دوربین p9 و P9 plus هواوی را سانی اپتیکال ساخته است

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
حدود دو هفته پیش، گوشی‌های p9 و p9 plus هواوی همراه با دوربین دو‌گانه لایکا معرفی شدند. طبق آخرین اخبار، دوربین دو‌گانه این گوشی‌ها توسط کمپانی چینی Sunny Optical ساخته شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی هواوی p9 دو هفته پیش معرفی شد و بر خلاف اکثر پرچمداران امسال، این گوشی با دوربین دو‌گانه در پشت گوشی همراه با دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی معرفی شد. هواوی در این گوشی به دوربین توجه زیادی کرده است که با توجه به اینکه رقبای این شرکت در گوشی‌های جدید خود، دوربین گوشی‌ها را به سطح جدیدی رسانده‌اند، دور از تصور نبود. دوربین این گوشی دارای گواهینامه شرکت لایکا است و این قضیه در طراحی این گوشی هم مشخص است. اما بر اساس اطلاعات جدید، دوربین این گوشی توسط کمپانی چینی سانی اپتیکال ساخته شده است. هر دو دوربین اصلی این گوشی رزولوشن ۱۲ مگا‌پیکسلی دارند و طی کنفرانس معرفی این گوشی اعلام شد که در آنها از سنسور IMX286 سونی با اندازه پیکسل های ۱.۲۵ میکرونی استفاده شده است. اگر چه سنسورهای دوربین این گوشی متعلق به سونی است، بر اساس گزارش MyDrivers، دوربین‌ها توسط شرکت چینی سانی اپتیکال (شرکت چینی با مجوز شرکت لایکا) ساخته شده‌ است. سانی اپتیکال یکی از شرکت‌های همکار گوگل در پروژه تانگو است و همچنین با شرکت‌هایی از قبیل بوش، JBL روباتیک و Autodesk همکاری داشته است. پروژه تانگو یک پروژه نقشه سه‌بعدی است که توسط گوگل توسعه داده شده و اگرچه از سال ۲۰۱۴ معرفی شده، اما اطلاعات زیادی از آن موجود نیست، با این حال از سانی اپتیکال به عنوان یکی از همکاران اصلی این پروژه نام برده شده است.

هواوی P9

در هر حال، ساخت دوربین گوشی هواوی p9 اولین همکاری لایکا با یک کمپانی چینی است و اگر گوشی در بازار پذیرفته شود و دوربین این گوشی همچنان، همه را تحت تأثیر قرار بدهد، ممکن است لایکا به همکاری خود با سانی اپتیکال ادامه دهد و حتی گوشی‌های هوشمند دیگری را مجهز به این دوربین کند.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا دوربین هواوی p9 در بازار دوربین‌های قدرتمند موبایلی موفق خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات