هواوی عکس ثبت شده توسط دوربین DSLR را به P9 منتسب کرده بود

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
هواوی برای تاکید بر کیفیت دوربین دوگانه‌ی گوشی پی ۹ خود تصویری را در حساب کاربری گوگل پلاس منتشر کرده بود که نشان از توانایی‌های دوربین پرچمدار شرکت چینی داشت اما به تازگی مشخص شده که این عکس توسط دوربین ۴۵۰۰ دلاری 5D Mark III ثبت شده است.
تبلیغات

هواوی تصویری برای نشان دادن توانایی‌های دوربین هواوی پی ۹ منتشر کرده بود اما به نظر می‌رسد این تصویر متعلق به دوربینی ۴٫۵۰۰ دلاری است. این تصویر در حساب کاربری گوگل پلاس هواوی منتشر شده بود.

با توجه به اینکه گوگل پلاس متادیتای EXIF تصاویر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با بررسی این داده‌ها مشخص شده که تصویر منتشر شده توسط دوربین EOS 5D Mark III کانن با لنز EF70-200mm f/2.8L IS II USM ثبت شده است، این ترکیب دوربین در حدود ۵ هزار دلار هزینه در برخواهد داشت. هر چند هواوی به طور واضح بیان نکرده که این عکس توسط پی ۹ ثبت شده اما متن ارسال شده توسط این پست چنین تصوری را در ذهن خواننده تداعی می‌کند. در متن این پست آمده:

ما موفق به ثبت تصویری زیبا از طلوع خورشید شده‌ایم. دوربین هواوی پی ۹ که توسط لایکا توسعه داده شده، برای ثبت تصاویر در نور کم مانند شرایطی که در تصویر می‌بینید، بسیار مناسب است. عکاسی با گوشی هوشمند را دوباره تعریف کرده و تصاویر را با ما به اشتراک بگذارید.
پی 9

هواوی برای توضیح این موضوع بیانیه‌ای منتشر کرده که به شرح زیر است:

به تازگی اعلام شده تصویری که توسط هواوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، توسط پی ۹ ثبت نشده است. این عکس، تصویری است که به صورت حرفه‌ای در جریان فیلم‌برداری یکی از تبلیغات‌ هواوی پی ۹ ثبت شده است و برای تشویق و تهییج جامعه‌ی علاقمندان به پی ۹ منتشر شده است. البته ما می‌دانیم که باید در نوشتن متن پست دقت بیشتری کرده و واضح‌تر می‌بودیم. ما هیچ‌گاه قصد به اشتباه انداختن کاربران را نداشته‌ایم. عذرخواهی می‌کنیم و تصویر را نیز پاک کردیم.

هر چند هواوی به صورت واضح حرف از ثبت تصویر توسط پی ۹ نزده است اما به طور قطع احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری برداشت‌های اشتباه از این تصویر بکنند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات