هوآوی در نیمه‌ی اول سال با رشد ۶۲ درصدی فروش گوشی هوشمند روبرو بوده است

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
در گزارش قبلی به اطلاع شما رساندیم که هوآوی جایگاه سوم فروش گوشی‌های هوشمند را در دنیا از آن خود کرده و اکنون به نظر می‌رسد گزارشات نیمه‌ی اول 2014 این شرکت، آماری تماشایی برای آن برجای گذاشته. بر اساس گزارش نیم‌سال اول 2014، تولیدکننده چینی هوآوی شاهد ۶۲ درصد افزایش در فروش گوشی‌های هوشمند خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.
تبلیغات

 هوآوی تلاش کرده تمرکز خود را بیش از پیش بر روی بازار گوشی‌های بالا رده قرار داده و طی شش ماه اول سال جاری میلادی حدود 34.27 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا به فروش رسانده است. هوآوی تلاش دارد طی سال جاری، در نهایت 80 میلیون گوشی به فروش برساند که با در نظر گرفتن این رقم، در نیمه‌ی راه به 43 درصد از هدف خود دست یافته است.

در سه‌ماهه‌ی دوم سال، هوآوی شاهد 85 درصد افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و طی این سه ماه 21 میلیون واحد گوشی هوشمند فروخته است. آمار این شرکت در خاور میانه و آفریقا بسیار جالب توجه است و سطح فروش این کمپانی در این مناطق در سه‌ماهه‌ی دوم، نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش حدود 275 درصد افزایش داشته است. رقم جالب 550 درصد رشد نیز مربوط به بازار آمریکای لاتین است که هوآوی تجارت خود را در آن گسترش داده است. شائو یانگ معاون ارشد بازاریابی در گروه محصولات مصرفی هوآوی به بهبود قابل توجه شناخته شدن برند این شرکت در بازارها اشاره می‌کند و کانال‌های فروش قدرتمند در بازارهای خارجی را از دلایل این رشد بر می‌شمرد. جالب است بدانید که در این مدت زمانی، 97 درصد از تجارت بین‌المللی هوآوی به گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شده است.

هوآوی انتظار دارد که 20 درصد از آن 80 میلیون واحد گوشی هوشمندی که برای فروش تا پایان سال برنامه‌ریزی کرده را دستگاه‌های رده بالا و پرچمدار تشکیل دهند. در آمار مربوط به سال پیش، 16 درصد از گوشی‌های فروخته شده توسط این کمپانی، رده بالا محسوب می‌شدند. در هر حال هوآوی به چیزی فراتر از افزایش تمرکز بر روی پرچمدارهای خود نیاز دارد تا بتواند به سهم بالاتری از بازار دست یابد. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، این ارقام و آمارها هوآوی را در جایگاه سوم فروش جهانی گوشی‌های هوشمند و پشت سر سامسونگ و اپل قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات