مشخصات اکسپریا E5 سونی توسط منابع روسی فاش شد

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی پیش اعلام شده بود که تولید گوشی‌های هوشمند سری E سونی متوقف شده است. اما در سندی که از سوی منابع روسی منتشر شده، نام گوشی‌ هوشمندی به نام Xperia E5 دیده شده و در نتیجه ظاهرا تولید این سری همچنان ادامه خواهد داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اوایل ماه جاری، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه سونی قصد دارد در دو سال آینده تمرکز خود را روی خط تولید گوشی‌های پرچمدار سری اکسپریا X قرار دهد. این گفته بدان معناست که گوشی‌های هوشمند میان رده‌ای مثل اکسپریا C، اکسپریا M و اکسپریا E دیگر تولید نخواهند شد. اما با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده، ظاهرا گزارشی که با آن اشاره کردیم اشتباه بوده است. به تازگی اسنادی از سوی منابع روسی منتشر شده که در آن نام گوشی‌هوشمند اکسپریا E5 دیده می‌شود.

sony xperia e5

ماه گذشته، دو محصول معرفی نشده از سونی در بنچمارک GFXBench رویت شد که یکی از آن‌ها Sony F3216 و دیگری Sony F3311 نام داشت. هر دو گوشی مورد اشاره صفحه‌نمایشی ۴.۶ اینچی دارند و مدل F3216 رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. پردازنده این محصول Helio P10 است که شامل هشت هسته با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی این محصول نیز Mali-T860 اعلام شده است. دوربین پشتی این گوشی ۲۱ مگاپیکسلی و دوربین جلویی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

اما مدل F3311 ظاهرا ارزان‌تر خواهد بود و رزولوشن نمایشگر آن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل اعلام شده است. پردازنده اصلی این محصول چیپست MediaTek 6735 است و از ۱.۵ گیگابایت حافظه رم پردازشی بهره می‌برد. دوربین پشتی و جلویی این مدل نیز به ترتیب ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی خواهد بود.

حالا یکی از این دو محصول به نام F3311 در سندی که از روسیه بدست آمده دیده شده است. با توجه به این سند به نظر می‌رسد، F3311 در واقع همان Sony Xperia E5 است. در نتیجه این اطلاعات مشخص می‌شود که شایعه تولید نشدن گوشی‌های سری Xperia E نادرست بوده است. بنا به اعلام منابع مختلف مدل F3216 در واقع یکی از مدل‌های کامپکت تلفن‌های هوشمند سونی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات