وب‌سایت سونی معرفی دو گوشی Xperia X Compact و Xperia XZ را تایید کرد

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در فاصله‌ی چند روز مانده به برگزاری رویداد بزرگ IFA 2016 برلین، بازار اخبار پیرامون کمپانی‌های بزرگ و محصولات بعدی آنها حسابی داغ شده است. به تازگی خبری منتشر شده که براساس آن، وب‌سایت سونی در جمهوری چک به صورت رسمی معرفی دو گوشی جدید از خانواده‌ی اکسپریا را تایید می‌کند. گفته می‌شود این دو گوشی در جریان ایفا ۲۰۱۶ معرفی خواهند شد.
تبلیغات

بعد از اینکه evleaks@ تصویری از یک گوشی سونی منتشر کرد و مدعی شد این کمپانی ژاپنی قرار است این محصول را با نام Xperia X Compact معرفی کند، امروز سایت سونی با ادعایی مشابه، معرفی چنین گوشی را رسما تایید کرد.

وب‌سایت سونی در جمهوری چک، ضمن تایید خبر رونمایی از گوشی اکسپریا ایکس کامپکت، گوشی دیگری را با نام Xperia XZ نیز نمایش داده که گفته می‌شود شاید این محصول در واقع همان دستگاهی است که تا امروز با نام Xperia XR شناخته می‌شده است. البته تمامی اطلاعات به زبان چک منتشر شده ولی دو عبارت "photography" و "pictures without blur" (بعد از ترجمه به انگلیسی) به ترتیب زیر دو گوشی اکسپریا ایکس‌‌زد و اکسپریا ایکس کامپکت خودنمایی می‌کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که سونی قصد دارد یک بار دیگر قدرت دوربین گوشی‌های خود را به رخ حریفان بکشد. انتظار می‌رود ایکس‌زد یک گوشی دوربین محور قدرتمند باشد و ایکس‌کامپکت با تکنولوژی‌های کاهش لرزش، تصاویر نهایی بسیار شفافی را در اختیار کاربران قرار دهد. در صورت تایید این موضوع، این اولین باری است که سونی قصد دارد از برزش‌گیر اپتیکال در گوشی‌های خانواده‌ی اکسپریا استفاده کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این دو گوشی در دست نیست، ولی اگر یادتان باشد، اکسپریا زد ۵ کامپکت به یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز شده بود و بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در گوشی اکسپریا ایکس کامپکت دور از ذهن نخواهد بود. با توجه به تصاویر اولیه‌ی منتشر شده از این دو گوشی، به نظر می‌رسد ایکس‌زد و ایکس کامپکت با وجود تغییرات ملموس در طراحی، هنوز از همان زبان طراحی آشنای سونی بهره خواهند برد.

تا چند روز دیگر نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ در برلین آلمان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سونی در مراسم نطق اصلی خود از این دو گوشی رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات