مایکروسافت بالاخره بروزرسانی تلفن‌های لومیا به ویندوز فون 8.1 را شروع کرد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت سه ماه از معرفی رسمی ویندوز فون ۸.۱ در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت (BUILD 2014)، این بروزرسانی بزرگ به همراه مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌های جدید، میهمان تلفن‌های لومیا خواهد بود.
تبلیغات

نسخه 8.1، برای اولین بار مرکز اعلانیه‌ها (Notification Center) را به همراه امکان دسترسی سریع به تنظیمات به ویندوز فون می‌آورد. کورتنا، دستیار صوتی انحصاری مایکروسافت، پشتیبانی از تصاویر پس زمینه در رابط کاربری صفحه Start، تایپ هوشمند با کشیدن انگشت بر روی صفحه کلید، نسخه بروز شده مرورگر اینترنت اکسپلورر، پشتیبانی از نصب برنامه‌ها بر روی حافظه میکرو اس‌دی و چند ویژگی تجاری دیگر مانند قابلیت اتصال به شبکه‌های مجازی خصوصی (VPN) از جمله تحولاتی است که امکان تجربه این بروزرسانی را برای کاربران سری تلفن‌های لومیا بسیار شیرین خواهد نمود.

خود نوکیا هم دست به کار شده و با ارائه یک بروزرسانی اختصاصی به نام Cyan، چند قابلیت کاربردی دیگر را هم به مجموعه یاد شده می‌افزاید، مانند: اپلیکیشن دوربین با رابط کاربری ساده و روان، ابزارهایی جدید برای ویرایش عکس، یک هاب ویژه برای مدیریت لوازم جانبی، اصلاح رنگ‌ها و عملکرد بهتر دوربین در هنگام عکاسی با نور کم برای تلفن‌های شاخصی مانند لومیا 1520؛ همچنین سعی شده کیفیت پخش فایل‌های صوتی و تصویری بهبود یابد. البته تمامی امکانات مذکور ممکن است بر روی تمامی مدل‌های لومیا پشتیبانی نشوند.

ویندوز فون 8.1 طی هفته‌های آتی، برای تمامی تلفن‌های لومیا که از نسخه 8 پشتیبانی می‌کردند، عرضه خواهد شد، هرچند کاربران نسخه‌های قراردادی اپراتورها، این بروزرسانی را کمی زودتر دریافت خواهند کرد. از هم اکنون می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات یا مراجعه به وب سایت نوکیا، از وضعیت ارائه بروز رسانی برای تلفن خود مطلع شوید.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات