سامسونگ در هند، گوشی‌ های هوشمند رده بالای بیشتری نسبت به اپل فروخته است

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
هند یکی از بزرگترین بازارها برای فروش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و تولیدکنندگان مختلف سعی دارند سهم بیشتری از این بازار را در اختیار داشته باشند. بر اساس جدیدترین گزارشات منتشر شده، هم اکنون سامسونگ از نظر فروش گوشی‌های هوشمند رده بالا در هند رتبه‌ی اول را دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از اینکه سامسونگ حضور رقبای جدید چینی و هندی را در بازار هند حس کرد، خط تولید محصولات خود را بهبود داد و سری جدید گلکسی J را تولید کرد تا در این کشور نیز بیشترین فروش را نسبت به دیگر کمپانی‌ها داشته باشد. بر اساس گزارش جدیدی که در این رابطه منتشر شده، این غول کره‌ای ظاهرا در بخش فروش گوشی‌های هوشمند بالا رده، بهتر از آنچه انتظار می‌رفت عمل کرده است.

بر طبق این گزارش که از جانب Counterpoint Research منتشر شده، در بازه‌ی زمانی سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ و در کشور هند، سامسونگ نسبت به اپل تعداد بیشتری گوشی‌هوشمند بالا رده فروخته است. سهم بازار سامسونگ در فروش محصولات رده‌بالا، به ۴۷ درصد رسیده و سهم بازار اپل ۴۵ درصد اعلام شده است. این اتفاق قطعا یک خبر بسیار خوب برای سامسونگ محسوب می‌شود؛ چرا که در سال گذشته سهم بازار این کمپانی در فروش محصولات رده بالا، ۳۵ درصد بوده و این در حالیست که در آن زمان سهم بازار اپل ۴۳ درصد بوده است.

گزارشات مختلف اعلام می‌دارند که تلفن‌های هوشمند سری اج این شرکت باعث دستیابی به چنین سهمی در بازار هند شده است. علاوه بر این کاهش قیمت این سری گوشی‌های هوشمند نیز از جمله عوامل دیگری است که باعث شده سامسونگ به عنوان شرکتی معرفی شود که از نظر فروش گوشی‌های رده بالا در هند، مقام اول را دارد. اما از سوی دیگر رقیب همیشگی این غول کره‌ای یعنی اپل، فروش خوبی را با عرضه‌ی آیفون SE در هند تجربه نکرد. این در حالی است که گفته می‌شد که آیفون SE باعث موفقیت بیشتر اپل در هند خواهد شد.

هند قطعا یکی از بزرگترین بازارهای گوشی‌های هوشمند در دنیا به حساب می‌آید و اکنون سامسونگ از نظر فروش کلی تلفن‌های هوشمند با در اختیار داشتن ۲۹ درصد سهم بازار این کشور، رتبه‌ی اول را دارد. این در شرایطی است که سهم اپل در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ فقط ۲ درصد از کل گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در هند بوده است. تیم کوک، مدیر عامل اپل، اخیرا از کشور هند بازدید به عمل آورده و اعلام کرده که این شرکت تمرکز ویژه‌ای بر بازار این کشور خواهد داشت.

نظر شما در مورد این گزارش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات