سونی گوشی اکسپریا XZ را در ایفا 2016 معرفی کرد؛ پرچمدار تمام فلزی با پردازنده اسنپدراگون 820

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی سونی دقایقی قبل در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در ایفا 2016 از دو گوشی Xperia XZ و Xperia X Compact رونمایی کرد. اکسپریا ایکس زد را باید یکی از پرچمداران سونی در سال ۲۰۱۶ بدانیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دقایقی قبل کمپانی سونی در جریان ایفا ۲۰۱۶ برلین از پرچمدار جدید خود به نام اکسپریا ایکس‌زد رونمایی کرد. اگر پرچمداران سری X سونی که تا امروز معرفی شده‌اند، شما را کمی نا امید کردند، باید بگوییم اکسپریا ایکس زد می‌تواند به راحتی این خاطره را از ذهن شما پاک کند. به اعتقاد خیلی‌ها اکسپریا ایکس پرفورمنس به اندازه‌ی کافی در قامت یک پرچمدار ظاهر نشده است.

اکسپریا ایکس زد

اکسپریا ایکس‌زد به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، ۳ گیگابایت رم، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، پورت یو‌اس‌بی نوع C (برای اولین بار روی گوشی‌های سونی) و یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت، مجهز شده است. این گوشی از یک طراحی یکپارچه‌ی زیبا با بدنه‌ی فلزی و سبک Loop Surface بهره می‌برد.

سونی اکسپریا ایکس زد

دوربین اکسپریا ایکس پرفورمنس جزو سه دوربین برتر گوشی‌های هوشمند در DxOMark است. اما به نظر می‌رسد دوربین اکسپریا ایکس زد حتی بهتر از ایکس پرفورمنس است. اکسپری ایکس‌زد به یک دوربین ۲۳ مگاپیکسل با Predictive Hybrid Autofocus نسبت به دوربین اکسپریا ایکس پرفورمنس دو سنسور بیشتر دارد. این دوربین از دستیار فوکوس خودکار لیزری حساس به فاصله و سنسور مادون قرمز سه‌رنگ RGB بهره می‌برد. علاوه بر این سونی از لنز Sony G، پردازنده‌ی تصویر Bionz و لرزش‌گیر ۵ جهته برای اولین بار روی دوربین گوشی خود استفاده کرده است.

یکی دیگر از تغییرات سونی به نوع طراحی گوشی برمی‌گردد که سونی برای اولین بار محصولی تمام فلزی را با طراحی Loop Surface معرفی کرده که نه تنها بر زیبایی اکسپریا ایکس زد افزوده است، بلکه باعث می‌شود این گوشی به خوبی در دستان شما جای گیرد. به لطف این سبک طراحی به نظر می‌رسد که سطوح دور محور افقی خود مانند حلقه قرار گرفته است. برخلاف کناره‌های منحنی، قسمت بالا و پایین گوشی تیز و تخت به نظر می‌رسند. شاید کمی این سبک طراحی ما را به یاد گوشی نوکیا بیندازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات