نایب رییس ال جی: برای رقابت با سامسونگ و اپل باید متفاوت باشیم

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی از جمله‌های کمپانی‌هایی است که همواره به‌دنبال نوآوری بوده و تلاش کرده تا محصولاتی جذاب و نوآورانه را روانه بازار کند. نایب رئیس ال‌جی معتقد است این غول کره‌ای برای رقابت با رقبای سرسختی چون اپل و سامسونگ، چاره‌ای جز متفاوت بودن ندارد.
تبلیغات

ال‌جی از جمله کمپانی‌هایی است که همواره به‌عنوان یک پیشگام و پیشتاز در عرصه نوآوری شناخته شده و تلاش می‌کند در تمامی محصولات خود نوآوری و خلاقیت زیادی را به کار گیرد. یکی از بخشی‌های که به خوبی می‌توان نوآوری‌های ال‌جی را مشاهده کرد بازار گوشی‌های هوشمند است.

به‌تازگی این غول کره‌ای از جدیدترین پرچم‌دار خود به نام G5 به‌عنوان اولین گوشی هوشمند ماژولار رونمایی کرده که براساس اکوسیستم Freinds معرفی شده است. در واقع فرندز، ماژول‌های این گوشی هستند که ال‌جی از آن‌ها به‌عنوان دوستان جی 5 یاد می‌کند. این گوشی همراه با دوستان خود در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شد تا یک بار دیگر بتواند درمقابل رقبای خود ایستادگی کند.

بدون در نظر گرفتن اینکه جی 5 تا چه اندازی روی شرایط مالی منتشر شده از سوی ال‌جی مؤثر بوده، کریس یی، نایب رئیس بخش بازاریابی ال‌جی در مصاحبه با وب‌سایت مشهور سی‌نت اعلام کرده این کمپانی نمی‌تواند همان مسیری را دنیال کند که اپل و سامسونگ در پیش گرفته‌اند و باید متفاوت باشد.

کریس یی در مصاحبه‌ی اخیر خود از جی 5 و دوستانش صحبت کرده و برخی از چشم‌انداز‌های جذاب ال‌جی پیرامون آخرین پرچم‌دار این کمپانی و دوستان همراهش را فاش کرده است. وی روی این نکته تأکید کرده است که درواقع ال‌جی به‌دنبال مسیر خودش است و نیازی به‌دنبال کردن مسیر سایر رقبا ندارد. او می‌گوید:

ما درباره‌ی بازاری صحبت می‌کنیم که تفاوت ما با اپل و سامسونگ به خوبی مشهود است و توانسته‌ایم با حفظ کیفیت محصولات خود، در بین سه کمپانی برتر قرار بگیریم. البته ال‌جی نمی‌تواند دنباله‌روی اپل و سامسونگ باشد و ما باید متفاوت باشیم.در نهایت اینکه توانستیم در خلق اکوسیستم Friends نیز پیشگام باشیم برای ما اهمیت دارد، گرچه هنوز کسی با قطعیت نمی‌تواند بگوید تمام ۹ عضو این خانواده می‌توانند موفق باشند.

اما کریس یی اعلام کرده که ماژول Hi-Fi Plus ال‌جی که با همکاری B&O تولید شده در حال حاضر سودآور است.

پرواضح است که اطراف ال‌جی رقبای سرسختی دیده می‌شوند و به گفته‌ی نایب رئیس ال‌جی، بازخورد بازار فراتر از انتظار بوده است. با این وجود نمی‌توان گفت بازخورد بازار لزوما به معنای فروش خوب است و فعلا خیلی زود است که بخواهیم از تأثیر قابل توجه اکوسیستم Freinds در عملکرد بازار جی 5 ال‌جی صحبت کنیم.

به هر حال به نظر می‌رسد ال‌جی به مفهوم پلتفرم دوستان جی 5 ایمان زیادی دارد و درحالی‌که ممکن است برخی از آن‌ها موفق نباشند ولی قطعاً بقیه قابل توجه خواهند بود. در واقع به نظر می‌رسد اپل حتی با وجود احتمال عدم موفقیت، برای ماژول‌های خود برنامه‌ی مشخصی دارد.

کریس یی گفته:

ماژول ال‌جی 360 چه موفق باشد چه نباشد، مهم این است که واقعیت مجازی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که ما باید آن را در اکوسیستم خود جای می‌دادیم.

با اینکه ال‌جی تمایلی به‌دنبال کردن سامسونگ ندارد ولی به هر حال اجازه نمی‌دهد که هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر سامسونگ به‌راحتی بتواند بازار واقعیت مجازی موبایل را از آن خود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات