حفره‌ای امنیتی در سنسور اثر انگشت وی 10 ال‌جی کشف شد

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
وی ۱۰ یکی از محصولات بالارده‌ی ال‌جی است که از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. اما حال حفره‌ای امنیتی در آن یافته شده که از طریق آن افراد می‌توانند بدون اطلاعات صاحب دستگاه، اقدام به‌افزودن اثر انگشت خود در سیستم کنند و سپس به‌سادگی قفل دستگاه را با اثر انگشتشان باز کنند.
تبلیغات

 در حال حاضر مشکلات امنیتی در سنسور اثر انگشت تلفن‌های هوشمند موضوع متداول است و شاید با شنیدن وجود چنین مشکلی در ال‌جی وی ۱۰ شگفت‌زده نشوید. ال‌جی چندی پیش محصولی بالارده را با نام وی ۱۰ روانه بازار کرد که از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. در طول روز‌های گذشته اخباری منتشر شد که در آن گفته می‌شد احتمالا وی ۱۰ در زمینه‌ی سنسور اثر انگشت مشکل امنیتی دارد و بر این اساس کاربران غیرمجاز می‌توانند وارد دستگاه شوند.

فرآیند اصلی بدین شکل است که برای افزودن اثر انگشت فرد جدید به‌سیستم، صاحب دستگاه باید رمز عبور را وارد کنید تا دستگاه اجازه افزودن اثر انگشت جدید را بدهد. با انجام این کار افرادی که اثر انگشتشان در گوشی ثبت شده است، به‌سادگی امکان باز کردن قفل دستگاه را خواهند داشت. اما مشکل امنیتی مذکور اینجاست که برخی افراد می‌توانند بدون اطلاع صاحب اصلی و ورود رمزعبور، اقدام به‌ثبت اثر انگشتشان در دستگاه کنند.

البته باید توجه داشت که برای انجام این کار باید لانچر سوم شخصی روی دستگاه نصب شده باشد و فرد نیز برای افزودن اثرانگشت از طریق میانبر وارد عمل شود و سپس بخش رمز عبور را نیز پشت سربگذارد. با این اوصاف انجام چنین کاری اقدام چندان ساده‌ای نیست و در واقع شاهد حفره‌ای امنیتی در این بخش هستیم که عبور از آن کار هر کسی نیست.

انتظار می‌رود که ال‌جی به‌زودی این مشکل را برطرف کند. اما بدین نکته نیز توجه داشته باشید که ال‌جی وی ۱۰ تنها می‌تواند ۴ اثر انگشت را شناسایی و ذخیره کند. با این اوصاف اگر اثر انگشت چهار نفر (یا چهار انگشت)‌ را وارد کنید، در این صورت فرد دیگری نمی‌تواند اثر انگشتش را در دستگاه ثبت کند. برای ایمن ماندن در برابر این موضوع می‌توانید ۴ انگشت را وارد سیستم کنید تا در آینده ال‌جی با یک بروزرسانی این مشکل را مرتفع سازد. در ویدیوی زیر که توسط Matt OnYourScreen ساخته شده، می‌توانید بیشتر با این مشکل امنیتی آشنا شوید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات