هواوی نوا و نوا پلاس را معرفی کرد: گوشی های میان رده فلزی با طراحی مشابه نکسوس 6 پی و میت 8

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
شرکت هواوی لحظاتی پیش گوشی‌های هوشمند جدید خود را موسوم به Nova و Nova Plus در جریان رویدادی در نمایشگاه IFA 2016 معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سرانجام شرکت هواوی پس از گمانه‌زنی‌های فراوان لحظاتی پیش و در جریان رویداد خود در نمایشگاه IFA 2016 برلین از گوشی‌های هوشمند جدید خود موسوم به Nova و Nova Plus رونمایی کرد.

هواوی در گوشی‌های هوشمند جدید خود از بدنه‌ای فلزی استفاده کرده است، طراحی ظاهری نوا بسیار شبیه به گوشی نکسوس 6پی است، همانند 6 پی در این گوشی‌ها نیز دوربین اصلی و فلش در داخل یک صفحه‌ی جداگانه‌ به رنگ مشکی قرار گرفته‌اند. هواوی آنتن گوشی را نیز در زیر این صفحه پنهان کرده است. اما نوا پلاس شباهت زیادی به میت ۸ دارد.

نوا هواوی

نمایشگر Nova از نوع IPS LCD بوده و دارای ابعاد ۵ اینچ با پوشش شیشه 2.5D است، هواوی مطابق معمول رزولوشن فول اچ‌دی را برای نمایشگر این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. این شرکت چینی محصول جدید خود را به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ مجهز کرده است. این تراشه را حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی قابل ارتقای ۳۲ گیگابایتی همراهی می‌کند. انرژی مورد نیاز گوشی Nova توسط یک باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری ۵ ساعت بازی مداوم پوکمون گو را پاسخگو بوده و شارژر ۵ ولتی و ۲ آمپری آن می‌تواند به سرعت گوشی را شارژ کند.

نوا از حافظه میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت و همچنین از نسل چهارم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند. هواوی برای نوا دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در نظر گرفته که به گفته‌ی این شرکت چینی مختص عاشقان سلفی است. هواوی ویژگی جدیدی با نام Beautifier 3.0 را برای این نوا و نوا پلاس در نظر گرفته که در واقع روشی برای روتوش کردن چهره در تصاویر سلفی است. دوربین اصلی نوا همانند هواوی پی ۹ حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

نوا پلاس هواوی

نوا پلاس اما گوشی بزرگ‌تر با باتری بزرگ‌تر نسبت به نوا است. صفحه نمایش آن ۵.۵ اینچی بوده و باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. دوربین این گوش به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و تنها در ۰.۳ ثانیه فوکوس می‌کند. همچنین دوربین اصلی این گوشی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را نیز دارد. حسگر این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است.

هر دو گوشی از لحاظ نرم‌افزاری دارای ویژگی‌های یکسانی هستند و از مواردی مثل اسکورل از طریق حسگر اثر انگشت و ژست‌های حرکتی مختص گوشی‌ پی ۹ پشتیبانی می‌کنند. 

نوا و نوا پلاس

نوا در چهار رنگ رزگلد، طلایی، نقره‌ای و خاکستری وارد بازار خواهد شد اما نوا پلاس فاقد نسخه‌ی با رنگ رزگلد خواهد بود. نوا دارای قیمت ۴۴۴ دلاری یا ۳۹۹ یورو بوده و نوا پلاس ۴۷۷ دلار (۴۲۹ یورو) قیمت خواهد داشت و از ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد.

هواوی نوا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات