جستجوی صوتی گوگل حالا به صورت همزمان از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هر کسی که به طور منظم از چند زبان برای تعامل یا حرف زدن استفاده می‌کند، احتمالا کمی از قابلیت‌های محدود سیستم جستجوی صوتی گوگل در اندروید ناراحت بوده، چون برای تغییر زبان خود و جستجو با زبانی دیگر حتما لازم بود که به تنظیمات جستجوی صوتی گوگل بروید و آن را مناسب با نیاز خود تغییر دهید. اینطور که پیداست گوگل به تازگی این بخش را گسترش داده است.
تبلیغات

در منوی تنظیمات جدید سیستم جستجوی صوتی گوگل شما اجازه خواهید داشت که حداکثر تیک پشتیبانی از پنج زبان دلخواه خود را بزنید. در نسخه‌ای که احتمالا هم‌اکنون در اختیار دارید، جستجو با صوت در یک زمان واحد فقط با یک زبان انجام می‌شود و برای تغییر آن رفتن به تنظیمات اجباری است. نکته بسیار جالب این است که گوگل در همان منوی پرس و جو از شما، حتی می‌تواند زبان‌های مختلف را از یکدیگر تفکیک کند و به زمان شما با شما صحبت کند. در واقع شما می‌توانید جستجوی خود را با انگلیسی شروع کنید و سپس ادامه صحبت خود را با زبان آلمانی یا زبان‌های دیگری که در منوی تنظیمات انتخاب کرده‌اید ادامه دهید و گوگل خیلی راحت آن را خواهد فهمید.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، جستجوی صوتی در اندروید حالا از چند زبان در یک زمان مشخص پشتیبانی می‌کند.

Screenshot 28

لیست انتخاب زبان‌ها گزینه‌ای دارد که با تپ طولانی‌تر می‌توانید زبان اصلی خودتان را به گوگل بفهمانید. متاسفانه کلمه جستجوی سریع OK Google فقط در صورتی کار خواهد کرد که زبان اصلی شما انگلیسی باشد. این تغییرات هنوز برای هیچ دستگاهی ارسال نشده است، اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات