حالت استامینا در آپدیت اندروید 6.0.1 اکسپریا Z5 بازگشته است

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حالت استامینا یکی از قابلیت‌های گوشی‌های سری اکسپریا Z5 سونی بود که با بروزرسانی این گوشی‌ها به اندروید ۶.۰ حذف شد. این قابلیت با متوقف کردن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه، عمر باتری را تا ۴ برابر افزایش می‌داد. حالا با عرضه‌ی بروزرسانی اندروید ۶.۰.۱ برای سری Z5، این قابلیت نیز بازگشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حالت STAMINA یکی از قابلیت‌های ذخیره‌ی انرژی در گوشی‌های سونی سری اکسپرا Z5 است. این قابلیت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار مفید است و عمر باتری را تا ۴۰۰ درصد افزایش می‌دهد. حالت استامینا یکی از ابزارهای اصلی سونی برای افزایش طول کارکرد باتری است. سونی با تکیه بر این قابلیت، مانور تبلیغاتی زیادی بر روی عمر بالای باتری گوشی‌های سری Z5 داده بود. پس از عرضه‌ی بروزرسانی اندروید ۶.۰ برای گوشی‌های سری Z5، این قابلیت حذف شده بود که کاربران بسیاری را از این اقدام سونی ناراحت کرده بود.

بروزرسانی جدید اندروید ۶.۰.۱ برای گوشی‌های سری Z5 سونی ارائه شده است. گوشی‌های Sony Xperia Z5 (E6603)، Sony Xperia Z5 Dual (E6683) و Sony Xperia Z5 Compact (E5803, E5823) این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. گوشی اکسپریا زد ۵ پرمیوم هنوز بروزرسانی جدید را دریافت نکرده اما مطمئنا این بروزرسانی به زودی برای نسخه‌ی پرمیوم نیز عرضه خواهد شد.

نسخه‌ی جدید حالت‌های استامینا و اولترا استامینا (Ultra STAMINA) را به گزینه‌های تنظیمات گوشی‌های سونی برگردانده است. حالت اولترا مصرف باتری گوشی را به شدت پایین می‌آورد و تعداد اپلیکیشن‌های مجاز برای فعالیت را محدود می‌کند. از قابلیت‌های دیگری که در این بروزرسانی ارائه شده‌اند، پچ امنیتی اول آوریل گوگل و قابلیتی جدید برای اجرای اپلیکیشن دوربین از صفحه‌ی قفل است. با استفاده از قابلیت جدید، کاربران به راحتی و با دو بار فشار دادن دکمه‌ی قفل، می‌توانند اپلیکیشن دوربین را اجرا کنند.

اگر شما هم دارنده‌ی یکی از گوشی‌های سری Z5 هستید و اعلان بروزرسانی را دریافت کرده‌اید، قبل از بروزرسانی بهتر است مطمئن باشید که به شبکه‌ی مطمئن وای‌فای متصل هستید و گوشی شما حداقل ۵۰ درصد شارژ دارد.

حالت استامینا stamina
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات