تصاویر و مشخصات ردمی 4 شیائومی منتشر شد

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های ردمی کمپانی شیائومی، جزو مقرون به‌صرفه‌‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان هستند. به تازگی مشخصات و تصاویر جدیدترین گوشی این سری یعنی ردمی ۴ در اینترنت منتشر شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با این که کمپانی‌های هوآوی، اوپو و ویوو موفق شدند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در کشور چین، تعداد تلفن‌های هوشمند بیشتری نسبت به شیائومی بفروشند، اما شیائومی هنوز هم قدرت بزرگی در این کشور به حساب می‌آید. این کمپانی چینی هنوز چند برگ برنده در آستین دارد و دیدن نتیجه‌ی تلاش‌های آن در پایان سال جاری، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. شیائومی تا به امروز موفق به فروش بیش از ۱۱۰ میلیون گوشی هوشمند ردمی شده است. به نظر می‌رسد این کمپانی در هفته‌های آتی نه تنها قصد معرفی می نوت ۲، فبلت پرچمدار خود را دارد، بلکه قصد دارد از گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدیدی به نام ردمی ۴ نیز رونمایی کند.

گوشی هوشمند ردمی ۳ در ژانویه‌ی سال جاری رونمایی شد و حالا شایعات و اخباری در مورد ردمی ۴ به گوش می‌رسد. این گوشی هوشمند نه تنها ماه گذشته در پایگاه داده‌ی بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است، بلکه مشخصات سخت‌افزاری کامل، تصاویر و حتی جزییات قیمت آن نیز فاش شده است. البته تصاویر پیشین منتشر شده از این گوشی کیفیت چندان بالایی نداشتند، اما کیفیت تصاویری که امروز با یکدیگر خواهیم دید، کاملا متفاوت از نمونه‌های پیشین است و دید بسیار خوبی از پنل جلویی و پشتی این گوشی هوشمند به ما می‌دهند. این تصاویر را در زیر مشاهده می‌کنید.

Redmi 4
Redmi 4
Redmi 4

با نگاهی به تصاویر بالا می‌توان به راحتی به فلزی بودن بدنه‌ی ردمی ۴ پی برد.  این گوشی هوشمند دارای ۳ دکمه‌ی خازنی در زیر صفحه‌نمایش خود است. حسگر اثر انگشت این گوشی در پنل پشتی آن جای داده شده و فلاش LED‌ آن نیز در کنار دوربین اصلی قابل رویت است. ممکن است این فلاش از نوع دوتایی و دو رنگ باشد، اما تعیین دقیق نوع آن از این فاصله کار بسیار دشواری است. متاسفانه این گوشی در سرتاسر فضای اطراف صفحه‌نمایش خود دارای حاشیه‌ای مشکی رنگ است و کم و بیش شبیه به سایر گوشی‌های هوشمند ردمی ارائه شده از سوی شیائومی در سال‌های اخیر است.

در یکی از تصاویر بالا، جزییات زیادی در مورد مشخصات این گوشی دیده می‌شود. اگر این اطلاعات را در کنار جزییات فاش شده در گیک‌بنچ بگذاریم، می‌توانیم تقریبا تمامی مشخصات این گوشی هوشمند را به دست آوریم. این گوشی هوشمند دارای یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی خواهد بود. حافظه‌ی رم آن ۲ و ۳ گیگابایت و ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن نیز ۱۶ و ۳۲ گیگابایت خواهد بود که  قابلیت افزایش با کارت حافظه را نیز دارد. قلب تپنده‌ی ردمی ۴، تراشه‌ی ۱۴ نانومتری و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام خواهد بود. وظیفه‌ی انجام پردازش‌های گرافیکی این گوشی نیز بر عهده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۶ است. اندروید ۶ مارشمالو به همراه رابط کاربری MIUI 8 نیز به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض این گوشی هوشمند انتخاب شده است. ردمی ۴ از ارتباط 4G VoLTE و بلوتوث ۴.۲ نیزبهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات