تماشا کنید: نسخه آزمایشی اندروید نوقا برای گوشی هواوی پی 9

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی یک بروزرسانی آزمایشی برای گوشی‌هوشمند هواوی پی ۹ منتشر شده و توسعه‌دهندگان انجمن XDA لینک‌های دانلود این آپدیت را در اختیار افراد قرار داده‌اند. بدین طریق سیستم‌عامل دستگاه به اندروید نوقا بروزرسانی خواهد شد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

درحالیکه بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فقط دستگاه‌های سری نکسوس قادر به دریافت نسخه‌های پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان جدید از اندروید هستند، اما دیگر تولیدکنندگان محصولات اندرویدی نیز در حال تست نسخه‌های آزمایشی مخصوص به خود هستند تا این بروزرسانی‌های را در قالب آپدیت‌های دوره‌ای برای محصولات خود عرضه کنند. حال به تازگی مشخص شده که هواوی به صورت تصادفی یک بروزرسانی آزمایشی را به صورت OTA برای هواوی پی ۹ منتشر کرده است.

بلافاصله پس از ارائه این بروزرسانی، توسعه دهندگان انجمن معروف XDA لینک‌های OTA را نیز در دسترس قرار دادند و این یعنی توسعه‌دهندگان قادر بوده‌اند تا به لینک منبع آپدیت‌ یاد شده دسترسی داشته باشند. تصاویر اسکرین‌شات و نیز لینک‌های دانلود بروزرسانی مورد اشاره نیز در یک پست در انجمن XDA منتشر شده‌اند. بنابراین اگر شما هم یکی از دارندگان گوشی‌هوشمند هواوی پی ۹ هستید، هم اکنون قادر خواهید بود از طریق لینک‌های مورد اشاره، سیستم‌عامل دستگاه خود را به اندروید نوقا بروزرسانی کنید.

در زیر می‌توانید ویدیو لو رفته‌ی مربوط به این بروزرسانی را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

تغییرات اعمال شده در این بروزرسانی:

  • اضافه شدن پشتیبانی از چند کاربر
  • ژست‌های حرکتی تعاملی و بهینه‌سازی شده
  • اضافه شدن تکنولوژی ROG هواوی به منظور ذخیره انرژی که برای اولین بار قرار است این ویژگی به یک گوشی‌هوشمند ساخت این کمپانی اضافه شود. (با کاهش رزولوشن صفحه‌نمایش دستگاه، انرژی آن ذخیره می‌شود.)
  • بهینه‌سازی‌های عمومی

به یاد داشته باشید که این آپدیت نسخه نهایی نخواهد بود و بنابراین انتظار می‌رود که یکسری مشکلات نرم‌افزاری برای گوشی شما به وجود بیاید. همچنین احتمال دارد نسخه نهایی بروزرسانی اندروید نوقا تفاوت‌های چشمگیری با نسخه آزمایشی داشته باشد.

اما پیش از اقدام به بروزرسانی گوشی‌هوشمند هواوی پی ۹ خود باید یک نکته را بدانید: اگرچه ممکن است قادر به بروزرسانی هواوی پی ۹ خود به نسخه آزمایشی جدید اندروید نوقا باشید، اما این امکان نیز وجود دارد که نتوانید دستگاه‌تان را آپدیت کنید. هواوی باید یک بروزرسانی به صورت OTA آماده کند تا دستگاه قادر به دریافت آپدیت‌های جدیدتر نیز باشد. بنابراین حتی اگر خودتان بخواهید عملیات فلش کردن دستگاه را انجام دهید و در این رابطه نیز آگاهی چندانی ندارید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شده و مجبور به ریست کلی دستگاه داشته باشید. البته به منظور بازگردانی گوشی‌خود به حالت اولیه می‌توانید از HiSuite استفاده کرده یا با باز کردن قفل بوت‌لودر دستگاه، با خود گوشی اقدام به انجام ریست کارخانه‌ای کنید.

از آنجا که این آپدیت در واقع توسط شرکت هواوی امضا شده، برای نصب آن نیاز به باز کردن قفل بوت‌لودر ندارید و این بروزرسانی را می‌تواند به صورت یک فایل فشرده زیپ، در حافظه داخلی دستگاه یا کارت حافظه جانبی میکرو‌اس‌دی قرار داده و سپس از طریق منوی ریکاوری دستگاه، آپدیت مورد اشاره را بر روی هواوی پی ۹ خود اعمال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه انجام این بروزرسانی می‌توانید به سایت XDA مراجعه کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات