شیائومی MIUI 8 را به صورت جهانی معرفی کرد

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی رابط کاربری جدیدش را با نام MIUI 8 به‌صورت جهانی معرفی کرد. این نسخه پیش از این در چین معرفی شده بود. همراه زومیت باشید تا با این رابط کاربری و ویژگی‌های جدیدش آشنا شویم.
تبلیغات

ماه مه بود که شیائومی رابط کاربری جدیدش را با نام MIUI 8 در چین معرفی کرد. این شرکت امروز رابط کاربری مذکور را در کنار Mi Max در هندوستان به‌صورت جهانی معرفی کرد. که نسخه جهانی این رابط کاربری همان ویژگی‌هایی را دارد که در نسخه چینی آن مشاهده کرده بودیم. البته این شرکت از برخی قابلیت‌های جدید نیز در کنفرانس امروزش رونمایی کرد.

در این نسخه شاهد تغییرات ظاهری در رابط کاربری هستیم که این تغییرات در نوار نوتیفیکیشن هرچه بیشتر به چشم می‌خورد. در نوار نوتیفیکیشن یک لیست تلفیقی و پنلی برای نمایش آب‌و‌هوا وجود دارد که در بالای صفحه قرار گرفته و رنگ و انیمیشن‌های آن بر اساس آب‌و‌هوا تغییر می‌یابد. شیائومی همچنین قابلیت تغییر رنگ و انیمیشن‌های نوار وضعیت را در سایر اپلیکیشن‌ها نیز قرار داده است.

MIUI 8

این رابط کاربری اکنون هوشمند‌تر شده است. در این نسخه کاربران می‌توانند اسکرین‌شات‌های دراز ثبت کنند که در نتیجه آن می‌توان از تمام محتوای یک صفحه عکس گرفت. فرایند ثبت این نوع از اسکرین‌شات‌ها بدین صورت است که کاربر با اسکرول کردن صفحه چندین عکس از آن می‌گیرد و سپس آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند تا نتیجه نهایی به دست آید. البته امکان کراپ کردن بخشی از آن نیز وجود دارد. Quick Ball نام قابلیت جدیدی است که به‌صورت یک دایره در گوشه نمایشگر قرار می‌گیرد و عملکرد‌هایی برای انجام سریع‌تر کار‌ها در آن وجود دارد که در این بین می‌توان به دکمه بازگشت، تغییر اپلیکیشن یا میانبر اپلیکیشن‌های مختلف اشاره کرد. البته امکان شخصی‌سازی این بخش نیز وجود دارد.

MIUI 8

در نسخه جدید رابط کاربری شیائومی قابلیت Dual Apps نیز قرار گرفته است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دو نمونه از یک اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان داشته باشند. برای مثال با استفاده از این قابلیت می‌توان اپلیکیشن واتساپ را روی دستگاه نصب کرد و در یکی از آن‌ها شماره موبایل و در دیگری شماره یک سیمکارت دیگر را قرار داد که عملا این ویژگی در نسخه‌های قبلی قابل دسترس نبود.

MIUI 8

قابلیت Dual Spaces نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که دو فضای کار متفاوت در دستگاهشان داشته باشند که هر فضای کار نیز می‌تواند برای خودش اپلیکیشن، گالری و تنظیمات مختلفی داشته باشد. امکان قرار دادن پسورد نیز برای آن وجود دارد. این ویژگی بیشتر برای کاربران تبلت‌ها مفید خواهد بود. زیرا تبلت مورد استفاده افراد مختلف خانواده قرار می‌گیرد.

MIUI 8

Caller ID جدید حتی در صورتی هم که شماره‌ای روی دستگاه ذخیره نشده باشد، نشان می‌دهد که تماس از چه شرکتی است. اطلاعات شرکت‌های مشهور در آن قرار دارد که حتی اگر شماره آن‌ها را نیز نداشته باشید می‌توانید با شرکت مورد نظرتان تماس بگیرید. این قابلیت در بخش پیامک‌ها نیز قابل استفاده است و اگر تماس یا پیام از سوی یک شرکت معروف باشد، در این صورت نام آن شرکت نمایش داده می‌شود.

MIUI 8 روی می ۵، می مکس، می نوت، می ۴ آی، می ۴، می ۳، می ۲، ردمی نوت ۳، ردمی نوت ۲، ردمی نوت پرایم، ردمی نوت، ردمی ۲ پرایم، ردمی ۲ و ردمی ۱ اس قابل استفاده خواهد بود و نسخه آزمایشی آن از ۱۱ جولای (۲۱ تیر) برای دستگاه‌های مذکور عرضه می‌ّشود. کاربرانی هم که منتظر نسخه نهایی آن هستند باید در روز ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد) گوش به زنگ باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات