TSMC تنها تامین کننده‌ تراشه A10 آیفون 7 خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل تولید تراشه‌های A9 مورد نیاز در آیفون‌ ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را به دو کمپانی سامسونگ و TSMC سپرده بود، اما به نظر می‌رسد این روند در مورد آیفون ۷ متفوت خواهد بود. گزارش جدید الکترونیک تایمز در کره‌ی جنوبی نشان از این دارد که TSMC تنها تامین کننده‌ی تراشه‌های مورد نیاز اپل برای آیفون ۷ خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش الکترونیک تایمز در کره‌ی جنوبی، طی توافقی که اپل با TSMC انجام داده، این کمپانی تایوانی تنها تامین کننده‌ی تراشه‌های مورد نیاز اپل برای نسل بعدی آیفون خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم تی اس ام سی در کنار سامسونگ دو کمپانی هستند که تراشه‌های A9 مورد استفاده در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس را در اختیار کاپرتینویی‌ها قرار می‌دهند.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که تی اس ام سی موفق شده تا با تکیه بر فناوری تولید تراشه براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خود، اپل را مجاب کند تا این کمپانی تایوانی را به عنوان تنها تولیدکننده‌ی تراشه‌ی آیفون ۷ انتخاب نماید. انتظار می‌رود تی اس ام سی تولید انبوه تراشه‌های آیفون ۷ را که احتمالا A10 نام خواهد داشت، از ماه ژوئن آغاز کند. در صورتی که تغییری در روند معرفی و عرضه‌ی آیفون روی نداده باشد، باید در شهریور ماه سال آینده که مقارن با سپتامبر سال ۲۰۱۶ است، در انتظار رونمایی از آیفون‌های جدید اپل باشیم.

این اولین باری نیست که تی اس ام سی تولید تراشه‌های آیفون را به تنهایی بر عهده می‌گیرد. پیش از این نیز تایوانی‌ها تولید تراشه‌ی A8 مورد استفاده در آیفون ۶ را بر عهده داشتند، اما سامسونگ در تولید A9 در کنار تی اس ام سی قرار گرفت. البته تولید تراشه‌ی آیفون ۶ اس توسط دو کمپانی متفاوت، چالش‌هایی را پیش روی اپل قرار داده بود.

پس از آنکه آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس روانه‌ی بازار شدند، کاربران به تفاوت‌هایی که این دو گوشی از نظر تراشه داشتند، پی بردند. براساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد، متخصصان امر با انتشار نتایج بنچمارک‌هایی که از دو نسخه‌ی آیفون تهیه کرده بودند، نشان دادند که آیفون‌های حاوی تراشه‌ی تی اس ام سی در مقایسه با نسخه‌هایی که از تراشه‌های سامسونگ استفاده می‌کنند، بهینه‌تر عمل می‌کنند، چراکه مصرف باتری در این نسخه کمتر بوده و حرارت کمتری نیز توسط تراشه تولید می‌شد. اپل با انتشار بیانیه‌ای در آن زمان اعلام کرده که با در نظر گرفتن تمام فاکتور‌های موجود در باب تفاوت این دو نسخه، اختلاف عملکرد باتری تنها ۲ تا ۳ درصد است.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرده که ورود سامسونگ برای تولید تراشه‌ی A9 نیز جنجال‌های بسیاری را در پی داشت. سامسونگ با اتکا به اسنادی که توسط یکی از کارشناسان تیم تحقیق و توسعه‌ی تی اس ام سی در اختیارش قرار گرفته بود، موفق شد با اپل به توافق برسد. این اسناد محرمانه فرآیند تولید تراشه‌ها با استفاده از فناوری FinFET را در اختیار سامسونگ قرار داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات