سونی از قالب‌ریزی و ترکیب فلز و پلی‌کربنات در اکسپریا Z2 می‌گوید

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سونی با عرضه‌ی نسل اول تلفن‌هوشمند پرچمدار خود، اکسپریا Z، الگوی طراحی جدیدی را برای تلفن‌های‌هوشمند خود برگزید که با عرضه‌ی اکسپریا Z1 و پس از آن، Z2 به آن پایبند باقی ماند. هرچند شمای کلی نسل دوم پرچمدار سونی شباهت بی‌چون و چرایی به نسل اول دارد، اما از نظر ساختار محصول و شاسی آن تغییرات پایه‌ای در آن صورت گرفته است.
تبلیغات

علی‌رغم اعمال برخی از تغییرات جزیی در تلفن‌های‌هوشمند سری اکسپریا Z سونی، شاهد بهره‌گیری از الگوی طراحی یکنواختی در این تلفن‌ها هستیم. در اکسپریا Z2 تراشه‌ی مورد استفاده، میزان حافظه‌ی رم و محل قرارگیری بلندگوها تغییر یافته و مورد توجه بسیاری از مقایسه‌ها و بررسی‌ها قرار گرفته، اما تغییرات جزئی و مثبت در ظاهر اکسپریا Z2‌ کمتر مورد توجه واقع شده است.

تغییر مورد نظر استفاده از الگوی ساخت بهتری در ترکیب فلز و پلی‌کربنات است که با مقایسه‌ی اکسپریا Z1‌ و اکسپریا Z2 بسیار بیشتر در نظر پدیدار می‌شود. درصورتی که به‌ظاهر اکسپریا Z1 سونی توجه کنید، می‌بینید که قسمت‌های فلزی و پلی‌کربنات به‌نظر جدا از هم هستند، در حالی که سونی در نسل بعدی به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده است. بطوریکه با قالب‌ریزی قسمت‌های فلزی و پلی‌کربنات طراحان قادر به انجام بهبود در سایر قسمت‌های تلفن‌هوشمند نیز شده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به افزایش اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش از 5 اینچ به 5.2 اینچ، تعبیه‌ی یک باتری بزرگ‌تر و افزایش ظرفیت آن از 3,000 میلی‌آمپر ساعت به 3,200 میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. این در حالی است که وزن این تلفن‌هوشمند از 170 گرم به 163 گرم و همچنین عرض تلفن‌هوشمند نیز از 74.0 میلی‌متر به 73.0 میلی‌متر کاهش یافته است.

همچنین استفاده از قالب‌ریزی و ترکیب ساختار قسمت‌های فلزی با پلی‌کربنات منجر به بهبود قابلیت ضد‌آب بودن شده است که علت آن مسدود شدن روزنه‌های بیشتری است که پیش‌تر امکان نفوذ آب از آن ها وجود داشت. هرچند این تغییرات بسیار جزئی هستند، اما نقش بزرگی در بهبود عملکرد این تلفن‌هوشمند داشته است. حال باید به انتظار تغییرات در اکسپریا Z3 بنشینیم.

Z1Z2Int1

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، سونی الگوی قراردادن فلز را در کنار پلی‌کربنات تغییر داده است.

Z1Z2Int3

تصویر فوق متعلق به اکسپریا Z1 است که عدم یکنواختی بین فلز و پلی‌کربنات در آن به روشنی مشخص است، در حالی که در تصویر زیر شاهد برطرف کردن این مساله هستیم.

Z1Z2Int2

با استفاده از تصویر زیر می‌توان مقایسه‌ی بهتری میان این دو تلفن‌هوشمند داشت.

Z1Z2Int4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات