هر آنچه از مراسم Tech World لنوو انتظار داریم

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تا کنون اخبار مختلفی در ارتباط با مراسم Tech World کمپانی لنوو منتشر شده است. با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری این رویداد، اطلاعات بیشتری در رابطه با آن فاش شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امسال کمپانی لنوو تمامی تلاش خود را انجام داده تا قوی‌تر ظاهر شود. این کمپانی با رویداد‌های بزرگ نا آشنا نیست و امسال نیز میزبان نطق اصلی مراسم Tech World در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) خواهد بود. لنوو در این مراسم پرچمدار جدید موتورولا را معرفی خواهد کرد و اولین دستگاه با استفاده از تکنولوژی نقشه سه بعدی گوگل تانگو را به نمایش خواهد گذاشت. اما دقیقاً چه چیز‌هایی را مشاهده خواهیم کرد؟ آیا این رویداد با غافلگیری خاصی همراه خواهد بود؟ ما شایعات و اطلاعات لو رفته در رابطه با این مراسم را بررسی می‌کنیم و مشخص می‌کنیم که باید چه انتظاراتی از مراسم لنوو و موتورولا داشته باشید.

موتورولا Moto Z

tech world

احتمالاً این گوشی بزرگ‌ترین اتفاق این مراسم است. بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که موتورولا بعد از نسخه Moto X Pure Edition پرچمدار جدید خود را چگونه آماده رقابت در بازار کرده است مخصوصاً اینکه لنوو تغییرات زیادی در کمپانی موتورولا داده است.

جواب این است که لنوو به طور کامل سری موتو ایکس به همراه برخی ویژگی‌های گوشی‌های رده بالای موتورولا را کنار گذاشته است. شما گوشی موتو زد را به عنوان یک گوشی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی خواهید دید که بیش از گذشته امکان شخصی‌سازی دارد. این گوشی با صفحه پشت ماژولار عرضه خواهد شد که با استفاده از آن می‌توان کاربرد گوشی را تغییر داد (اسپیکر‌های JBL، پروژکتور و حتی دوربین برند Hasselblad). گرچه انحنای پشت موتو ایکس که باعث می‌شد گوشی به راحتی در دست قرار بگیرد، وجود ندارد و قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت در جلوی گوشی باعث شده که حاشیه‌های گوشی مانند گذشته، باریک نباشد.

اگر شایعات درست باشد، لنوو این گوشی را در دو مدل بالا رده و پایین رده عرضه می‌کند. گوشی موتو زد استایل مانند گوشی موتو ایکس Pure / Style ستاره این نمایش خواهد بود. این گوشی از صفحه نمایش کواد اچ‌دی، ۳۲ گیگا‌بایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگا‌بایت رم بهره می‌برد. احتمالا پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ همراه با تراشه گرافیکی آدرنو ۵۳۰ در این گوشی قرار خواهند گرفت. گوشی موتو زد پلی (Play) با صفحه نمایش فول اچ‌دی در دو نمونه عرضه خواهد شد. نمونه اول از ۳ گیگا‌بایت رم و ۳۲ گیگا‌بایت حافظه داخلی بهره می‌برد و نمونه ارزان‌ قیمت از ۲ گیگا‌بایت رم و ۱۶ گیگا‌بایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که ورایزون یک نمونه را با برند دروید عرضه کند اما هنوز اطلاعاتی در این مورد در دسترس نیست.

گوشی پروژه تانگو لنوو

tech world

دیگر گوشی رده بالای لنوو که در این مراسم معرفی خواهد شد گوشی هوشمند پروژه تانگو است. این گوشی بزرگ (با صفحه نمایشی کوچک‌تر از ۶.۵ اینچ) از تکنولوژی نقشه سه بعدی پروژه تانگو پشتیبانی می‌کند که هم محیط اطراف شما را شاسایی و اندازه‌گیری می‌کند و هم دنیای واقعی را بر روی صفحه گوشی شما قرار می‌دهد. هنوز ماهیت این تکنولوژی کاملاً مشخص نیست. این گوشی با قیت کمتر از ۵۰۰ دلار، و پردازنده اسنپدراگون ، تابستان امسال عرضه می‌شود اما طراحی نهایی و کارایی آن مشخص نشده است. انتظار می‌رود در گوشی جدید تغییراتی را نسبت به طرح اولیه این گوشی شاهد باشیم.

انتظار بازگشت RAZR را نداشته باشید

tech world

یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های مراسم تک ورلد امسال مربوط به اتفاقی است که قرار نیست رخ بدهد. اگر چه لنوو و موتورولا انتظارات را برای بازگشت برند RAZR در مراسم تک ورلد بالا برده بودند اما اعلام شده که این گوشی در مراسم امسال معرفی نخواهد شد. به نظر می‌رسد که ویدئو‌های منتشر شده مربوط به معرفی قابلیت‌های موتورولا بوده است.

این اتفاق غافلگیر‌کننده نیست زیرا گوشی‌هایی با فرم RAZR در سال ۲۰۱۶ به جز در ژاپن و برخی کشور‌های دیگر، طرفدار چندانی ندارند. این نام که زمانی در همه جا شناخته می‌شد، بعد از گذشت ۱۲ سال از زمان عرضه چندان شناخته شده نیست (حتی مدل‌های برند دروید نیز برای همیشه باقی نماندند) و لنوو در موقعیت مالی نیست که بتواند چنین ریسکی را در قبال یک برند نوستالژی انجام دهد. تیم موتورولا بهتر است ابتدا آینده خود را مشخص کند تا اینکه به فکر باز‌سازی گذشته باشد.

دیگر احتمالات

tech world

لنوو قول داده که طرح‌های مفهومی جدیدی را به نمایش بگذارد بنابراین  تکنولوژی‌هایی را مشاهده خواهیم کرد که تبدیل به تیتر مقالات می‌شوند. اینکه این تکنولوژی‌ها در دستگاه‌های مختلف استفاده خواهند شد یا خیر، مشخص نیست اما لنوو به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که ایده های خوب را به باروری می‌رساند.

به جز این‌ها مشخص نیست که با چه رویداد‌هایی روبرو خواهیم شد. با توجه به اینکه کمتر از یک سال از عرضه نسل دوم موتو ۳۶۰ گذشته، احتمالاً ساعت هوشمند جدیدی معرفی نخواهد شد. ممکن است لنوو از این مراسم استفاده کند و کامپیوتر‌های شخصی جدیدی را معرفی کند اما با توجه به اینکه این مراسم در رابطه با گوشی‌های هوشمند است، احتمال این اتفاق ناچیز است. لنوو همیشه غافلگیری‌هایی را برای ما داشته است. باید منتظر ماند و دید امسال لنوو چه خرگوشی را در کلاه خود مخفی کرده است.

نظر شما در رابطه با این مراسم چیست؟ چه انتظاراتی از لنوو و موتورولا دارید؟ به نظر شما غافلگیری امسال لنوو مربوط به چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات