بلک‌ بری گوشی میان‌ رده DTEK50 را معرفی کرد؛ پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷، رم ۳ گیگابایتی و نمایشگر ۵.۲ اینچی

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بلک‌بری که با گوشی قدرتمند پریو پا در دنیای محصولات اندرویدی گذاشته بود، سرانجام پس از شایعات فراوان، امشب از دومین گوشی اندرویدی خود را با نام DTEK50 رونمایی کرد. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

در طول چند هفته‌ی گذشته اخبار و شایعات بی‌شماری در خصوص دومین گوشی اندرویدی بلک‌بری منتشر شد. از این گوشی با نام‌های مختلفی مانند هامبورگ، نئون یا DTEK50، یاد می‌شد، اما اکنون می‌دانیم که بلک‌بری از بین این سه نام، DTEK50 را برای گوشی جدید خود انتخاب کرده است.

مطابق با شایعات قبلی، بلک‌بری DTEK50 صرفا یک نسخه‌ی تغییر نام یافته از Alcatel Idol 4 است‌که توسط TCL‌تولید شده است. این گوشی اندرویدی میان‌رده آغاز سال جاری میلادی معرفی شد. تنها تفاوت بدیهی دو گوشی یاد شده این است که گوشی DTEK50 با نسخه‌‌ای از اندروید عرضه می‌شود که بلک‌بری آن را سفارشی‌سازی کرده است.

بر روی این گوشی بلک‌بری هاب و همچنین کیبورد بلک‌بری به صورت پیش‌فرض نصب شده است و نرم‌افزار DTEK نیز ضمن پایش امنیت کلی گوشی، راهکارهایی را نیز برای بهبود آن پیشنهاد می‌دهد. DTEK اپ‌های شما را ردگیری می‌کند و چنانچه کسی بدون آگاهی شما عکس یا ویدئویی ثبت کند، یا به موقعیت و مخاطبین شما دسترسی داشته باشد، به شما اطلاع می‌دهد. این روند برای شرایطی که در آن میکروفن فعال باشد یا پیغامی ارسال شود نیز صادق است.

این گوشی همچنین از BlackBerry Convenience Key  قابل برنامه‌ریزی، ویجت‌های پاپ‌آپ، جستجوی دستگاه بلک‌بری، Instant Actions و Gesture Controls بهره می‌برد. این قابلیت‌ها بخشی از ویژگی‌هایی است که توسط این شرکت کانادایی به سیستم عامل اندروید اضافه شده است.

به گفته‌ی بلک‌بری، گوشی DTEK50، "امن‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان" است. اما اگر این موضوع را باور داشته باشید، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه مضحک است که امنیت گوشی بسیار گران‌قیمت‌تر پریو از این گوشی میان‌رده، پایین‌تر است.

مشخصات گوشی DTEK50 به این شرح است:

  • صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول ‌اچ‌دی
  • دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش LED و قابلیت فوکوس خودکار Phase Detection و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷
  • ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت ارتقا
  • باتری ۲۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی
  • اندروید ۶ مارشمالو

در حال حاضر امکان پیش‌سفارش این گوشی از وب‌سایت بلک‌بری در ایالات متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و هلند وجود دارد. قیمت آن ۳۰۰ دلار بوده و از روز ۸ آگوست در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات