مشخصات شیائومی پرو فاش شد: پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱، رم ۶ گیگابایتی و نمایشگر OLED

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی مشخصات سخت‌افزاری یکی از گوشی‌های هوشمند شیائومی با انام احتمالی شیائومی پرو فاش شده است. این گوشی هوشمند قدرتمند از یک نمایشگر OLED، تراشه‌ی کوالکام اسنپدارگون ۸۲۱ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ظاهرا امسال شیائومی تمرکز ویژه‌ای بر گوشی‌های بالارده دارد. مدیران این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که شیائومی در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی از دو گوشی هوشمند قدرتمند رونمایی خواهد کرد و هم‌اکنون نیز تمرکز شرکت روی این دو دستگاه است. البته این به معنای کم‌توجهی این کمپانی به گوشی‌های ارزان‌قیمت نیست و همچنان شاهد ارائه‌ی‌ این حصولات خواهیم بود. اطمینان داریم که گوشی شیائومی می‌ نوت ۲ طی هفته‌های آتی رونمایی خواهد شد. مشخصات و تصاویر گوشی می ۵ اس نیز طی چند هفته‌ی اخیر بارها فاش شده است. یکی از مسئولان شیائومی به گوشی هوشمند بالارده‌ی دیگری اشاره کرده است که ممکن است به‌زودی و در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه شود، اما نمی‌توان فهمید که منظور او دقیقا کدام گوشی هوشمند است. اکنون به لطف افشاگری‌های بیشتر، سخنان این مسئول درک بهتری به ما می‌دهند.

گوشی Xiaomi Phone Pro به‌تازگی در چین فاش شده است. البته تنها مشخصات سخت‌افزاری آن فاش شده است و هنوز تصویری از آن وجود ندارد. هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا نام این محصول شیائومی‌فون پرو است یا خیر. ممکن است این کمپانی چینی آن را شیائومی پرو یا شیائومی می پرو بنامد. این گوشی از صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی و Full HD از نوع OLED بهره می‌برد که ساخت کمپانی AUO است. این گوشی هوشمند در دو نسخه و با بهره‌مندی از ۴ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز عرضه می‌شود. این دو نسخه به ترتیب دارای ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.0 هستند.

Xiaomi

در قلب این گوشی نیز تراشه‌ی ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام  قرار دارد که از واحد پردازش گرافیکی قدرتمند آدرنو ۵۳۰ بهره می‌برد. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری قدرتمند با یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شود. شیائومی پرو در بخش جلویی خود شاهد حضور یک اسکنر اثر انگشت است. در مورد حسگر دوربین‌های سلفی و اصلی این گوشی نیز اطلاعاتی فاش شده است.

این گوشی هوشمند دارای یک دوربین جلو وعقب ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. ممکن است این اطلاعات چندان جذاب نباشند، اما فاش‌کننده می‌گوید که دوربین شیائومی پرو از همان حسگر به کار رفته در گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بهره می‌برد. این بدان معنا است که این گوشی هوشمند از حسگرهای قدرتمند IMX260 سونی و ISOCELL S5K2L1 بهره می‌برد. هردوی این سنسورها در این گوشی استفاده می‌شوند و اگر قصد خرید این گوشی را داشته باشید، تا پیش از خریدن دستگاه و بررسی آن، نمی‌توانید بفهمید که کدام حسگر نصیبتان شده است. در صورت باور داشتن این افشاگری، باید به این نکته نیز اشاره کرد که این حسگر با گشودگی دیافراگم f/2.0 در این گوشی هوشمند به کار خواهد رفت که از گشودگی دیافراگم گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج (f/1.7) کمتر است.

با توجه به این اطلاعات، شیائومی پرو یک گوشی هوشمند وسوسه‌انگیز با مشخصات بسیار خوب است و به همین دلیل به‌شدت مشتاق رونمایی از آن هستیم تا بتوانیم ظاهر آن را ببینیم. اگر شیائومی تصمیم به عرضه‌ی این دستگاه داشته باشد، احتمالا شایعات و افشاگری‌های بیشتری در مورد این گوشی خواهیم شنید. بنابراین بهتر است تا هنگام رونمایی از آن صبر کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات