آیفون ۷ با دکمه هوم فورس تاچ و در رنگ مشکی عرضه می‌شود

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدت زمان زیادی تا رونمایی از آیفون ۷ اپل باقی نمانده است، اما شایعات پیرامون این گوشی هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود. گفته می‌شود که رنگ مشکی به مجموعه رنگ‌های آیفون ۷ افزوده شده و دکمه‌ی هوم آن نیز از نوع لمسی و هم‌سطح با بدنه بوده و از فناوری فورس‌تاچ بهره می‌برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارشی جدید از سوی Macotakara منتشر شده که در آن بر ویژگی‌های احتمالی آیفون ۷ تاکید شده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به وجود قابلیت فورس‌تاچ در دکمه‌ی هوم این گوشی هوشمند اشاره کرد. با توجه به این گزارش و به نقل از منابع موثق دخیل در زنجیره‌ی تولید آیفون ۷، دکمه‌ی هوم این محصول از نوع لمسی خازنی بوده و از قابلیت‌هایی همچون لمس سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. بنابراین این دکمه دیگر فیزیکی نبوده و هیچ گونه حرکتی نخواهد داشت، البته همچون تاچ‌پد مک‌بوک‌های اپل، دکمه‌ی هوم آیفون ۷ نیز به لطف بازخوردهای لمسی بسیار خوب خود موجب می‌شود که کاربران احساس کنند در حال فشار دادن یک دکمه‌ی فیزیکی هستند.

علاوه بر این، دکمه‌ی هوم آیفون ۷ با سطح نمایشگر این گوشی هوشمند هم‌تراز خواهد بود. این تغییر در کنار حذف جک ۳.۵ میلی‌متری می‌تواند در زمینه‌ی ضد‌آب کردن آیفون ۷ کمک بسیاری به اپل کند. ضد آب بودن آیفون ۷ احتمالی است که در شایعات پیشین ذکر شده بود و با قابلیت‌های جدیدی که در ios 10 قرار داده شده، بر قوت آن افزوده شده است. استفاده از یک دکمه‌ی هوم لمسی به جای یک دکمه‌ی فیزیکی و معمولی، موجب کاهش مشکلات اپل و کاربران آیفون ۷ خواهد شد. دکمه‌ی هوم یکی از محتمل‌ترین قطعات برای خراب شدن است و هرگونه اشکال در عملکرد آن، کاربر را مجبور می‌کند که یا آیفون خود را برای تعمیر به نمایندگی‌های اپل تحویل دهد، یا این که از گزینه‌های نرم‌افزاری به‌جای دکمه‌ی فیزیکی هوم استفاده کند.

اگر دوست دارید بدانید آیفون ۷ با دکمه‌ی هوم هم‌سطح با بدنه و رنگ مشکی فضایی چگونه است، نگاهی به تصاویر زیر بیندازید. این تصاویر رندر یک ماه پیش و توسط مارتین هجک طراحی شده‌اند.

Black Iphone 7

گزارش امروز نشان می‌دهد که آیفون ۷ همانند مک‌بوک‌پروی سال ۲۰۱۳ در رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد. گزارش‌ها و شایعات مختلفی که پیش از این منتشر شده بود نیز بر احتمال بسیار بالای عرضه‌ی آیفون مشکی توسط اپل تاکید کرده بودند. این رنگ مشکی می‌تواند مشابه رنگ استفاده شده در اپل واچ باشد.

در تصاویر رندر بالا آیفون ۷ مشکی رنگی را می‌بینیم که در آن جک هدفون دیده نمی‌شود، خطوط آنتن از پشت به لبه‌های آن منتقل شده‌اند و دکمه‌ی هوم آن نیز کاملا هم‌سطح با بدنه است. نخستین بار در ماه آوریل خبرهایی مبنی بر احتمال استفاده از دکمه‌ی هوم لمسی در آیفون ۷ شنیدیم. پس از این اعلام، گزارش مذکور بارها توسط شایعات و گزارش‌های دیگر تایید شد. یک ماه پیش هم تصویری منتشر شد که استفاده از دکمه‌ی هوم لمسی در آیفون ۷ را نشان می‌داد. بعدها تحلیلگران نیز این خبر را تایید کرده و اعلام کردند که این تغییر، در چرخه‌ی کنونی آیفون روی خواهد داد.

نظر شما در مورد آیفون ۷ چیست؟ آیا تغییرات ایجاد شده در آن شما را ترغیب به خرید این گوشی هوشمند می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات