اکسپریا ایکس پریمیوم به صفحه نمایش HDR مجهز می‌شود

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی با معرفی گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم در سال گذشته، برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند از نمایشگر 4K استفاده کرد. اما در گوشی‌های امسال سونی، نمایشگر 4K ارائه نشد. با وجود اینکه ممکن است دنیا برای ورود گوشی‌های هوشمند با چنین رزولوشنی در صفحه نمایش کوچک آماده نباشد، شایعات حاکی است که کمپانی سونی برنامه ویژه‌ای برای صفحه نمایش گوشی اکسپریا X پرمیوم دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سونی به دنبال استفاده از یک صفحه نمایش متفاوت در گوشی اکسپریا X پرمیوم است. در حالی که گوشی اکسپریا X پرمیوم دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچ با کیفیت فول اچ‌دی خواهد بود، اما امکانات پرمیوم آن بر اساس تعداد پیکسل‌ها نیست. در عوض، پنل WhiteMagic استفاده شده در این گوشی، دارای امکان اجرای HDR برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند است.

پشتیبانی از HDR توسط صفحه نمایش اکسپریا X پرمیوم، امکان نمایش واقعی‌تر تصاویر نسبت به ال‌سی‌دی معمولی را می‌دهد. این صفحه نمایش، با مقدار ۱۰ بیت در هر رنگ، قادر به بازسازی ۱.۰۷ میلیارد سایه است.

بجز صفحه نمایش، گوشی اکسپریا X پرمیوم احتمالاً با مشخصات گوشی اکسپریا X Performance یعنی پردازنده کوالکوم اسنپ‌دراگون 820 و سه گیگا‌بایت رم، عرضه خواهد شد. بعضی تغییرات از جمله اضافه‌شدن USB پورت C ممکن است.

آیا فروش گوشی با امکان HDR ساده‌تر از فروش گوشی با صفحه 4K خواهد بود؟ آیا سونی می‌تواند این صفحه را بدون مشکل به بازار عرضه کند؟ ما به تازگی اطلاعات این گوشی را بدست آورده‌ایم و هنوز زمان زیادی برای نتیجه‌گیری نهایی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات