لرزشگیر اپیتکال تنها در لنز واید یا دوربین اول آیفون 7 پلاس وجود دارد

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با اضافه شدن دوربین دوم به آیفون ۷ پلاس، اپل دوربین دوم را به لرزشگیر اپتیکال مجهز نکرده است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط مینگ-چی کو، تحلیل‌گر شناخته شده‌ی موسسه‌ی KGI، تنها دوربین اول آیفون ۷ پلاس مجهز به لنز واید از وجود لرزش گیر اپتیکال بهره می‌برد. همانطور که می‌دانید آیفون ۷ پلاس از وجود دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که دوربین اصلی مجهز به لنز واید با فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متری و دیگری مجهز به لنز تله فوتو با فاصله‌ی کانونی ۵۶ میلی‌متری است. گمانه‌های مینگ-چی کو نشان از این دارد که احتمالا در آیفون‌های سال آینده شاهد استفاده از لرزش گیر اپتیکال در لنز تله فوتو نیز خواهیم بود.

مینگ چی کو همچنین پیش‌بینی کرده که استفاده از دوربین دوگانه در آیفون‌های اپل در نسل بعدی نیز تنها منحصر به نسخه‌ی ۵.۵ اینچی خواهد بود. برآوردهای اولیه نشان از این دارد که آیفون ۷ پلاس حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از فروش آیفون‌های اپل را به خود اختصاص خواهد داد.

محدود کردن شماری از ویژگی‌های دوربین به آیفون بزرگ‌تر بی دلیل نیست، چراکه در نسل پیش نیز شاهد چنین قابلیتی بودیم. در آیفون ۶ اس و ۶ نیز شاهد تفاوت بین نسخه‌ی ۵.۵ و ۴.۷ اینچی بودیم، بطوریکه در دو نسل اخیر تنها برادر بزرگ‌تر از وجود لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. با توجه به اینکه در آیفون ۷ نیز شاهد استفاده از لرزش گیر اپتیکال در نسخه‌ی ۴.۷ اینچی هستیم، اپل دوربین دوگانه را به فبلت خود اضافه کرده تا همچنان تفاوت بین دو نسخه باقی باشد.

در جریان برگزاری مراسم رونمایی از آیفون، اپل به این نکته که دوربین مجهز به تله فوتو از لرزش گیر اپتیکال بهره نبرده، اشاره نکرد. با توجه به نبود لرزش گیر اپتیکال در زمان تصویربرداری با دوربین دوم، حساسیت سنسور بالاتر رفته تا لرزش تصویر کمتر از پیش ثبت شود.

البته باید قضاوت نهایی در مورد عملکرد کلی و دوربین آیفون‌های اپل را به پس از عرضه‌ی این گوشی به بازار موکول کنیم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات