به سوی تغییر؛ پاساژ علاءالدین پوست اندازی می‌کند

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
از بازار ۹۰ درصدی قاچاق موبایل تا اجرا نشدن طرح رجیستری موضوعاتی است که سال گذشته معوق ماند. یکی دیگر از موضوعاتی که سال گذشته خبرساز بود و سرانجامی نداشت، تخریب طبقه‌ی خلاف علاءالدین بود. اما این مرکز خرید این روزها در حال تغییر و تحول است. با زومیت همراه باشید تا به تغییرات بزرگ‌ترین مرکز خرید موبایل تهران بپردازیم.
تبلیغات

اگر اخبار بازار موبایل را دنبال می‌کنید، باید بگوییم که گوشی قاچاق همچنان و به‌وفور در بازار یافت می‌شود و طرح رجیستری از سوی مسوولان هنوز اجرایی نشده است. با هر فروشنده‌ای که از رجیستری بگویی، رنگ و رویش می‌‌پرد. از هر فروشگاهی که قیمت بپرسی علاوه بر اینکه قیمتی متفاوت تحویلت می‌دهد، بحث "با و بدون" گارانتی را مطرح می‌کند. گارانتی رنگ باخته و کمتر کسی حاضر می‌شود برایش هزینه کند، اگرچه شرکت‌هایی حامی گارانتی هم شده‌اند!

چارسو هنوز کم رونق است و بازار موبایل لنگ‌لنگان پیش‌ می‌رود؛ خودش میزبان خانواده‌ها و پارکینگ‌اش میزبان اتومبیل خریداران علاءالدین. طبقه هفتم علاءالدین هم که سوژه یک سال گذشته خبرگزاری‌ها بود، هنوز پابرجاست. اینکه طبقه هفتم خراب می‌شود یا نه، به حال من و شما سود یا ضرری ندارد. می‌گویند طبقه هفتم غیرقانونی ساخته شده است! در وسط شهر و میان همهمه‌ی جمهوری که بعید به نظر می‌رسد از چشمان تیزبین شهرداری دور مانده باشد. به هر حال می‌گویند باید تخریب شود. از دیوان عدالت اداری گرفته تا شهرداری و شورای شهر بسیج شده‌اند تا این طبقه‌ی ماجراساز را خراب کنند، اما هنوز نتوانسته‌اند حریف این غول چراغ جادو شوند. شایعات حاکی از آن است که حتی به فروشندگان طبقات مختلف، وعده داده شده که به زودی کسب و کار در طبقه‌ی هفتم رونق می‌گیرد. پس شهرداری و سایر مسئولان بعید است حریف این غول بازار موبایل شوند.

سال‌هاست علاءالدین پر رفت و آمدترین مرکز خرید موبایل کشور است. یعنی تمام گوشی‌های گوشه‌گوشه‌ی شهر تهران و شهرستان‌ها را تامین می‌کند. البته مراکز خرید دیگری هم در شهر بنا شده اما هیچ کدام به رونق علاءالدین نرسیدند. از وضعیت اقتصادی مردم که بگذریم همچنان شلوغ‌ترین مرکز خرید موبایل است. می‌گفتند پاساژ خلوت شده و مراکز خرید مجاور با سیاست کشاندن نمایندگی‌های اصلی هر برند سعی کردند کسب و کار خود را رونق بخشند و مشتریان علا‌ءالدین را به سوی خود جذب کنند. از سوی دیگر جای خالی نمایندگی‌ها در پاساژ حس می‌شد، که ظاهرا مدیران علاءالدین، به تازگی درصدد برآمده‌اند تا این کمبود را جبران کنند.

اگر در طول چند روز گذشته سری به این پاساژ زده باشید، حتما خالی شدن برخی فروشگاه‌های طبقه‌ی همکف و دوتا یکی شدن فروشگاه‌های این طبقه سوالاتی را در ذهن‌تان به‌وجود آورده است. از سوی دیگر فضا صمیمانه‌تر به نظر می‌رسد و اوضاع داخلی پاساژ کمی مساعدتر شده است؛ پله‌برقی‌هایی که سال‌ها فقط نقش راه‌‌روهایی باریک برای دسترسی سخت به طبقات بالا را داشتند، حالا جان گرفته‌اند، آسانسورهایی که فقط امکان حمل و نقل مشتریان را از طبقه همکف به طبقه آخر فراهم می‌کردند، این روزها در طبقات مختلف توقف می‌کنند. هوای گرم و سنگین همیشگی علاءالدین کمی قابل تحمل‌تر شده است. به نظر می‌رسد سیاستی پشت این همه تغییر است.

شنیده‌ها حاکی است طبقه‌ی همکف علاءالدین در حال تبدیل شدن به فروشگاه‌های بزرگ و جایگاهی برای نمایندگی‌های اصلی برندهای موبایل می‌شود. بنابراین انتظار اینکه به زودی شاهد شلوغ شدن دوباره علاءالدین با وجود نمایندگی‌های اصلی باشیم خیلی دور از ذهن نیست. از سوی دیگر مساعد شدن آمد و شد به طبقات بالا، موانع سر راه طبقات عمده‌فروش را نیز برمی‌دارد و رقابت در این مرکز خرید دوستانه‌تر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات