 دلار هستند.
تبلیغات

اگرچه ممکن است که در سال جاری شرایط به دلخواه شیائومی پیش نرفته باشد، با این حال شرکت چینی یاد شده با دو گوشی بالارده‌ی Mi 5s و Mi 5s Plus بار دیگر به رقابت گوشی‌های هوشمند بازگشته است. با زومیت همراه باشید.

طی هفته‌های گذشته اخبار و شایعات متعددی پیرامون این گوشی منتشر می‌شد، اما اکنون شیائومی دستگاه‌های یاد شده را به‌صورت رسمی معرفی کرده است، بنابراین تمام اطلاعات مورد نیاز را در مورد آن‌ها در اختیار داریم.

می 5 اس

شیائومی در پرچم‌دار پیشین خود، می 5، از بدنه‌ای شیشه‌ای استفاده کرده بود، البته نسخه‌ای از آن نیز با بدنه‌ای از جنس سرامیک وارد بازار شده بود. اما اکنون این شرکت چینی تصمیم گرفته است تا بدنه‌ی می 5 اس را از جنس فلز بسازد. این می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه و مناسب باشد، چرا که تولید انبوه بدنه‌ی سرامیکی بسیار دشوار است.

می ۵ اس با بدنه‌ای فلزی و در چهار رنگ خاکستری تیره، نقره‌ای، طلایی و رزگلد روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی نسبت به نسل گذشته‌ی خود از بدنه‌ای با سطحی صاف‌تر و انحنای بیشتر، بهره می‌برد. سطح بدنه به‌صورت مات آندیزه شده تا گوشی ظاهری منحصربفرد داشته باشد. شیائومی برای نمایشگر این گوشی نیز از یک شیشه‌ی 2.5D استفاده کرده است تا در نمای جلو نیز شاهد خمیدگی باشیم. 

می 5 اس

مطابق پیش‌بینی‌ها شیائومی می 5 اس را به پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز کرده است که در حقیقت نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ محسوب می‌شود. همچنین حافظه‌ی رم ۳/۴ گیگابایتی LPDDR4 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی  UFS 2.0 نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. باتری می 5 اس دارای ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و جریان و ولتاژ آن به ترتیب ۲ آمپر و ۹ ولت است. گوشی جدید شیائومی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر می 5 اس دارای ابعاد ۵.۱۵ اینچی Full HD و روشنایی ۶۰۰ نیت است. از مشخصات دیگر این نمایشگر می‌توان به پوشش ۹۵ درصدی طیف رنگ NTSC و اشباع رنگ بالا اشاره کرد. همچنین این نمایشگر به فشار حساس است. که نمایشگر به کار رفته در نسخه‌ی پلاس این گوشی دارای ابعاد ۵.۷ اینچ بوده و رزولوشن آن FHD است.

می 5 اس

اما موردی که این گوشی را متمایز می‌کند، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک آن است. می 5 اس نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از چنین حسگر اثر انگشت پیشرفته‌ای بهره می‌برد. این حسگر سه‌بعدی امکان یکپارچه‌سازی پنل‌ها را فراهم می‌کند، علاوه‌بر این، سریع، دقیق و با دوام است. این حسگر بدون نیاز به باز شدن پنل نمایشگر، زیر شیشه جای گرفته است. شیائومی مدعی شده است که بهینه‌سازی حسگر اولتراسونیک، پروسه‌ی بسیار زمان‌بر و دشواری بوده است، اما سرانجام این شرکت چینی در ژوئن سال ۲۰۱۶ موفق حل مشکلات و بهینه‌سازی مصرف انرژی آن شده است.

از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده‌ی می 5 اس می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. دوربین این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و به حسگر ۱.۵۵ میکرومتری و ۱/۲.۳ اینچی IMX378 سونی مجهز شده است که ۶۱ درصد بزرگتر از حسگر به کار رفته در آیفون 6 اس پلاس است. از آنجایی که حسگر بزرگتر است، بنابراین شیائومی مدعی شده است که گوشی جدیدش قادر به ثبت تصاویری بسیار باکیفیت حتی در شب است.

از مشخصات دیگر دوربین می 5 اس می‌توان به مواردی همچون گشودگی دیافراگم f/2.0، لنز ۶ عنصره، دوربین عریض ۸۰ درجه، فلش LED دوگانه و دوال تون، PDAF نسل دوم ISP‌کوالکام، تشخیص چهره، پاناروما و HDR خودکار اشاره کرد. این دوربین قادر به ثبت فیلم با رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن‌های Full HD و HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.  که دوربین اصلی می 5 اس تکی بوده و دوربین می 5 اس پلاس دوگانه بوده و ۱۲ مگاپیکسلی است. یکی از این دوربین‌ها تصاویر را رنگی ثبت می‌کند و دیگری یک حسگر سیاه و سفید است. دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی می 5 اس اولتراپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 است. لنز عریض ۸۰ درجه و فناوری تشخیص چهره از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.

می 5 اس پلاس

این کمپانی چینی در رویداد معرفی‌ گوشی‌های جدید خود اعلام کرد که می 5 اس را به دست یک عکاس حرفه‌ای سپرده است تا با سفر به شمال اروپا و آمریکا، دوربین این گوشی را مورد آزمایش قرار دهد. تصاویری که با گوشی یاد شده ثبت شده‌اند، بسیار باکیفیت بوده و کنترل اکسپوژر توسط آن حتی در زمان عکاسی شبانه بسیار شگفت‌انگیز بوده است.

برای بررسی کیفیت دوربین می 5 اس، شیائومی آزمایشی را با ۲۰۰ کاربر معمولی ترتیب داده است و از آن‌ها خواسته شده تا نمونه‌ی عکس مورد پسند خود را از بین چند تصویر انتخاب کنند. حدود ۵۵ درصد از این کاربران نمونه‌ی تصاویر می 5 اس را انتخاب کرده‌اند. در تست دیگری که روی ۱۵۹ عکاس حرفه‌ای انجام شده، حدود ۴۹ درصد از آن‌ها نمونه‌ی تصاویر می 5 اس را پسند کرده‌اند. شیائومی مدعی است که دوربین محصول جدیدش در قیاس با آیفون 6 اس پلاس و اس 7 اج، دقت زیادی داشته و جزئیات بیشتری را نیز ثبت می‌کند. البته به‌طور قطع برای بررسی درستی این ادعا، باید منتشر بررسی‌های بیشتر باشیم.

نمونه تصاویر می 5 اس

می 5 اس همچنین از فناوری‌های مانند NFC و 4G+ پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت این گوشی، برچسب قیمتی ۳۰۰ و ۳۴۵ دلاری را در نظر گرفته است. از طرفی مشخصات سخت‌افزاری می 5 اس پلاس شامل پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حافظه‌ی رم ۴ یا ۶ گیگابایت است. این گوشی موفق به کسب امتیاز شگفت‌انگیز ۱۶۴,۱۱۹ در نسخه‌ی ششم از بنچمارک انتوتو شده است. قیمت نسخه‌های ۴ و ۶ گیگابایتی این فبلت به ترتیب ۳۴۵ و ۳۹۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات