ال جی موبایل در فصل اول ۲۰۱۶ به دلیل هزینه های بازاریابی ال جی جی 5 زیان ده بوده است

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
دو کمپانی بزرگ کره‌ای سامسونگ و ال‌جی در‌آمد سه ماهه اول سال را اعلام کردند. کمپانی ال‌جی در بخش موبایل با ضرردهی روبرو بوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یک خبر خوب و یک خبر بد امروز از سوی دو کمپانی بزرگ کره‌ای صنعت موبایل، منتشر شد. سامسونگ با توجه به فروش خوب گلکسی اس 7 با افزایش درآمد در سه ماهه نخست امسال روبرو بود در حالی که بخش موبایل ال‌جی در مدت زمان مشابه، با ضرر ۱۶۸ میلیون دلاری مواجه شده است. یکی از دلایل این ضرر بالا، تبلیغات وسیع گوشی جی 5 بوده است، البته بقیه گوشی‌های این شرکت هم فروش بالایی نداشتند. درآمد ال‌جی در ابتدای سال جاری با کاهش ۱۵.۵ درصدی مواجه شده و عرضه ۱۳.۵ میلیون گوشی نیز با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه است.

به طور کلی، در سه ماهه نخست امسال کمپانی ال‌جی به لطف فروش بالای بخش لوازم خانگی خود، سود ۴۲۰ میلیون دلاری داشت. اما بخش موبایل همچنان با وجود منابع، سرمایه‌گذاری بالا و تجربه مهندسی قدرتمند، مشکلاتی دارد. دیروز موسسه IDC آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ را اعلام کرد و ال‌جی جایی در بین ۵ برند برتر نداشت.

ال‌جی جی 5 به عنوان یکی از پرچمداران امسال این شرکت، سعی بر فروش بالا از طریق طراحی ماژولار خود دارد. این گوشی نقد‌های مثبتی را در کنگره جهانی موبایل بارسلون دریافت کرد اما در انتهای سه ماهه اول ۲۰۱۶ وارد بازار شد و تأثیر آن در درآمد ال‌جی در آمار سه ماهه دوم سال مشخص خواهد شد. در این سه ماه شرکت ال‌جی هزینه زیادی را برای معرفی جی 5 انجام داده است. باید منتظر ماند و دید در سه ماهه دوم، این هزینه‌ها جبران خواهند شد یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با توجه به عرضه جی 5، شرکت ال‌جی در سه ماهه دوم امسال جبران خسارت سه ماهه نخست را خواهد کرد؟ آیا این شرکت می‌تواند فروش و درآمد خود را در سه ماهه بعد، بالاتر ببرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات