جک صوتی ۳.۵ میلی متری به نفع ایرپاد بی سیم از آیفون 7 حذف شد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
چندین هفته بود که اظهار نظرهای مختلفی در مورد حذف جک صوتی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس منتشر می‌شد. طبق تصویری که اپل در مراسم رونمایی امشب نمایش داد، همه‌ی ابهامات در مورد حذف جک هدفون برطرف شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

چندین هفته قبل، حذف شدن جک صوتی آیفون در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما با تصویری که اپل در مراسم رونمایی امشب نشان داد، همه‌ی ابهامات رفع شد. درحالی‌که حذف جک صوتی برای برخی از افراد کاملا شگفت‌آور بود، اما این حرکت هوشمندانه‌ی اپل برای افراد آشنا به صنعت فناوری، مورد انتظار بود. اگرچه واکنش‌های مختلفی از طرف کاربران به این حرکت و اعتماد به صحت این تصمیم نشان داده خواهد شد، اما در نهایت اینکه جک صوتی هدفون به سرنوشت شومی دچار شد، یک حقیقت است. هرچه باشد، شرکت اپل به حذف فناوری‌هایی که کاربران با آن خوگرفته‌اند، معروف است. همان‌طور که به خاطر دارید، اپل اولین شرکتی بود که درگاه CD را از لپ‌تاپ‌ها و دکمه‌های فیزیکی را از گوشی‌های هوشمند حذف کرد. حالا هم با وجود اینکه جک صوتی از آیفون 1 تا آیفون 6 اس مورد استفاده قرار گرفته بود، اپل تصمیم به حذف آن در آیفون 7 گرفته است.

آیفون 7

ممکن است به خاطر وجود لوازم جانبی فراوان اپل، حرکت این شرکت به سمت فناوری شارژینگ اختصاصی باعث شگفتی نباشد؛ اما تغییر هدفون سیمی با مدل بی‌سیم آن شدیدا باعث شگفتی کاربران خواهد شد. ایرپاد جدید و کاملا بی‌سیم اپل با استفاده از فناوری بلوتوث به آیفون متصل شده و تجربه‌ی گوش دادن به موسیقی را به‌صورت بی‌سیم فراهم می‌کند. اپل به فکر کاربران علاقه‌مند به فناوری سنتی هم بوده است؛ به طوری که یک کابل مبدل لایتنینگ به جک صوتی برای این افراد در نظر گرفته است.

با این کار، اپل خیال کاربرانی که از هدفون‌های کابلی گران‌قیمت که دارای جک صوتی ۳.۵ میلی متری است استفاده می‌کنند، آسوده کرده است. شرکت اپل همراه‌با هر یک از آیفون‌های جدید، آداپتور لایتنینگ به جک صوتی را هم ارائه می‌دهد. اگرچه این کار ایده‌ی خوبی به‌نظر نمی‌رسد، اما در مراحل آغازین گذار به فناوری صوتی جدید، قابل قبول است. با این اوصاف، اگر قصد شارژ کردن گوشی هوشمند اپل را داشته باشید، باید از گوش کردن به موسیقی با استفاده از ایرپاد لایتنینگ صرف‌نظر کنید.

درنهایت باید اظهار کنیم که حرکت به سمت هدفون‌های بی‌سیم دو مورد را هدف قرار داده است: فناوری اتصال و کیفیت صدا.

نظر شما عزیزان در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات