شیائومی تولید SoC گوشی‌ های موبایلش را برعهده می‌گیرد

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی یک از موفق‌ترین تولید‌کننده‌های گوشی‌های موبایل در چین است. این شرکت با تولید و فروش گوشی‌هایی با کیفیت و البته ارزان قیمت طرفداران زیادی در چین دارد. بنابر گزارش‌ها‌ی منتشر شده این شرکت قصد دارد تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ از SoC اختصاصی خود رونمایی و در گوشی‌هایش استفاده کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی در حال آماده‌سازی برای معرفی پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ خود است. گوشی موبایل Mi 5 بنابر زمان‌بندی کنگره‌ی جهانی موبایل در روز ۵ اسفند معرفی می‌شود. در حالیکه همه منتظر رونمایی از این پرچم‌دار هستند خبر‌های جدید از شیائومی حاکی از تلاش این شرکت برای ساخت SoC اختصاصی خود است.

 بر اساس گزارش منتشر شده توسط رویترز، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ شیائومی از سیستم روی یک تراشه‌‌ی خود در محصولات آخر سال استفاده می‌کند. بر پایه‌ی این گزارش شیائومی قصد دارد ابتدا از این SoCها در گوشی‌های رده‌ پایین بهره بگیرد. پیش از این نیز خبر‌های زیادی از تلاش شیائومی برای تولید پردازنده شنیده بودیم و اگر این خبر‌ها صحت داشته باشند، باید منتظر استفاده از آن‌ها در گوشی‌های سری Redmi تا پایان سال ۲۰۱۶ بود.

شیائومی نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر متخصص در ماه‌های گذشته برای طراحی و تولید SoC در شهر‌های مختلف چین استخدام کرده است. بر طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده، شیائومی با الگوبرداری از مسیر موفقیت اپل، سامسونگ و هواوی در طراحی و تولید سیستم روی یک تراشه‌‌‌ی اختصاصی به دنبال فروش و موفقیت بالاتر خود است. تحلیل‌گران عقیده دارند که تولید SoC توسط کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های موبایل استراتژی اصلی آن‌ها برای حضور مستمر و طولانی مدت در بازار به شمار می‌رود تا سهم بازار خود را از دست ندهند.   

سال ۲۰۱۴ یکی از تولید‌کنندگان تراشه‌های موبایل چینی با نام  Leadcore Technology Ltd قرارداد همکاری با شرکت  Pinecone Electronics امضا کرد. موضوع این قرارداد، همکاری دو شرکت برای تولید و توسعه‌ی تراشه‌های 4G بود. بر طبق گزارش رویترز Pinecone Electronics توسط Xiaomi مدیریت می‌شود.

احتمالا کمپانی مدیاتک، MediaTek، که تامین پردازنده‌های رده پایین شیائومی را بر عهده دارد با انتشار این خبر تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات