چرا جی 5 بهترین تلفن هوشمند ال جی است؟

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل از پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ خود رونمایی کرد. جی 5 با بهره‌گیری از نوآوری‌های ال‌جی توانست حتی نظر سرسخت‌ترین منتقدین خود را عوض کند. حالا باید ال‌جی را یکی از نوآورترین شرکت‌های دنیای فناوری به حساب آوریم و جی 5 را بهترین گوشی موبایل تاریخ این کمپانی بدانیم.
تبلیغات

LG روز گذشته از گوشی G5 رونمایی کرد. محصولی که ال‌جی به مراسم آورده بود بی‌شک کامل‌ترین و مهم‌ترین گوشی موبایل کره‌ای‌ها بود. گوشی جدید ال‌جی در مقایسه با نسل قبل خود تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ این گوشی کوچک‌تر شده و ال‌جی به جای اضافه کردن فناوری‌های بلااستفاده جهت به رخ کشیدن رقبا، بر روی کارایی محصول نهایی خود کار کرده است. این اتفاق در خود گوشی و در لوازم جانبی معرفی شده خود را نشان می‌دهد. لوازمی که به درستی با خود گوشی یکپارچه شده‌اند تا استفاده از آن‌ها راحت‌تر و البته توجیه‌پذیر باشند.

مقاله‌های مرتبط:

    به نظر می‌رسد ال‌جی با یافتن نیاز مخاطب خود در پی حل آن برآمده و حتی نیاز‌های جدیدی را برای او تعریف کرده است. بنابراین تمام آن چیزی که از یک گوشی هوشمند انتظار داریم در خود گوشی یا با لوازم جانبی آن برآورده خواهد شد. استفاده از آخرین فناوری کوالکام، برترین فناوری‌های ارتباطی و صفحه‌نمایش همیشه روشن از جمله مشخصاتی است که هر بیننده‌‌ای را وسوسه به خرید می‌کند. با این حال ضخامت خیلی کم دستگاه، قابلیت اضافه کردن ماژول دوربین که ظرفیت باتری را تا ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش می‌دهد و ماژول صوتی، جی 5 را متمایز از بقیه‌ی رقبای خود می‌کنند.  

    در این بین نکته‌‌ی مغفول در میان تولید‌کنندگان موبایل آن است که بهترین محصول لزوما به معنای کلکسیونی از تمامی فناوری‌‌‌های روز نیست. شرکت‌های تولیدکننده باید بین خواسته‌های مشتری و توانایی‌های خود تعادل ایجاد کنند؛ بنابراین در این مسیر می‌توان بهترین‌ها را برای مشتری رقم زد. بخش تحقیق و توسعه‌ی ال‌جی در بهینه‌ترین حالت کار خود را انجام می‌دهد؛ اما اشتباه ال‌جی در نحوه‌ی مدیریت استعداد‌ها و اعتماد به آن‌ها در درون سازمان خود است. تا به امروز کره‌ای‌ها برای اینکه اشتباهات زیادی را در بازار انجام ندهند از موقعیت‌های زیادی که داشتند به راحتی عبور کردند.

     ال‌جی در جی 5 نیز همین رویه‌ را در پیش گرفته است؛ با این تفاوت که این بار توانسته بسیاری از قسمت‌های محصول خود را برون‌سپاری کند. دوستان ال‌جی شامل محصولاتی چون CAM Plus و Hi-Fi Plus می‌شوند که توسط شرکت‌های دیگر توسعه پیدا کرده‌اند. این اتفاق باعث شده که ال‌جی با تمرکز بر روی یک محصول، خروجی ایده‌آلی داشته باشد. جی‌ 5 یک گوشی ماژولار با بهره‌وری بالا و البته بدنه‌ای تماما آلومینیمی است. ال‌جی اشتباهات گذشته‌ی خود را تکرار نکرده و نتیجه‌ی کار یک محصول تقریبا بی‌نقص به نظر می‌رسد. دوستان ال‌جی با تولید لوازم جانبی پرچم‌دار کره‌ای‌ها، کمک زیادی به موفقیت جی 5 کرده‌اند و در این مسیر نیز شانس موفقیت و معروفیت بیشتر خود را محک زده‌اند.

    رونمایی از ال جی جی 5

    واکنش عمومی بعد از معرفی یک گوشی ماژولار در بین خبرنگاران و تحلیل‌گران دنیای فناوری بسیار مثبت بود. مسلما دوست‌داران ال‌جی باید از موفقیت بالای این شرکت در اجرای یک نمایش عالی خوشحال باشند. ال‌جی مانند مایکروسافت در مراسم رونمایی از محصولات سرفیس‌، توانست تماشاگران را محسور نمایش خود کند. با این حال مایکروسافت خیلی زود مخاطبین خود را ناامید کرد؛ ولی جی 5 به دلیل تمرکز بر روی کارایی، امید به رونق دوباره‌ی بازار گوشی‌های موبایل را زنده کرده است.

    با این حال نباید نوآوری در محصول را با فروش بالای آن یکی دانست و احتمال آن می‌رود که ال‌جی جی 5 فروش خوبی را تجربه نکند. ولی این اتفاق نباید کره‌ای‌ها را از حرکت به جلو بازدارد.

    ال‌جی بارها توان بالای نوآوری‌ خود را برای ما به اثبات رسانده؛ این بار نیز با سپردن کار تولید لوازم جانبی به شرکت‌های دیگر، تمام تمرکز خود را بر روی توسعه‌ی نوآورانه‌ی محصول گذاشته است. مطمئنا این استراتژی گوشی موبایل ال‌جی جی 5 را به یک رقیب مهم در برابر گوشی‌های پرفروش سامسونگ بدل خواهد کرد.

    نظر شما در رابطه با جی 5 و استراتژی جدید ال‌جی در بهره‌مندی از پتانسیل دوستان خود چیست؟

    برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با ال‌جی جی ۵ به آدرس zoomit.ir/product/lg-g5/ مراجعه کنید

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات