نتایج بنچمارک دو گوشی اندرویدی نوکیا منتشر شد

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موضوعی که تقریبا قطعی شده، معرفی گوشی‌های اندرویدی جدید از سوی نوکیا تا پایان سال جاری میلادی است. در حالی که اخبار و گمانه‌زنی‌ها پیرامون گوشی‌های جدید این غول فنلاندی زیاد است، امروز تصاویری منتشر شده که نتایج کسب‌شده توسط این دو گوشی را در بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد کم‌کم نوکیا روی خوش خود را به اندروید نشان می‌دهد. یا شاید بهتر است بگوییم اندروید قرار است نجات‌بخش نوکیا باشد. گفته می‌شود این کمپانی قصد دارد تا پایان سال جاری یا اوایل سالی آتی میلادی، از چند گوشی اندرویدی رونمایی کند. البته نوکیا در تولید و روش‌های فروش این محصولات از طریق خرده‌فروشان دخالتی نخواهد داشت.

براساس اخبار قبلی نوکیا، حداقل تولید دو گوشی اندرویدی تا پایان سال را در دستور کار خود قرار داده است. با این وجود این احتمال وجود دارد که تا پایان سال ۲۰۱۶ یا اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، شاهد گوشی‌های اندرویدی بیشتری از این غول خفته‌ی دنیای گوشی‌های هوشمند باشیم.

امروز تصاویری منتشر شده که براساس آنها می‌توانیم نتایج کسب‌شده توسط دو گوشی اندرویدی نوکیا را در بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده کنیم. البته ناگفته نماند که این تصاویر، نتایج کسب‌شده و حتی مشخصات این دو گوشی می‌تواند ساختگی یا محصول نهایی کاملا متفاوت باشد.

محصول اول گوشی نوکیا ۵۳۲۰ است که به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس کاری ۲.۲۷ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم مجهز شده است. با توجه به فرکانس کاری پردازنده که در حد محصولات بالارده است، بهره‌گیری از دو گیگابایت رم کمی عجیب به نظر می‌رسد.

این گوشی که هنوز در مراحل اولیه‌ی ساخت قرار دارد، احتمالا با حافظه‌ی رم بیشتری معرفی خوهاد شد. نکته‌ی عجیب دیگر استفاده از اندوید ۴.۴ کیت‌کت روی نوکیا ۵۳۲۰ است.

گوشی دوم، با نام Nokia RM-1490 نشاخته می‌شود که از یک پردازنده‌ی تک هسته‌ای AMD A8-5545M با فرکانس کاری ضعیف ۵۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. این گوشی نیز مانند ۵۳۲۰ به دو گیگابایت رم مجهز خواهد شد و عجیبتر اینکه روی آن از اندروید ۴.۲.۲ استفاده شده است.

برخلاف اینکه بسیاری انتظار داشتند با نتایج جدید، ابعاد تازه‌تری از گوشی‌های اندرویدی نوکیا مشخص شود، ظاهرا همه چیز پیچیده‌تر شده و مشخصات فاش شده از این دو گوشی، کمی عجیب و دور از انتظار به نظر می‌‌رسد.

ما هم مانند شما امیدواریم محصولات نهایی معرفی شده از سوی نوکیا، در قامت اعتبار این برند ظاهر شوند و این اطلاعات کاملا اشتباه باشند.

به نظر شما تولید این دو گوشی منطقی به نظر می‌رسد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات