امکان تغییر رزولوشن نمایشگر گلکسی نوت 7 به منظور ذخیره باتری وجود دارد

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
امشب ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، سامسونگ در جریان رویداد Unpacked از گلکسی نوت 7 رونمایی خواهد کرد. در حالی که شاید نکته‌ی جدیدی برای رونمایی باقی نمانده باشد، امروز خبری منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی نوت 7 سامسونگ از قابلیت ذخیره باتری مبتنی بر تغییر رزولوشن نمایشگر بهره می‌برد.
تبلیغات

زمانی که برای اولین بار امکان تغییر رزولوشن نمایشگر گلکسی نوت 7 سامسونگ تا حد اچ‌دی اعلام شد، بسیاری از کارشناسان تصور می‌کردند این ویژگی، قابلیتی پنهان در رابط کاربری تاچ‌ویز خواهد بود. ولی به نظر می‌رسد شرایط کمی با پیش‌بینی‌ها تفاوت دارد.

چندی پیش اعلام شد قلم S Pen گلکسی نوت 7 از امکانات جدیدی بهره خواهد برد که این خبر یک بار دیگر تایید شده است. اما نکته‌ی مهم در خبر جدید این است که امکان تغییر رزولوشن نمایشگر گلکسی نوت 7 نیز فراهم شده است. بدین منظور همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، سامسونگ اسلایدری را در تنظیمات فبلت خود قرار داده که می‌توان رزولوشن نمایشگر را از کواد‌اچ‌دی به فول‌اچ‌دی و حتی اچ‌دی تغییر داد. به نظر می‌رسد این ویژگی برای ذخیره‌ی بیشتر باتری در نظر گرفته شده است.

البته گلکسی نوت 7 علاوه بر حالت Ultra Mode از چندین حالت ذخیره‌ی باتری بهره خواهد برد. در حالت تنظیمات متوسط رزولوشن نمایشگر روی فول‌اچ‌دی قرار می‌گیرد و بعد از آن امکان تنظیم روی رزولوشن اچ‌دی نیز وجود دارد. همچنین سامسونگ این اجازه را به شما می‌دهد که محدودیت‌هایی را برای میزان روشنایی صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در نظر بگیرید. در این حالت تنظیمات مربوط به تغییرات رزولوشن نمایشگر مستقل از حالات ذخیره‌ی باتری انجام می‌شود. در نتیجه می‌توانید تنظیمات را باب میل خود انجام دهید.

سامسونگ هشدار داده که احتمالا برخی از اپلیکیشن‌ها و تنظیمات در رزولوشن‌های پایین‌تر کار نخواهند کرد. به نظر می‌رسد برای برقراری تعادل میان عمر باتری و وضوح صفحه نمایش، رزولوشن فول‌اچ‌دی بهترین گزینه است. شاید جذاب‌ترین قسمت بررسی گلکسی نوت 7، تست عمر باتری این محصول براساس حالات مختلف ذخیره‌ی باتری باشد. البته همه چیز به میزان صحت شایعات اخیر بستگی دارد.

علاوه بر این، منبع خبری که این شایعه را اعلام کرده، اسکرین‌شات‌هایی را نیز در این زمینه و در رابطه با رابط کاربری جدید گلکسی نوت منتشر کرده است که می‌توان آیکن‌های گردتر، سوئیچ‌های جدید نوار ابزار و اپلیکیشن‌های یکپارچه‌شده‌ی نوت را مشاهده کرد. اما امکان استفاده از لانچر‌ها و آیکن‌های بیشتر در کنار تصاویر پس‌زمینه‌ی قلم اس‌پن نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات