ال جی جی ۵ امتیاز ۸۶ را از DxOMark دریافت کرد

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت DxOMark طی روزهای گذشته، با انتشار نتایج تست‌هایی که با دوربین ال‌جی جی ۵ انجام داده، امتیاز این تلفن هوشمند را ۸۶ اعلام کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر خلاف دو پرچمدار پیشین، ال‌جی در تلفن هوشمند G5، بیشترین تمرکز خود را به جای دوربین، بر روی ماژولار بودن این تلفن گذاشته است. اما این موضوع به این مفهوم نیست که تلفن هوشمند ماژولار ال‌جی عملکرد خوبی در زمینه‌ی دوربین ندارد. در حقیقت، DxOMark امتیاز نسبتا بالای ۸۶ را برای ال‌جی جی ۵، بخاطر عملکرد قابل اطمینان این تلفن در زمینه‌ی عکاسی و قابلیت فیلم‌برداری کم و بیش نامتعادل آن، در نظر گرفته است، به این ترتیب پرچم‌دار جدید ال‌جی جایگاه پنجم را در رتبه‌بندی کلی تلفن‌های هوشمند DxOMark به خود اختصاص داده و دوربین با کیفیت آن، ارزش خرید ماژول CAM Plus را بالا برده است.

امروزه دوربین بیشتر تلفن‌های هوشمند عملکرد خوبی را در شرایط ایده‌آلی مانند فضای بیرون و محیط روشن، از خود به نمایش می‌گذارد. ال‌جی جی ۵ در این زمینه، با ثبت تصاویری با نوردهی متعادل چندان ناامید کننده ظاهر نمی‌شود، هر چند که مشکلاتی با مناظری با کنتراست بالا دارد.

lg g5 camera sample

شاید قابل توجه‌ترین نکته، عملکرد جی ۵ در فضای داخلی و با نور کم باشد. حتی در این شرایط نیز، دوربین این تلفن با تولید روشنایی و رنگ مناسب، عملکرد تحسین برانگیزی را از خود به نمایش گذاشت. اما با این وجود، عملکرد دوربین جی ۵ با توجه به آنکه جزئیات ثبت شده در برخی از عکس‌ها بیشتر از نمونه‌های دیگر بود، کمی متناقض و نامتعادل به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است باوجود آنکه ال‌جی فناوری‌های مختلفی را در دوربین این تلفن بکار برده است، اما با این حال لرزش دست کماکان در شرایط نوردهی پایین، مشکل‌ساز است.

در زمینه‌ی فیلم‌برداری، ال‌جی جی ۵ با ارائه‌ی همان نوردهی متعادل و حفظ جزئیات، بهترین عملکرد را در محیط بیرون به نمایش می‌گذارد. با این حال در فضای داخل، دوربین تلفن در اثر نوردهی بیش از حد، بی‌ثباتی، افت جزئیات و تثبیت ضعیف، بسیار متزلزل به نظر می‌رسد. اما باید اشاره کرد که حداقل فوکوس خودکار در هر دو شرایط بسیار سریع است. البته تقریبا دوربین تمام تلفن‌های پرچم‌دار در این زمینه دچار مشکل هستند.

در زمینه‌ی عکاسی، تلفن هوشمند ال‌جی جی ۵ هم‌تراز با بهترین‌های کنونی یعنی اچ‌تی‌سی ۱۰ و سامسونگ گلکسی اس ۷ اج امتیاز ۸۸ را کسب می‌کند. اما امتیاز در زمینه‌ی فیلم‌برداری به ۸۲ نزول می‌کند. به این ترتیب ال‌جی جی ۵ با کسب امتیاز میانگین ۸۶ پس از تلفن‌های اچ‌تی‌سی ۱۰، گلکسی اس ۷ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و سونی اکسپریا زد ۵ در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات