مایکروسافت از گوشی ساده‌ی نوکیا 130 پرده برداشت؛ امید دوباره برای سطح ابتدایی بازار

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
پس از تغییرات اساسی در استراتژی‌های مایکروسافت که منجر به خاتمه‌ی تولید دستگاه‌های Nokia X ،Asha و S60 خواهد شد، ردموندی‌ها با معرفی یک گوشی 25 دلاری که برای تامین نیاز خریداران گوشی‌های ساده‌ی رده پایین در سراسر دنیا ارائه شده باعث شگفتی بسیاری افراد شد.
تبلیغات

 مایکروسافت در حال حاضر تمامی تمرکز خود برای بازار گوشی‌های هوشمند را بر روی پلتفرم ویندوز فون متمرکز کرده، اما Nokia 130 که بر پایه‌ی برنامه سری 30 نوکیا ساخته شده و به تازگی معرفی شده استثنایی بر این رابطه محسوب می‌شود. مایکروسافت چنین ادعا می‌کند که این گوشی ارزان قیمت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی همراهی است که از قابلیت پخش موسیقی و ویدیو برخوردار است. اما مسلما این دستگاه محدودیت‌های فراوانی دارد. Nokia 130 به یک پخش‌ کننده‌ی MP3 و رادیو اف‌ام مجهز شده و قادر است ویدیوها را از روی کارت حافظه‌ی SD پخش نماید چراکه در این دستگاه خبری از اینترنت نیست.

مایکروسافت مدعی است که Nokia 130 تا 46 ساعت پخش مداوم موسیقی و 16 ساعت پخش ویدیو را همراهی خواهد کرد. این گوشی 1.8 اینچی از یک صفحه نمایش ابتدایی رنگی نیز برخوردار است و باتری آن توان پشتیبانی از 13 ساعت زمان مکالمه را داراست. همچنین نوکیا 130 در دو نسخه‌ی تک و دو سیم‌کارت روانه‌ی بازار خواهد شد.

جدای از مشخصات فنی نه چندان امیدوار کننده، این دستگاه به دلیل تفاوت فاحش با تمرکز مایکروسافت بر روی ویندوز فون جالب توجه است. چنین مساله‌ای می‌تواند بدلیل برنامه‌ریزی ارائه‌ی این دستگاه توسط نوکیا در زمان گذشته باشد که اکنون مایکروسافت با عرضه‌ی آن موافقت کرده است تا نشان دهد هنوز برای سطح ورودی بازار برنامه‌هایی در ذهن دارد؛ قسمتی از بازار که با وجود حاشیه‌ی سود پایین، برند نوکیا همچنان قدرتمند و محبوب مصرف‌کنندگان است.

طی مصاحبه‌ای که در Re/Code صورت گرفت، معاون ارشد بخش گوشی‌های مایکروسافت، جو هارلو گفته است که مایکروسافت همچنان کسب و کار گوشی‌های رده‌ی پایین نوکیا را حفظ خواهد کرد چراکه در حال حاضر این کمپانی هیچ پروژه‌ی دیگری که این دسته از مصرف‌کنندگان را تحت پوشش قرار دهد در دست اجرا ندارد. هارلو معتقد است که این دستگاه‌های ارزان‌ قیمت می‌تواند بعنوان پلی برای ورود کاربران جدید به اکوسیستم مایکروسافت نقش آفرینی کند.

نوکیا 130 در چندین رنگ مختلف آماده شده و از همین سه‌ماهه‌ی جاری روانه‌ی بازار خواهد شد. مایکروسافت هنوز بصورت رسمی تایید نکرده که کدام کشورها شاهد ورود این گوشی خواهند بود، اما انتظار می‌رود نوکیا 130 در بازارهایی نظیر آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای جنوبی و اروپای شرقی به فروش برسد.

بروزرسانی: مایکروسافت اعلام نموده که نوکیا 130 در بازارهای منتخب شامل چین، مصر، هند، اندونزی، کنیا، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و ویتنام عرضه خواهد شد. وب‌سایت نکست وب برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه ی مایکروسافت برای دستگاه‌های سری 30 نوکیا با این شرکت تماس گرفته است؛ در صورت دریافت هرگونه اطلاعات تکمیلی با بروزرسانی این مطلب شما را در جریان قرار خواهیم داد.

نظر شما در خصوص عرضه‌ی چنین فیچر فون‌هایی توسط مایکروسافت چیست؟ اقدام مایکروسافت در این خصوص را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات