آیا گلکسی اس 7 سامسونگ زیر سایه جی 5 ال‌ جی قرار می‌گیرد؟

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
فردا سامسونگ و ال‌جی پرچمداران سال ۲۰۱۶ خود را به‌طور رسمی و پس از مدت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ها و علاقمندان گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کنند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد امسال ال‌جی عزم خود را جزم کرده و با آمادگی کامل با تغییر موعد همیشگی معرفی پرچمداران خود این بار به رقابت رو در رو با سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ پای گذاشته است. با زومیت همراه باشید.

فردا روزی است که تکلیف بسیاری از افرادی که قصد خرید گوشی هوشمند اندرویدی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ را دارند، مشخص می‌شود. بااین‌حال تا زمانی که محصولات اصلی مورد انتظار در این نمایشگاه به‌طور رسمی معرفی نشوند، بازار شایعات داغ خواهد بود. در این بین دو شرکت اصلی که کانون توجه هستند ال‌جی با پرچم‌دار خود یعنی G5‌ و سامسونگ با گلکسی اس ۷ پا به این رویداد مهم دنیای فناوری می‌گذارند.

سامسونگ به ترکیب برنده خود دست نزده است

معمولاً هر سال در دنیای گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی این سامسونگ است که با معرفی پرچمداران قدرتمند خود هیجان بازار را به سوی خود جلب کرده و به نوعی پیروز رقابت فروش در بین پرچمداران اندرویدی است و این امر طی سال‌های اخیر تبدیل به یک سنت شده است. سال گذشته هم گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج دو گوشی زیبا با طراحی آلومینیوم و شیشه بودند که با استقبال خوبی از سوی خریداران هم مواجه شدند. طبق اخبار و شایعات منتشر شده و البته تصاویری که از گلکسی جدید سامسونگ فاش شده است، سامسونگ در طراحی پرچم‌دار جدید خود هم تا حد زیادی به طراحی گلکس اس ۶ وفادار بوده است و البته کسی نمی‌تواند از این موضوع از نظر مفاهیم تجاری ایرادی بگیرد چراکه به قول معروف نباید به ترکیب تیم برنده دست زد. اما آیا این طراحی برای سال ۲۰۱۶ و جذب نگاه‌های سرگردان علاقمندان و خریداران کافی است؟

در مورد پرچم‌دار ال‌جی کمی اوضاع متفاوت است. جی ۴ اگرچه گوشی قابل تحسینی بود ولی جذابیت زیادی نداشت هرچند که کاورهای متنوع چرمی پشت این گوشی تا حدودی باعث جذابیت این مدل می‌شدند. اما به نظر می‌رسد کسانی که تا پیش از این به گوشی‌های هوشمند سامسونگ با بدنه شیشه‌ای و قاب آلومینیومی با دیده تحسین می‌نگریستند این بار با دیدن جی ۵ ال‌جی کمی نظرشان برای خرید پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ تغییر کند. سال گذشته این سامسونگ بود که با طراحی خوب خود دل خریداران را ربود و حالا به نظر می‌رسد امسال نوبت ال‌جی است.

اما هر یک از این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار چه ویژگی‌هایی دارند؟ با جی ۵ شروع می‌کنیم. این گوشی هوشمند بجای داشتن بدنه پلاستیکی از بدنه تمام فلزی بهره خواهد برد و به نظر می‌رسد که تمام بدنه گوشی از آلومینیوم ساخته شده است. نکته جالب توجه در این گوشی این است که با وجود بدنه فلزی بازهم باتری جی ۵ قابل تعویض است. به نظر می‌رسد که درگاه کارت حافظه خارجی هم درست در همین قسمتی که باتری قابل تعویض در آن قرار گرفته، وجود داشته باشد. ال‌جی سخت در تلاش است تا علاقمندان خود را نا امید نکند.

ال‌جی آمده تا قدرت خود را به رخ رقیب هم‌وطنش بکشد

طبق شایعات پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ ال‌جی دو دوربین در قسمت پشتی خود خواهد داشت که البته زمان، عملکرد و وظیفه هر یک از این ۲ دوربین را نشان خواهد داد. همچنین به نظر می‌رسد که دیگر خبری از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در قسمت پشتی این گوشی هوشمند نیست و ال جی برای باریک‌تر کردن این گوشی‌ تصمیم گرفته تا این دکمه‌ها را به قسمت کناری ببرد البته سنسور اثر انگشت که نقش دکمه پاور را هم خواهد داشت در پایین دوربین‌ پشتی قرار خواهد داشت.

بجای وجود نمایشگر دوم مثل چیزی که در V10‌ دیده بودیم، انتظار می‌رود که شاهد پیاده‌سازی نمایشگر همیشه روشن برای نوتیفیکیشن‌ها باشیم که البته مصرف انرژی بسیار پایینی هم خواهد داشت. به نظر می‌رسد در مجموع با پرچم‌دار جالبی از ال‌جی رو‌به‌رو باشیم که البته فردا با معرفی رسمی آن همه چیز مشخص خواهد شد.

گلکسی اس ۶ و جی ۴

از سوی دیگر، طراحی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج حداقل تا جایی که ما تابحال دیده‌ایم، تفاوت گسترده‌ای با نسل پیشین خود ندارد و به نظر می‌رسد که هنوز هم باتری غیر قابل تعویض است هر چند که به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد درگاه کارت حافظه خارحی در پر چمدار سامسونگ باشیم. اما واقعیت این است که برگرداندن کارت حافظه خارجی به گوشی جدید سامسونگ مثل این می‌ماند که اسباب بازی محبوب شما را از شما بگیرند و بعد از مدتی به‌عنوان هدیه به شما بازگردانند که بدون شک ویژگی جدید و جذابی محسوب نمی‌شود. همچنین به نظر می‌رسد که گلکسی اس ۷ ضد آب و گردوغبار خواهد بود. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید روی آن تمرکز کنیم چیزی است که شایعات از آن با عنوان سنسور دوربین Britecell یاد می‌کنند. عکاسی با کیفیت بالا در نور کم یکی از مهم‌ترین نیازهای گوشی‌های هوشمند است و باید ببینیم که برنامه‌های سامسونگ در این زمینه چطور پیش می‌رود. در ادامه مروری داریم بر مشخصات سخت‌افزاری که انتظار داریم در جی ۵ ال‌جی و گلکسی اس ۷ سامسونگ شاهدشان باشیم:

جی ۵ ال‌جی

  • پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰
  • ۴ گیگابابت رم
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • نمایشگر ۵.۳ یا ۵.۵ اینچ با رزولوشن QHD
  • باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج

  • در دو نسخه متفاوت با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۲۰ یا اگزینوس ۸۸۹۰
  • ۴ گیگابایت رم
  • حافظه داخلی متنوع (۳۲، ۶۴ و غیره) گیگابایتی
  • نمایشگر امولد ۵.۱ اینچی برای گلکسی اس ۷ و ۵.۵ اینچی برای گلکسی اس ۷ اج با رزولوشن QHD
  • باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گلکسی اس ۷ و باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گلکسی اس ۷ اج

به خوبی می‌دانیم که رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ بسیار فشرده است. فردا بعد از معرفی رسمی این گوشی‌ها بازخوردهای کاربران و منتقدان بهتر از قبل میزان استقبال از مدل‌های جدید دو غول فناوری کره جنوبی را نشان خواهد داد. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما طراحی فعلی سامسونگ برای رقابت در سال ۲۰۱۶ کافی است؟ نظر شما در مورد پرچم‌دار جدید ال‌جی چیست؟

شما می‌توانید جدیدترین اخبار مربوط به جی ۵ ال‌جی را از اینجا دنبال کنید. همچنین برای آگاهی از جدیدترین اخبار مرتبط با گلکسی اس ۷ سامسونگ به اینجا مراجعه کنید.

به خوبی می‌دانیم که رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ بسیار فشرده است. فردا بعد از معرفی رسمی این گوشی‌ها بازخوردهای کاربران و منتقدان بهتر از قبل میزان استقبال از مدل‌های جدید دو غول فناوری کره جنوبی را نشان خواهد داد. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما طراحی فعلی سامسونگ برای رقابت در سال ۲۰۱۶ کافی است؟ نظر شما در مورد پرچم‌دار جدید ال‌جی چیست؟

شما می‌توانید جدیدترین اخبار مربوط به جی ۵ ال‌جی را از اینجا دنبال کنید. همچنین برای آگاهی از جدیدترین اخبار مرتبط با سامسونگ گلکسی اس 7 به اینجا مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات