تماشا کنید: جی 5 اولین گوشی ماژولار ال جی نیست

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جی ۵ پرچمدار سال ۲۰۱۶ ال‌جی است که نظر مثبت بسیاری از کاربران و کارشناسان را جلب کرده است. نوآوری ال‌جی در ماژولار کردن این گوشی، تحسین بسیاری را برانگیخت. اما جالب است بدانید این گوشی اولین گوشی ماژولار ال‌جی نیست و این شرکت در سال ۲۰۰۹ نیز یک گوشی ماژولار معرفی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ال‌جی جی ۵ را می‌توان اولین گوشی هوشمند ماژولاری نامید که از حالت آزمایشی درآمده و ماژول‌های کاربردی مفیدی همراه با آن معرفی شده است. اکثر افراد تصور می‌کنند که این اولین بار است که ال‌جی دست به ساخت چنین محصولی زده است. در حالی که این طور نیست و در سال ۲۰۰۹ نیز یک گوشی نیمه هوشمند ماژولار توسط ال‌جی به طور محدود به بازار عرضه شد.

LG Versa را می‌توان اولین گوشی ماژولار ال‌جی نامید. این گوشی در سال ۲۰۰۹ به صورت اختصاصی برای اپراتور ورایزون تولید شد. طراحی این گوشی شباهت زیادی به LG Dare داشت اما مزیت اساسی آن، ماژول‌های متنوعی بود که برای آن در نظر گرفته شده بود. یکی از این ماژول‌ها یک کیبورد کامل QWERTY بود که با استفاده از رابطی که در زیر در گوشی قرار داشت، به راحتی به گوشی متصل می‌شد. همان طور که در ویدیو مشخص است، این کیبورد به عنوان یک کیف هوشمند برای گوشی نیز عمل می‌کرد و کاربر می‌توانست وظعیت باتری و ساعت و غیره را نیز روی نمایشگر کوچک این کیبورد ببیند (قابلیتی که پس از سال‌ها، شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی در پی دستیابی به آن هستند).

ماژول‌های دیگری مانند ماژول مخصوص گیمرها و تقویت‌کننده‌ی صدا نیز در برنامه‌ی تولید ال‌جی قرار داشت اما فروش پایین و مدت زمان کم حضور ورسا در بازار گوشی‌ها، باعث شد که ال‌جی از ساخت این ماژول‌ها منصرف شود. در ادامه می‌توانید ویدیویی از کار کردن با ال‌جی ورسا را تماشا کنید.

لینک دانلود

حال ۷ سال پس از آن اتفاق، ال‌جی رویای خود را فراموش نکرده و با پیشرفت دادن تکنولوژی گوشی‌های ماژولار، جی ۵ را به عنوان پرچمدار خود معرفی کرده که با داشتن ماژول‌های هوشمندی مانند تقویت‌کننده‌ی حرفه‌ای صدا، ماژول دستیار دوربین، ربات هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه و غیره، می‌تواند به عنوان کامل‌ترین گوشی ماژولار جهان شناخته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات