گلکسی نوت 7 احتمالا به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که احتمالا می‌دانید، بر طبق شایعات مختلف مشخص شده که گلکسی نوت بعدی سامسونگ با نام گلکسی نوت ۷ عرضه خواهد شد. اکنون بر اساس گزارش‌‌های جدید اعلام شده که این محصول به سنسور تشخیص عنبیه چشم (Iris) مجهز می‌شود. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند روز اخیر شایعات مختلفی در مورد گلکسی نوت بعدی سامسونگ منتشر شده و احتمال می‌رود این محصول ماه سپتامبر در نمایشگاه IFA برلین معرفی شود. برخی از گزارش‌ها نیز اعلام کرده‌اند که سامسونگ نسل بعدی فبلت نوت خود را به منظور همخوانی با سری گلکسی اس، گلکسی نوت ۷ نام‌گذاری خواهد کرد.

بر طبق شایعات و اخبار مختلفی که تا کنون در مورد محصول مورد اشاره منتشر شده، گلکسی نوت ۷ از یک صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی SUPER AMOLED بهره خواهد برد و رزولوشن آن نیز ۱۴۴۰p اعلام شده است. پردازنده این فبلت اسنپدراگون ۸۲۳ بوده و حافظه رم پردازشی آن نیز ۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این دستگاه در پشت آن ۱۲ مگاپیکسل و حافظه داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. البته امکان گسترش حافظه داخلی نوت ۷ از طریق کارت حافظه جانبی امکان‌پذیر خواهد بود. طبیعتا گلکسی نوت ۷ نیز مانند گلکسی اس ۷ از گواهی IP68 بهره می‌برد و بنابراین ضدآب و ضد گرد و غبار است.

امروز هم چند اسکرین‌شات از نرم‌افزار آزمایشی در نظر گرفته شده برای گلکسی نوت بعدی در اینترنت منتشر شده که با توجه به آن‌ها در بخش تنظیمات یک گزینه جدید برای سنسور تشخیص عنبیه به چشم می‌خورد. بنابراین ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته تا نوت ۷ را به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز کند.

به منظور تایید بیشتر شایعات مورد اشاره، یک گزارش دیگر نیز منتشر شده که از ورود ۲۰۰ واحد سنسور تشخیص عنبیه در لیست Zauba که از کره جنوبی و توسط سامسونگ به هند صادر شده‌اند خبر می‌دهد. این شرکت احتمالا در حال تست استفاده از این قابلیت در بازارهای مختلف است تا پیش از عرضه نهایی بتواند نرم‌افزار مورد استفاده برای سنسور یاد شده را به خوبی آماده سازد. (البته یک مدل از تبلت‌های این غول کره‌ای که پیش از این با سنسور تشخیص عنبیه تولید شده فقط مختص دولت هند تدارک دیده شده بود). فناوری تشخیص عنبیه چشم نسبت به دیگر تکنولوژی‌های امنیتی از درصد خطای کمتری برخوردار بوده و نیز سرعت بالاتری دارد. بنا‌براین این سنسور می‌تواند به عنوان یک گزینه امن و کاربردی در دستگاه‌های هوشمند بکار گرفته شود.

galaxy note 7 iris

انتظار می‌رود گلکسی نوت بعدی به صورت رسمی در نمایشگاه IFA 2016 که اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) امسال برگزار خواهد شد، معرفی شود. تا آن زمان می‌توانید شایعات مختلفی که برای این محصول منتشر شده را در نظر بگیرید تا یک دید کلی از مشخصات و امکاناتی که گلکسی نوت ۷ ارائه خواهد داد داشته باشید.

نظر شما در مورد نوت بعدی سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات