سامسونگ یک گوشی سری گلکسی J را در اختیار دارندگان نوت 7 قرار می دهد تا گوشی جدید آنها آماده شود

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ اعلام کرده است که دارندگان نوت ۷ که این محصول را برای رفع مشکل پس بفرستند می‌توانند یکی از محصولات سری گلکسی J این شرکت را تا زمان آماده شدن مدل جدید و بدون مشکل فبلت یاد شده، در اختیار داشته باشند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بزرگترین دلیلی که باعث شده تا برخی از دارندگان گلکسی نوت 7 نسبت به پس دادن این محصول اقدام نکنند، این است که در طی مدت پس دادن گوشی تا زمان تحویل گرفتن مدل بدون مشکل، فرصت داشتن یک گوشی‌هوشمند را از دست داده‌اند. سامسونگ برای رفع این مشکل جدیدترین برنامه‌ی تعویض دستگاه خود را به کاربران نوت ۷ پیشنهاد داده است.

این شرکت کره‌ای هم اکنون دو گزینه را در اختیار دارندگان گلکسی نوت ۷ قرار داده است. یکی جایگزین کردن این فبلت با یکی از محصولات سری گلکسی جی برای مدت کوتاه است. تا زمانی که مدل جدید و بدون مشکل گلکسی نوت ۷ آماده شود، یکی از محصولات سری گلکسی جی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای این فبلت توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد. سامسونگ می‌گوید برخی از نمایندگی‌های فروش و خرده‌فروشی‌ها در حال حاضر این مورد را به کاربران ارائه می‌دهند.

اما گزینه‌ی دومی که سامسونگ برای دارندگان گلکسی نوت ۷ ارائه کرده، این است که در ازای دریافت یک گلکسی اس ۷ یا گلکسی اس ۷ اج، نوت ۷ خود را پس دهند و به ازای پس فرستادن لوازم جانبی این فبلت مبلغ اضافه‌ای را دریافت خواهند کرد. همچنین تفاوت قیمت بین گلکسی اس ۷ یا اس ۷ اج و نوت ۷ به کاربر پرداخت می‌شود. در نظر داشته باشید که به دلیل مشکل آتش‌سوزی ایجاد شده برای یکی از دارندگان این نوت ۷، این شخص در دادگاه طرح دعوی مطرح کرده چرا که مشکلات ایجاد شده برای وی بسیار جدی است. افرادی که به ازای بازگشت دادن نوت ۷، یکی از گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۷ یا اس ۷ اج را دریافت می‌کنند، پس از رفع مشکلات این فبلت، نمی‌توانند مجددا آن را در ازای پس دادن این دو گوشی‌هوشمند، دریافت کنند.

سامسونگ به افرادی که یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند، ۲۵ دلار نیز به صورت یک کارت هدیه اعطا می‌کند که می‌توان از آن به عنوان اعتبار داخل فروشگاهی یا به عنوان اعتبار در خرد‌ه‌فروشی‌های منتخب استفاده کرد. علاوه بر این باید به آنچه که توسط کمیسیون ایمنی مصرف‌کنندگان (CPSC) اعلام شده اشاره کنیم. این آژانس گفته که با همکاری سامسونگ قصد دارد یک فراخوان رسمی را ابلاغ کند. علاوه بر این، کمیسیون یاد شده اعلام کرده جایگزینی نوت ۷ با مدل ارتقا یافته‌ی جدید، شاید یک راه‌حل خوب و مناسب نباشد.

سامسونگ در رویداد مطبوعاتی خود اعلام کرده که CPSC بیان داشته که مشتریان باید برای جایگزینی گلکسی نوت ۷ آزادی انتخاب داشته باشند. ارگان‌های دولتی نمی‌توانند کارهای مختلف را با سرعت انجام دهند. اگر CPSC بتواند تا این حد بر روی عملکرد سامسونگ تاثیر بگذارد، مطمئنا خریداران گلکسی نوت ۷ باید چند هفته بیشتر برای دریافت مدل جایگزین و بروزرسانی شده صبر کنند. 

همچنین باید اشاره کنیم که سامسونگ پیش از این درخواست کرده که دارندگان گلکسی نوت ۷ این دستگاه را خاموش کنند. در شرایطی که تولیدکننده‌ی این محصول خود اعلام می‌کند که نباید از آن استفاده کرد، ما نیز پیشنهاد می‌کنیم که اگر از دارندگان این فبلت هستید از آن استفاده نکنید. با توجه به برنامه‌ی تعویضی که سامسونگ در اختیار مشتریان خود قرار داده، به نظر می‌رسد دلیل دیگری باقی نمی‌ماند تا دارندگان این نوت ۷ بخواهند این گوشی را نزد خود نگه داشته و از آن استفاده کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات