تماشا کنید: آیا اکسپریا X سونی در برابر آب مقاوم است؟

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از کاربران اقدام به تست قابلیت ضدآب بودن گوشی‌های هوشمندی می‌کنند که در واقع هیچ گواهی رسمی برای مقاومت در برابر آب ندارند. یکی از این محصولات Xperia X سونی است که به تازگی از تست ضدآب بودن سربلند بیرون آمده است. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

سال گذشته و حتی قبل از آن سونی از نظر مقاوم بودن محصولات خود در برابر آب چندان خوش شانس نبوده است. حتی محصولات پرچمدار سری Z این شرکت و تبلیغات مربوط به این دستگاه‌ها در سال گذشته با رسوایی‌هایی همراه شد و با تغییر سیاست‌های مرتبط با فناوری‌های ضدآب این شرکت این رسوایی‌ها به اوج خود رسیدند. این غول فناوری ژاپنی در حال حاضر نسبت به ویژگی ضدآب بودن گوشی‌های خود مردد است.

در بین گوشی‌های هوشمند سری X این شرکت فعلا فقط اکسپریا X پرفورمنس رسما گواهی IP68 را دارد و این یعنی گوشی‌هوشمند یاد شده می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. علاوه بر این با توجه به گواهی کسب شده توسط این محصول، در برابر نفوذ گرد و غبار هم مقاوم است. این مورد درباره اکسپریا X معمولی صدق نمی‌کند ولی با این وجود یک ویدیو توسط کاربری به نام XEETECHCARE که در یوتیوب منتشر شده، نشان می‌دهد که این محصول هم پس از قرار گرفتن در آب می‌تواند جان سالم به در ببرد.

به نظر نمی‌رسد بر خلاف بسیاری از مدل‌های پیشین سونی، صفحه لمسی اکسپریا X برای کار در شرایط مرطوب بهینه شده باشد. البته این بهینه نبودن را می‌شد انتظار داشت، اما نکته جالب این است که حتی بلندگو و میکروفون‌ها پس از قرارگرفتن در آب آسیب نمی‌بینند و حتی پورت شارژر نیز جان سالم به در می‌برد. دوربین هم پس از این تست بخوبی کار می‌کند.

در نهایت اینکه ببینیم اکسپریا X توانسته در برابر آب از خود مقاومت خوبی نشان دهد واقعا جالب است. البته پیشنهاد ما این است که این کار را خودتان در خانه انجام ندهید. در ادامه می‌توانید ویدیو مورد بحث را تماشا کنید.

دانلود ویدیو

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات