گوشی های معروف و نوستالژیک سونی اریکسون (بخش دوم)

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بسیاری از کاربران با گوشی‌های سونی اریکسون خاطره دارند. زمانی این برند ژاپنی- سوئدی شهرت و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا داشت و تنوع گوشی‌هایش باعث شده بود تا نظر بسیاری از کاربران را جلب کند و فروش فوق‌العاده‌ای در دنیا داشته باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا تاریخ سونی اریکسون را مرور کنیم و به گوشی‌های معروف این برند بپردازیم.
تبلیغات

کمپانی سونی اریکسون در سال ۲۰۰۱ از ادغام دو کمپانی سونی و اریکسون تشکیل شد. کمپانی اریکسون از دهه ۱۹۳۰ آغاز به کار کرد و اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی وارد بهترین و درخشان‌ترین دوران خود شد. تا سال ۱۹۹۳، کمپانی اریکسون تنها موفق به فروش ۸۰۰ هزار گوشی شده بود و در سال ۱۹۹۹ این تعداد به ۳۲ میلیون رسید. با این حال اواسط سال ۱۹۹۸، بازار به سمت گوشی‌های ارزان قیمت و با طراحی خوب، سوق پیدا کرد و اریکسون بازار خود را در مقابل گوشی‌های زیبا و ارزان‌قیمت نوکیا، از دست داد و دچار مشکلات متعددی شد. 

در سال ۲۰۰۱ اعلام شد که کمپانی اریکسون با کمپانی ژاپنی سونی ادغام شده است و کمپانی سونی اریکسون به وجود آمد که سهم هر کدام از دو شرکت، ۵۰ درصد بود. گوشی‌های سونی اریکسون از سال ۲۰۰۱ تا ۱۰ سال بعد‌، خاطرات زیادی را برای کاربران رقم زدند و همواره در زمینه موسیقی و کیفیت صفحه نمایش، معروف بودند.

در سری اول این مقالات شما را با گوشی‌های معروفی نظیر W800 ،‌K750 ،‌P910 و چند گوشی دیگر آشنا کردیم. در این مقاله، گوشی‌های معروف دیگری از کمپانی سونی اریکسون را معرفی می‌کنیم.

Sony Ericsson V800

سال ساخت: ۲۰۰۴ (۱۳۸۳ ه.ش)

گوشی V800 در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد. این گوشی تاشو از لنز دوربین چرخان بهره می‌برد تا دوربین ۱.۳ مگا‌پیکسلی آن، قابلیت استفاده به عنوان دوربین مکالمات ویدیویی را نیز داشته باشد. گوشی وی ۸۰۰، طراحی منحصر به فردی داشت و از دو صفحه نمایش بهره می‌برد. صفحه نمایش اصلی آن، ۲.۲ اینچی بود و قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰  رنگ را داشت. این گوشی از بلوتوث نسخه ۱.۱، درگاه اینفرارد و حافظه داخلی ۷ مگا‌بایت بهره می‌برد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش ۲.۲ اینچی با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ و صفحه نمایش دوم روی گوشی

دوربین چرخان ۱.۳ مگا‌پیکسلی همراه با فلش ال‌ای‌دی

بلوتوث، اینفرارد و حافظه داخلی ۷ مگا‌بایت

وزن: ۱۲۸ گرم

sony ericsson history

Sony Ericsson P990

سال ساخت: ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ ه.ش)

گوشی P990 جزو گوشی‌های سری P سونی اریکسون است که بعد از P910 وارد بازار شد. این گوشی از رابط کاربری UIQ 3 بر پایه پلتفرم سیمبین ۹.۱ استفاده می‌کرد و از کیبورد QWERTY، دوربین ۲ مگا‌پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی، دوربین دوم VGA، رادیو اف‌ام و پردازنده ۲۰۸ مگا‌هرتز فیلیپس PNX4008 بهره می‌برد. P990 جزو گوشی‌های پر‌فروش بازار بود و خاطرات زیادی را برای کاربران خود رقم زد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش لمسی ۲.۷ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

دوربین اصلی ۲ مگا‌پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی

دوربین دوم VGA

پردازنده فیلیپس با کلاک ۲۰۸ مگا‌هرتز

صفحه کیبورد QWERTY

حافظه داخلی ۶۴ مگا‌بایت با قابلیت ارتقا

رم ۶۴ مگا‌بایت

وزن: ۱۵۰ گرم

sony ericsson history

Sony Ericsson W600

سال ساخت: ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ ه.ش)

گوشی دبلیو ۶۰۰ از سری گوشی‌های واکمن سونی اریکسون بود و دومین گوشی این شرکت با طراحی چرخشی بود (اولین گوشی در سری واکمن). این گوشی دارای 256 مگا‌بایت حافظه داخلی بود که قابلیت ارتقا نداشت. دوربین 1.3 مگا‌پیکسل این گوشی از فلش ال‌ای‌دی و قابلیت فیلمبرداری بهره می‌برد. صفحه نمایش ۱.۸ اینچی دبلیو ۶۰۰، قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ را داشت. این گوشی دارای دو دکمه مستقل بازی بود تا تجربه کاربری مانند Game Boy نینتندو داشته باشد و بازی‌هایی مانند Worms 3D و Gauntlet به صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب بودند. بازی‌های مخصوص این گوشی قابلیت اجرای چند‌نفره از طریق بلوتوث را داشتند.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش ۱.۸ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

دوربین ۱.۳ مگا‌پیکسل با فلش ال‌ای‌دی و قابلیت فیلمبرداری

دکمه‌های مستقل بازی و اجرای بازی‌های چند‌نفره از طریق بلوتوث

حافظه داخلی ۲۵۶ مگا‌بایت بدون امکان ارتقا

وزن: ۱۲۰ گرم

sony ericsson history

Sony Ericsson Z558

سال ساخت: ۲۰۰۶ (۱۳۸۵ ه.ش)

گوشی زد ۵۵۸ به دلیل طراحی تاشو و صفحه نمایش لمسی خود، مشهور است. این گوشی از صفحه نمایش لمسی ۱.۹ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ استفاده می‌کرد و صفحه نمایش تک رنگ روی گوشی نیز اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربر می‌گذاشت. زد ۵۵۸ از دوربین ۱.۳ مگا‌پیکسل، حافظه داخلی ۱۸ مگا‌بایت قابل ارتقا تا ۲ گیگا‌بایت، بلوتوث، رادیو اف‌ام و قابلیت شناسایی دست خط بهره می‌برد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش لمسی ۱.۹ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

دوربین ۱.۳ مگا‌پیکسل با قابلیت فیلمبرداری

حافظه داخلی ۱۸ مگا‌بایت با قابلیت ارتقا تا ۲ گیگا‌بایت

قابلیت شناسایی دست خط، بلوتوث و رادیو اف‌ام

وزن: ۹۳ گرم

sony ericsson history

Sony Ericsson K810

سال ساخت: ۲۰۰۷ (۱۳۸۶ ه.ش)

گوشی سونی اریکسون K810 در سال 2007 به عنوان جایگزین گوشی K800 وارد بازار شد. این گوشی از دوربین 3.15 مگا‌پیکسل سایبرشات با فوکوس خودکار و زوم دیجیتال 16 برابر بهره می‌برد و طراحی خاص صفحه کلید آن، باعث شد طرفداران بسیاری پیدا کند. صفحه نمایش ۲ اینچی K810 قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ را داشت و همچنین این گوشی از 3G پشتیبانی می‌کرد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش ۲ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

حافظه داخلی ۶۴ مگا‌‌بایت قابل ارتقا به وسیله کارت‌های حافظه M2 تا ۲ گیگا‌بایت

دوربین ۳.۱۵ مگا‌پیکسل سایبرشات با فوکوس خودکار و زوم دیجیتال 16 برابر

دوربین دوم VGA برای تماس‌های ویدیویی

پشتیبانی از 3G، بلوتوث نسخه ۲، درگاه اینفرارد و رادیو اف‌ام

وزن: ۱۰۳ گرم

باتری ۹۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson P1

سال ساخت: ۲۰۰۷ (۱۳۸۶ ه.ش)

گوشی P1 نسخه جدید گوشی P990 و آخرین عضو خانواده P سونی اریکسون است. سری P از سال ۲۰۰۲ با گوشی P800 معرفی شد و نهایتاً در سال ۲۰۰۷ با P1 به پایان رسید. این گوشی از UIQ ۳ بر پایه پلتفرم سیمبین ۹.۱ استفاده می‌کرد و به دلیل بهره‌گیری از ۱۲۸ مگا‌بایت رم و ۲۵۶ مگا‌بایت رام (Rom) سرعت بالاتری نسبت به دیگر گوشی‌های دارای UIQ ۳ داشت. پی ۱ از پردازنده ۲۰۸ مگا‌هرتز فیلیپس، دوربین ۳.۲ مگا‌پیکسل با فلش ال‌ای‌دی و فوکوس خودکار، قابلیت شناسایی دست خط، بلوتوث ۲، کیبورد QWERTY و طراحی مناسب بهره می‌برد. صفحه نمایش لمسی ۲.۶ اینچی این گوشی قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ را داشت.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش لمسی ۲.۶ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

پردازنده فیلیپس ۲۰۸ مگا‌هرتز

حافظه داخلی ۱۶۰ مگا‌بایت قابل ارتقا تا ۴ گیگا‌بایت

دوربین ۳.۲ مگا‌پیکسل با فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی

وزن: ۱۲۴ گرم

باتری ۹۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson K850

سال ساخت: ۲۰۰۷ (۱۳۸۶ ه.ش)

K850 در زمان خود جزو گوشی‌های بالا رده بازار به حساب می‌آمد. این گوشی دارای دوربین ۵ مگا‌پیکسل با فوکوس خودکار و فلش زنون بود. صفحه نمایش ۲.۲ اینچ آن، قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ را داشت و حافظه داخلی ۴۰ مگا‌بایت آن، قابلیت ارتقا تا ۴ گیگا‌بایت توسط کارت‌های میکرو اس‌دی را داشت. گوشی K850 از سه دکمه لمسی در زیر صفحه بهره می‌برد و طرح جدیدی برای دکمه‌های ناوبری داشت. این گوشی به دلیل طراحی خاص و قدرت دوربین‌، معروف بود و فروش خوبی را تجربه کرد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش ۲.۲ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

دوربین ۵ مگا‌پیکسل با فوکوس خودکار و فلش زنون و ۳ فلش ال‌ای‌دی برای فیلمبرداری

حافظه داخلی ۴۰ مگا‌بایت با قابلیت ارتقا تا ۴ گیگا‌بایت

بلوتوث نسخه ۲، رادیو اف‌ام، دکمه‌های لمسی زیر صفحه نمایش و دوربین دوم برای تماس‌های ویدیویی

وزن: ۱۱۸ گرم

باتری ۹۳۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

در این بخش از مقالات، شما را با تعدادی از گوشی‌های معروف سونی اریکسون مانند P1، W600 و K810 آشنا کردیم. در بخش نهایی، گوشی‌های دیگری از این کمپانی معروف را معرفی خواهیم کرد.

نظر شما در رابطه با گوشی‌های سونی اریکسون چیست؟ از کدامیک از گوشی‌های این شرکت استفاده کرده‌اید؟ آیا گوشی‌های موجود در این فهرست، برای شما خاطره‌انگیز هستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات