آیفون SE اپل مجهز به حسگر اثر انگشت مشابه آیفون 5 اس است

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته اپل در مراسم معرفی محصولات جدید خود از یک آیفون جدید با نام آیفون SE رونمایی کرد. این گوشی هوشمند ۴ اینچی علاوه بر شباهت زیاد با آیفون ۵ اس اپل، در برخی مشخصات فنی نیز از این گوشی پیروی کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به یکسان بودن سنسور اثر انگشت مورد استفاده در این گوشی اشاره کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل شب گذشته نسخه‌ی بروز شده‌ای آیفون ۵ اس را با نام آیفون SE معرفی کرد. این گوشی هوشمند شباهت ظاهری بسیاری به آیفون ۵ اس دارد با این تفاوت که بخش عمده‌ای از سخت‌افزار مورد استفاده در این گوشی هوشمند در مقایسه با آیفون ۵ اس بروزرسانی شده‌‌اند. برای مثال می‌توان به حافظه‌ی رم دو گیگابایتی در کنار تراشه‌ی A9 و پردازنده‌ی کمکی M9 اشاره کرد. البته در این بین نباید دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته را از یاد برد که از آیفون ۶ اس به عاریه گرفته شده است. این دوربین قادر است علاوه بر ثبت تصاویر ویدیویی با رزولوشن 4K، تصاویر موسوم به Live Photos و ویدیو‌های اسلوموشن را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

البته این گوشی تمام قابلیت‌ها و ماژول‌های سخت‌افزاری آیفون ۶ اس را به همراه ندارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل قابلیت 3D Touch در کنار سنسور اثر انگشت مورد استفاده در این گوشی هوشمند است.

یکی از ویژگی‌های خوب آیفون ۶ اس بهره‌گیری از یک سنسور اثر انگشت بسیار سریع در این گوشی بود که بسیاری را انگشت به دهان کرد. حال آنکه در آیفون SE شاهد استفاده از این سنسور اثر انگشت سریع نیستیم.

البته بسیاری از کاربران از سرعت بالای سنسور اثر انگشت آیفون ۶ اس شاکی بودند، چراکه در این گوشی هوشمند عملکرد سنسور اثر انگشت به اندازه‌ای سریع بود که بعضا کاربران قادر به خواندن اعلانیه‌هاینمایش داده شده نیز نبوده و سریعا پس از باز شدن قفل به صفحه‌ی Home هدایت می‌شدند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اپل پی در این گوشی پشتیبانی می شود که یکی از نکات مثبت در مورد آیفون SE است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون SE مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات