نگاه نزدیک زومیت به گلکسی نوت 7 سامسونگ

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
گلکسی نوت ۷ بالاخره در ۱۲ مرداد به طور رسمی توسط سامسونگ معرفی شد. فبلت جدید خانواده‌ی گلکسی نوت علاوه بر امکانات مشترک این خانواده، قابلیت‌های جدیدی نیز دارد. خوشبختانه ما در زومیت شانس آن را داشتیم تا کمی بعد از برگزاری کنفرانس گلکسی نوت ۷ این محصور را در اختیار داشته باشیم و در این مطلب نگاه نزدیکی به آن خواهیم داشت.
تبلیغات

یک سال دیگر هم گذشت و سامسونگ نسخه‌ای دیگر از خانواده‌ی محبوب نوت با نام گلکسی نوت ۷ را معرفی کرد. گلکسی نوت ۷ در تاریخ دوم آگوست برابر با ۱۲ مرداد معرفی شد و طبق خبرهای منتشر شده، این فبلت از تاریخ ۲۹ مرداد (۱۹ آگوست) به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد. ما در زومیت نسخه‌ای از این فبلت را مورد بررسی قرار دادیم. سامسونگ دلیل اینکه نام نسل جدید فبلت خود را به جای گلکسی نوت ۶، گلکسی نوت ۷ انتخاب کرده، در ایجاد هماهنگی بیشتر بین سری S و سری Note عنوان کرده است.

گلکسی نوت 7 / Galaxy Note 7

نکته‌ای که بیش از همه در این فبلت به چشم می‌خورد، کیفیت بالای ساخت آن است. اگرچه سامسونگ با معرفی گلکسی نوت ۷، تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌ی قبلی اعمال نکرده، اما کیفیت بالای نسخه‌ی کنونی، نشان از تعهد این شرکت به حفظ کیفیت است که طی سال‌ها تجربه و تغییر تدریجی بدست آمده است.

دانلود 360P | دانلود 720P | دانلود 720P از شاتل لند | تماشا در یوتیوب

نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داشت، مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بود. درست حدس زدید؛ این مشخصات کاملا با پرچمداران دیگر سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج برابر است. ما گوشی را در موقعیت‌های مختلف آزمایش کردیم؛ گلکسی نوت ۷ یک گوشی سریع است. از دیگر شباهت‌هایی که فبلت جدید سامسونگ به پرچمداران دیگر این شرکت دارد، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن است. عکسبرداری در نور کم با استفاده از دوربین گلکسی نوت ۷، کیفیت بالایی دارد و مانند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، تجربه‌ی لذتبخشی در اختیار کاربر می‌گذارد.

گلکسی نوت 7 / Galaxy Note 7

گلکسی نوت ۷ مانند پرچمداران دیگر سامسونگ در سال ۲۰۱۶، گواهینامه‌ی IP68 دارد و محافظت خوبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از خود نشان می‌دهد. بدیهی است که این قابلیت و گواهینامه، کم‌کم به قابلیتی اجباری در گوشی‌های پرچمدار بدل خواهد شد. تجربه‌ی کار با صفحه‌نمایش سوپر آمولد ۵.۷ اینچی نوت ۷ نیز بسیار لذتبخش بود. سامسونگ لبه‌های این صفحه‌نمایش را در کناره‌ها خم کرده و طراحی زیبایی به آن داده است. کاربرد این لبه‌ها نیز مانند دیگر گوشی‌های اج سامسونگ است و می‌توان از آن‌ها برای دسترسی به اپلیکیشن‌های محبوب استفاده کرد. نسخه‌ی مورد بررسی ما از حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی برخوردار بود که البته، یک درگاه کارت حافظه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. سامسونگ نسخه‌ی پایه از گلکسی نوت ۷ را با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌کند و خبری از نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی نیست. 

گلکسی نوت 7 / Galaxy Note 7

اما نکته‌ی اصلی که در تجربه‌ی ما به چشم‌ آمد، راحتی کار با گلکسی نوت ۷ است. این گوشی از تمامی نسخه‌های دیگر نوت و حتی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، خوش‌دست‌تر است. سامسونگ در طراحی این نسخه از فبلت نوت، خمیدگی‌های برابری در جلو و پشت دستگاه در نظر گرفته که در دست گرفتن و کار کردن با این فبلت را بسیار راحت می‌کند. انحنای لبه‌های کناری صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ به مراتب کمتر از گلکسی اس ۷ اج است این تغییر باعث شده است تا از نظر ظاهری جذابیت کمتری نسبت به گلکسی اس ۷ اج داشته باشد اما در عوض کار کردن با گوشی راحت‌تر شده است و کمتر انگشت‌ها به اشتباه لبه‌های نمایشگر را لمس می‌کند. اما این طراحی باریک، باعث کاهش حجم ظرفیت باتری به ۳۵۰۰ میلی‌آمپر شده که از گلکسی اس ۷ اج کمتر است. البته ما زمان کافی برای بررسی کارکرد و عمر واقعی این باتری نداشتیم و در بررسی‌های عمیق‌تر، عمر واقعی آن نیز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. سامسونگ در نوت ۷ از درگاه USB-C به جای میکرو یو‌اس‌بی استفاده کرده که امروزه در حال تبدیل شدن به استانداردی واحد در گوشی‌های هوشمند است. نکته‌ی مثبت دیگر که در طراحی نوت ۷ به چشم می‌آید، عدم حذف جک هدفون است.

ویژگی‌های جدید دیگر

یکی از ویژگی‌های جدید Galaxy Note 7، عرضه‌ی نسخه‌ی آبی رنگ آن است. این نسخه به رنگ آبی روشن تولید شده و طراحی فلزی زیبایی نیز دارد. اما ویژگی جدید اصلی نوت ۷ را می‌توان اسکنر عنبیه‌ی چشم آن دانست. نصب و پیکربندی این اسکنر در کمتر از یک دقیقه انجام شد و نکته‌ی جالب توجه این است که عملکرد آن حتی در زمانی که از عینک استفاده کردیم، بسیار سریع و قابل قبول بود. البته این نوع از عملکرد امنیتی هنوز در ابتدای راه قرار دارد. در برخی از اوقات، این سنسور نسبت به حسگر اثر انگشت، کندتر عمل می‌کرد. 

Galaxy Note 7 / گلکسی نوت 7

البته ممکن است بروزرسانی‌های نرم‌افزاری مختلفی برای این اسکنر عرضه شود و عملکرد آن بیش از پیش بهبود یابد. نکته‌ی دیگر در مورد این حسگر این است که هنوز تمامی قابلیت‌های آن قابل استفاده نیستند. به طور مثال ما نتوانستیم از قابلیت ورود به حساب‌ها با اسکنر عنبیه‌ی چشم استفاده کنیم. سامسونگ برای کاربران تجاری که تعداد زیادی از خریداران سری نوت را شامل می‌شوند، قابلیتی نرم‌افزاری در این گوشی تعبیه کرده که ما به کمک آن توانستیم برخی از اسناد را در پوشه‌های حفاظت شده‌ قرار دهیم و تنها با سنسور عنبیه به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

اما مورد نرم‌افزاری دیگر که در نوت ۷ بهبود پیدا کرده، طراحی رابط کاربری سامسونگ یعنی TouchWiz است. سامسونگ این رابط را سبک‌تر کرده و سرعت آن افزایش چشمگیری داشته است. طراحی‌ بخش‌های مختلف نیز به طراحی متریال گوگل نزدیک‌تر شده‌اند. علاوه بر آن، رابط کاربری دوربین نیز تغییرات مثبتی داشته است. به طور مثال، با سوایپ کردن در صفحه‌ی دوربین، به راحتی می‌توان به حالت‌های مختلف عکسبرداری دسترسی داشت. قابلیت مفید دیگر دوربین گلکسی نوت ۷ نیز پشتیبانی از ویدیو با کیفیت HDR است. در نهایت، سامسونگ چهار اپلیکیشن پرکاربرد نوت را در یک اپلیکیشن با نام Samsung Notes جمع‌آوری کرده است. در این اپلیکیشن به راحتی می‌توان یادداشت‌برداری کرد، از برش تصاویر به عنوان یادداشت استفاده کرد و تصاویر را ویرایش کرد.

قلم S Pen

قلم هوشمند سامسونگ نسبت به نسخه‌ی قبل تغییرات زیادی نداشته است اما نکته‌ی مثبت آن، مقاومت در برابر نفوذ آب است. به خاطر مقاوم بودن قلم و گوشی نوت ۷ در برابر نفوذ آب، کاربران می‌توانند در زیر آب از قابلیت‌های قلم این گوشی استفاده کنند. یادداشت‌برداری و نوشتن با قلم جدید، بسیار طبیعی‌تر شده است. سامسونگ در طراحی S Pen جدید، نوک آن را به خودکار فیزیکی شبیه‌تر کرده و ضخامت آن را به ۰.۷ میلی‌متر کاهش داده است.

گلکسی نوت 7 / Galaxy Note 7

قابلیت‌های نرم‌افزاری قلم هوشمند سامسونگ نیز، بهبودهای مفیدی داشتند. ما با استفاده از قلم هوشمند، توانستیم هر قسمت دلخواه از صفحه را به مقدار ۳ برابر بزرگ‌تر کنیم. علاوه بر آن، قابلیت ترجمه‌ی لغات نیز با کیفیت نسبتا قابل قبولی در این قلم عمل کرد. این قابلیت از سرویس مترجم گوگل برای ترجمه‌ی لغات استفاده می‌کرد. نکته‌ی منفی در مورد قابلیت ترجمه این است که تنها یک کلمه را می‌توان با این قابلیت ترجمه کرد و توانایی ترجمه‌ی جملات و عبارات چندکلمه‌ای به آن اضافه نشده است.

گلکسی نوت 7 / Galaxy Note 7

یکی از قابلیت‌های جدید و جالبی که در حین کار با نوت ۷ به آن برخوردیم، قابلیت انتخاب بخشی از صفحه و ضبط کردن آن به صورت تصویر GIF بود. بعلاوه، این تصاویر GIF بعد از ضبط کردن قابل ویرایش هستند و می‌توان زمان و تکرار آن‌ها را تنظیم کرد و علاوه بر آن، متن یا تصویر خاصی را در طول مدت آن‌ها اضافه کرد. یکی از قابلیت‌های مفید نوت ۵ نیز، به خوبی در این نسخه ارتقا پیدا کرده است. این قابلیت، به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر و خطوط را در زمان خاموش بودن صفحه بر روی آن بکشد و این تصاویر را می‌توان در حالت روشن بودن دائمی صفحه به آن الصاق کرد. سرعت عمل این گزینه در نوت ۷ بسیار خوب بود.

گلکسی نوت ۷ به طور کلی تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خود نکرده و شباهت زیادی از نظر ظاهری بسیار شبیه به گلکسی اس ۷ اج است با این تفاوت که لبه‌ها انحنای کمتری دارند. این گوشی نسبت به نسل قبل، ویژگی‌های مثبتی مانند مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار و همچنین اضافه شدن درگاه میکرو اس‌دی برای افزایش حافظه‌ی ذخیره سازی دارد. قلم S-Pen نیز در نوت جدید بهبود یافته و علاوه بر افزایش دقت آن، چند قابلیت جدید نیز به آن اضافه شده است. 

گلکسی نوت 7 / Galaxy Note 7

این گوشی قرار است در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، طلایی و آبی کم‌رنگ از ۲۹ مردادماه روانه‌ی بازار شود اما هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است. 

اگر مایل هستید تا در باره‌ی گلکسی نوت ۷ بیشتر بدانید به صفحه‌ی اختصاصی Galaxy Note 7 مراجعه کنید. همچنین تیم زومیت در حال تهیه‌ی نگاه نزدیک ویدیویی به گلکسی نوت ۷ است و به زودی آن را در منتشر خواهیم. کرد. 

نظر شما در باره‌ی پرچمدار جدید سامسونگ چیست؟ تغییرات ایجاد شده در آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات