جیونی از دو گوشی M6 و M6 پلاس مجهز به باتری‌ های قدرتمند رونمایی کرد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی چینی جیونی، به تازگی از دو گوشی هوشمند خود با نام‌های M6 و M6 Plus رونمایی کرده است. نقطه‌ی قوت این دو گوشی هوشمند باتری‌های ۵۰۰۰ و ۶۰۲۰ میلی‌‌آمپر ساعتی آنها است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی چینی جیونی در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و اکنون تلاش می‌کند یکی از بهترین سازندگان گوشی‌هوشمند در دنیا باشد. از آن‌جا که این کمپانی اصالتی چینی دارد، بیشتر سازوکار فروش خود را در آسیا دنبال می‌کند. این کمپانی چینی امروز از دو گوشی هوشمند اندرویدی با نام‌های ام ۶ و ام ۶ پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی محصولاتی میان‌رده محسوب می‌شوند، اما بدون شک در رتبه‌ی بالاتری نسبت به سایر میان‌رده‌ها قرار می‌گیرند. گوشی ام ۶ از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی بهره می‌برد، در حالی که برادر بزرگ‌ترش یعنی ام ۶ پلاس به صفحه‌نمایشی ۶ اینچی مجهز شده است. هردوی این گوشی‌ها از صفحات نمایش با رزولوشن فول‌اچ‌دی و تراشه‌ی مدیاتک ۶۷۵۵ که با نام هلیو P10 نیز شناخته می‌شود بهره می‌برند.

از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی اشاره کرد. دوربین اصلی این دو گوشی نیز یکسان بوده و یک نمونه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی است، اما دوربین جلوی آن‌ها با هم تفاوت دارد. ام ۶ از دوربین جلوی ۵ مگاپیسلی بهره می‌برد، در حالی که ام ۶ پلاس از یک نمونه‌ی ۸ مگاپیکسلی برخوردار است. ام ۶ پلاس از یک فلاش ال‌ای‌دی دوگانه در کنار دوربین پشتی خود برخوردار است، اما ام ۶ تنها از یک تک فلاش بهره می‌برد. تصاویری از این دو گوشی هوشمند را در زیر مشاهده می‌کنید.

Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus
Gionee M6 And M6 Plus

این دو گوشی دارای باتری‌های بسیار قدرتمندی هستند. ام ۶ از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، در حالی که ام ۶ پلاس به یک باتری بزرگ‌تر ۶۰۲۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است. با توجه به بهره‌مندی ام ۶ و ام ۶ پلاس از صفحات نمایش فول‌اچ‌دی، این باتری‌های پرظرفیت می‌توانند زمان شارژدهی بسیار خوبی را برای این دو گوشی به ارمغان بیاورند. سیستم‌عامل پیش‌فرض این دو گوشی هوشمند اندروید ۶.۰ مارشمالو است و رابط کاربری انحصاری جیونی یعنی Amigo OS 3.5 نیز به عنوان پوسته‌ی آن انتخاب شده است.

سنسور اثر انگشت این دو گوشی در دکمه‌ی فیزیکی هوم آن‌ها تعبیه شده است. از آن‌جا که این دو گوشی هوشمند از اندروید ۶ مارشمالو بهره می‌برند، API مربوط به حسگر اثر انگشت به صورت پیش‌فرض در آن‌ها پشتیبانی می‌شود. جیونی اعلام کرده که سیستم تشخیص اثر انگشت این کمپانی توانسته است استانداردهای تایید امنیتی رسمی کمپانی‌های وی‌چت و علی‌بابا را با موفقیت بگذراند. جیونی برای افرادی که نگران امنیت داده‌هایشان هستند، گام بزرگ دیگری نیز برداشته است. این کمپانی یک تراشه‌ی مخصوص رمزگذاری را در این دو گوشی هوشمند قرار داده است. بدین ترتیب عملیات رمزگذاری و رمزگشایی داده‌ها در خود تلفن و با استفاده از همین تراشه انجام می‌شود.

این کمپانی همچنین قابلیتی به نام تماس از طریق خط خصوصی (Private Line Calling) را در این دو گوشی هوشمند قرار داده است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت و بدون ترس از شنود مکالماتتان توسط دیگران، اقدام به برقراری تماس کنید. جیونی قابلیت دیگری به نام قفل برنامه را در این دو گوشی قرار داده است تا بتوانید با تعیین یک رمز عبور، از برنامه‌های دلخواه خود محافظت کنید. این کمپانی هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در مورد قیمت  و زمان عرضه‌ی دو گوشی ام ۶ و ام ۶ پلاس ارائه نداده است. البته بعید نیست که این گوشی‌ها تنها در چین، هند و تعدادی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا عرضه شوند.

نظر شما در مورد مشخصات و به خصوص باتری این دو گوشی هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات