موتورولا دو نسخه موتو ایکس جدید با طراحی ماژولار معرفی می کند

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
کمپانی موتورولا طبق روال همیشگی خود، در حال آماده سازی پرچمدار جدید خود از سری معروف موتو ایکس است. گفته می‌شود که این گوشی هوشمند در دو نسخه‌ و با بهره‌گیری از قاب پشتی قابل جدا شدن به بازار عرضه می‌شود. به زودی شاهد رونمایی از این پرچمدار خواهیم بود.
تبلیغات

یکی از منابع آگاه و نزدیک به موتورولا گفته است که این کمپانی همچون سال‌های گذشته، چند گوشی‌های هوشمند را آماده کرده است تا تحت نام موتو ایکس به فروش برساند. پس باید گفت که پرچمدار جدید موتورولا در راه است و مطابق روال معمول، باز هم موتو ایکس نام دارد. به تازگی تصاویری از پنل‌های جلو و پشت آخرین نسخه‌ی این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده‌ است. در این تصاویر می‌توان دید که حسگر اثر انگشت این گوشی همچون شمار زیادی از پرچمداران دیگر، با دکمه‌ی هوم یکپارچه شده است. با توجه به شایعات منتشر شده در مورد این گوشی، این گوشی از صفحه نمایش امولد بهره خواهد برد، اما نه یک امولد عادی. به لطف بهره گیری از فناوری Shattershield موتورولا، این صفحه نمایش در برابر ضربه مقاومت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، به گونه‌ای که می‌توان آن را نشکن دانست. این فناوری، پیش از این در گوشی دروید توربو ۲ به کار رفته و امتحان خود را به خوبی پس داده است.

موتورولا موتو ایکس

دیروز تصاویر زیادی در فضای مجازی منتشر شد که همگی متعلق به موتورولا بودند. برخی از این تصاویر مربوط به موتو ایکس ۴ و برخی دیگر نیز مربوط به یک گوشی جدید از سری دروید برای اپراتور ورایزون بودند. البته رندرهای گوشی دروید، شباهت بسیاری به موتو ایکس ۴ داشتند. به یاد داشته باشید که سال گذشته، گوشی دروید مکس ایکس ۲، با نام موتو ایکس پلی برای اپراتور ورایزون برچسب گذاری شد.

موتورولا موتو ایکس

تصاویری که از موتو ایکس جدید منتشر شده‌اند، نشانگر وجود دو نسخه‌ی بسیار شبیه به هم از این گوشی هوشمند هستند. گزارش‌های زیادی منتشر شده است که این دو دستگاه مشابه همان دو نسخه‌ی موتو ایکس هستند. گرچه تفاوت‌هایی بین این دو گوشی یعنی vertex (سمت چپ تصویر بالا) و vector thin (سمت راست تصویر) وجود دارد، اما هر دوی آن‌ها دارای یک ویژگی مشترک هستند. این دو گوشی از قاب پشتی ماژولار و قابل تعویض بهره می‌برند. این ویژگی موجب افزوده شدن قابلیت‌های اضافی زیادی به این دو پرچمدار می‌شود. طراحی پشت این دو گوشی را چند ماه پیش دیدیم ولی آن موقع صحت این تصاویر زیر سوال بود. حالا می‌توانیم بگوییم که تصویر زیر، که در دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شد، جزییات قاب پشتی این محصول را با دقت بالایی نشان داده است.

هر دوی این مدل‌ها دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع امولد خواهند بود، اما سایر مشخصات سخت‌افزاری این دو نسخه با یکدیگر متفاوت خواهد بود. یک منبع موثق گفته است که vector thin مدل رده‌بالاتر خواهد بود و از صفحه نمایشی QHD و نسخه‌ای از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ با چهار هسته‌ی پردازشی و کلاک کمتر از سایر پرچمداران یعنی ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. در طرف مقابل، مدل vertex قرار دارد که به رزولوشن فول اچ‌دی بسنده کرده و دارای تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۲۵ با کلاک ۲.۴ گیگاهرتز است. مدل vector thin دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود، در حالی که vertex در دو نسخه با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در کنار ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی در کنار ۳ گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

تفاوت‌های این دو گوشی به همین جا ختم نمی‌شود. vertex دارای دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی با تکنولوژی‌های فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فازی است، در حالی که vector thin دارای دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی است که تنها از فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد، اما در عوض دارای تثبیت کننده (لرزشگیر) اپتیکال تصویر است. از نظر طراحی ظاهری، مدل vector thin همان طور که از اسمش پیداست، باریک‌تر از vertex است. این نسخه تنها ۵.۲ میلی‌متر ضخامت دارد و حدودا ۱.۸ میلیمتر از vertex هفت میلی‌متری باریک‌تر است. همان طور که احتمالا تاکنون حدس زده‌اید، باریکی بیش از حد vector thin بدون بها نبوده و بر روی ظرفیت باتری آن تاثیر منفی گذاشته است. این مدل دارای باتری با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت است، در حالی که ظرفیت باتری مدل ‌vertex  که تراکم پیکسلی کمتری نیز دارد حدودا ۳۵ درصد بیشتر و برابر با ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است. از همین حالا می‌توان انتظار شارژدهی بسیار بهتر را از مدل vertex داشت.

موتورولا موتو ایکس

بخش اصلی داستان از جایی شروع می‌شود که چشمتان به ۱۶ سوراخ پشت vertex سفید رنگ افتاده و از خود می‌پرسید کاربرد آن‌ها چیست؟ این شیارها علاوه بر این که به خروج صدای اسپیکر کمک می‌کنند، کاربرد جالب دیگری نیز دارند. می‌توان از آن‌ها به عنوان پین اتصال استفاده کرده و از طریق آن‌ها قطعات ماژولار را به گوشی متصل و چفت کرد. موتورولا، حداقل ۶ قطعه‌ی ماژولار را برای ارائه به همراه این گوشی‌ها آماده کرده است. این کمپانی، قطعات ماژولارش را Amp می‌نامد. یکی از این قطعات که به رایگان در کنار هر دو مدل این گوشی‌ها به کاربر عرضه می شود، یک قاب پشتی اضافه است. سایر قطعات که البته بسیار هیجان‌انگیزتر هستند، پس از معرفی این گوشی‌ها، برای خرید در دسترس همگان قرار خواهند گرفت.

طبق خبرهایی که از این قطعات فاش شده است، این تجهیزات شامل یک بلندگوی استریو، یک پک باتری، یک ماژول دوربین به همراه فلاش و زوم اپتیکال، یک پروژکتور بسیار کوچک و یک قاب بسیار محکم که دارای لنزی با زاویه‌ی دید گسترده است هستند. بدیهی است که هنگام اتصال امپ‌ها، دوربین بیرون زده‌ی دستگاه، با قاب پشتی کاملا همسطح شود. این قطعات به صورت مغناطیسی به بدنه می‌چسبند و علاوه بر ایجاد حس امنیت و جلوگیری از جدا شدن‌های ناگهانی، به کاربر اجازه می‌دهند که به راحتی قطعات را از بدنه جدا کند.ماژول‌های آماده شده توسط موتورولا و ویژگی ماژولار بودن درپرچمدار امسال کمپان ال‌جی یعنی جی ۵، به طور قطع شباهت‌های بسیاری به هم دارند و بعدها توسط کارشناسان و کاربران با هم مقایسه خواهند شد. علی رغم این که ال‌جی نخستین کمپانی سازنده‌ی موبایل است که از ویژگی ماژولار بودن در پرچمدار خود استفاده کرده است، ممکن است رقابت را به رقبایی همچون موتورولا واگذار کند.  تمرکز و تاکید شدید بر قرار دادن باتری قابل تعویض در گوشی، چیزی است که ال‌جی را مجبور به ایجاد تغییراتی در فرم گوشی کرده است. تغییراتی که بر خلاف پرچمدار موتورولا، عمیق و اساسی هستند و نه تنها بر زیبایی پرچمدار ال‌جی نیفزوده‌اند، بلکه شاید حتی از زیبایی آن کاسته‌اند. به هر حال، باتری قابل تعویض موردی است که هم ال‌جی و هم موتورولا بر آن تمرکز کرده‌اند و باید دید کدام یک در جلب نظر کاربران موفق‌ترند.

قیمت و زمان نهایی عرضه‌ی این دو گوشی و نسخه‌های مشابه‌ آن‌ها در ورایزون یعنی دروید مکس ایکس ۳ و دروید توربو ۲ هنوز مشخص نیست. ممکن است این دو گوشی بسیار دیرتر از زمان انتظار ما و در روز ۲۴ آگوست رونمایی شوند. این تاریخی است که بر روی صفحه نمایش رندر منتشر شده از گوشی دیده می‌شود. برخی منابع نیز از رونمایی این دو گوشی در نهم ژوئن خبر می‌دهند. علاوه بر موتو ایکس‌های جدید، انتظار داریم که گوشی‌های موتورولا موتو جی و موتو جی ۴ پلاس نیز روز ۱۷ ماه می و از طریق یک رویداد ویدیویی از سوی موتورولا رونمایی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات