گلکسی اس 8 از نمایشگری با رزولوشن 4K و دوربین دوگانه بهره خواهد برد

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌های اخیر یکی از گوشی‌های هوشمندی که احتمال استفاده از دوربین با لنز دوگانه در آن مطرح شده، آیفون ۷ پلاس اپل است، اما به نظر می‌رسد استفاده از این فناوری به آیفون جدید اپل محدود نخواهد شد، چراکه منابع مطلع در چین به این موضوع اشاره کرده‌اند که گلکسی اس ۸ نیز از وجود دوربین با لنز دوگانه بهره خواهد برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر همواره شاهد انتشار اخباری بوده‌ایم که از بکارگیری دوربین با لنز دوگانه در آیفون ۷ پلاس اپل خبر داده‌اند، اما به نظر می‌رسد بهره‌گیری از چنین ماژولی تنها محدود به اپل نبوده و در سایر گوشی‌های هوشمند نیز باید شاهد استفاده از این ماژول باشیم. گلکسی اس ۸ یکی از همین گوشی‌های هوشمند است که ابتدای سال آینده‌ی میلادی رونمایی و راهی بازار خواهد شد، حال آنکه شنیده‌ها حکایت از بکارگیری ماژول دوربین با لنز دوگانه در این محصول دارد. شایعه‌ی منتشر شده طراحی و تولید این ماژول را نیز کار خود سامسونگ عنوان کرده است، بطوریکه به نظر می‌رسد ماژول مورد نظر توسط سامسونگ موتورز (Semco) طراحی شده است.

با توجه به پررنگ‌تر شدن حضور واقعیت مجازی در زندگی تکنولوژیک کاربران، به نظر می‌رسد رفته رفته شاهد استفاده از ماژول‌هایی در گوشی‌های هوشمند باشیم که بیشتر در جهت پررنگ‌تر کردن قابلیت‌های این محصولات در حوزه‌ی واقعیت مجازی باشد. بنابر اطلاعات موجود به نظر می‌رسد سامسونگ از نمایشگر  4K در گوشی هوشمند خود استفاده خواهد کرد که رزولوشنی ۲٫۱۶۰ در ۳٫۸۴۰ پیکسلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به طور حتم چنین نمایشگری نیاز به انرژی بالایی دارد و از این‌رو باید شاهد استفاده از یک باتری با ظرفیت بالا نیز در این گوشی باشیم.

از ویژگی‌های دیگر گلکسی اس ۸ باید به بکارگیری تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ اشاره کرد که براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرآیند تولید FinFET تولید خواهد شد. استفاده از این فناوری برای تولید تراشه‌ی اسنپدراگون به معنای عملکرد قوی‌تر در کنار کاهش مصرف انرژی است.

هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی هوشمند نیز از قابلیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره خواهد برد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات