همکاری گوگل و سامسونگ: ارتقای سیستم عامل اندروید با فنا‌وری KNOX

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ و گوگل اعلام کردند که بخشی از فناوری KNOX سامسونگ در نسخه آتی اندروید به کار خواهد رفت. این نسخه، که هفته گذشته در کنفرانس Google I/O مورد بررسی قرار گرفت، ویژگی‌های مختلف و جدیدی را برای کاربران اداری و مدیران IT فراهم کرده است که وجود بخش جداگانه‌ای برای مدیریت و ایمن‌سازی اطلاعات کسب و کار یکی از این ویژگی‌هاست.
تبلیغات

فناوری KNOX به کاربران شرکت‌ها و مدیران IT فرصت می‌دهد تا با شرایط کسب و کار سیار انطباق پیدا کنند. در ضمن این خبر خوبی برای فروشندگان و برنامه‌نویسان مستفل نرم‌افزارKNOX سامسونگ نیز هست چرا که می‌توانند این بازار بالقوه را با زحمت کم‌تری برای جامعه بزرگ‌تری از کاربران اندروید توسعه ببخشند.

Samsung KNOX Technology

اینجونگ ری معاون ارشد گروه تجاری KNOX در سامسونگ الکترونیکس می‌گوید:

از همکاری با گوگل بسیار خوشنودم و از آن استقبال می‌کنم. سامسونگ در مقام یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه دستگاه‌های مجهز به اندروید، از جایگاه ویژه‌ای برای تأمین نیازهای رو به رشد کاربران برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنها برخوردار است. ما از فرصت به وجود آمده برای ساخت محیطی ایمن در دستگاه‌های تحت اندروید به عنوان بهترین گزینه برای امور اداری و کسب و کار، بسیار خوشحالیم. همکاری سامسونگ و گوگل، تحول چشمگیری را در ارتباطات محیط کاری سیار ایجاد خواهد کرد.
Samsung KNOX Technology

هیروشی لاک‌هایمر معاون مهندسی اندروید گفت:

سامسونگ همواره در معرفی سیستم عامل اندروید به محیط‌های تجاری و اداری پیشگام بوده است و ما از کمک آنها در این پروژه متن باز (Open Source) سپاسگزاریم. گوگل و سامسونگ به‌طور مشترک سعی دارند امنیت بالا و قابلیت‌های مدیریتی را برای همه برنامه‌نویسان و تولید‌کنندگان در محیط اندروید فراهم کنند.

هدف اصلی این همکاری نزدیک و منحصر به فرد گوگل و سامسونگ، رسیدن به یک پلت فرم انعطاف‌پذیر با امنیت بالا در دستگاه‌های همراه کاربرانی است که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. تا همان‌طور که از اندروید برای امور شخصی خود استفاده می‌کنند، از این سیستم عامل برای امور کاری، اداری و تجاری خود نیز بهره بگیرند. سامسونگ به‌منظور توسعه بازار تولیدات مبتنی بر اندروید برای امور اداری و کسب و کار سعی دارد راه‌حل‌های پیشرفته، متفاوت و جامعی را برای محیط‌های کاری سیار ارائه دهد.

Samsung KNOX Technology

در حال حاضر، KNOX سامسونگ تنها ارائه دهنده سیستم ایمنی اندروید با درجه امنیتی بالاست که با معیارهای حساس امنیتی و نظامی بسیاری از کشورها هماهنگی دارد. گواهی MDFPP Common Criteria برای دستگاه‌های دارای KNOX، مانند گلکسی اس ۵ و نوت ۱۰.۱ (نسخه ۲۰۱۴) در ماه مه ۲۰۱۴ و گلکسی اس ۴، گلکسی نوت ۳، گلکسی نوت Pro در فوریه ۲۰۱۴ صادر شده است.

سامسونگ همچنین خدمات جامعی را در زمینه مدیریت و عرضه نرم‌افزارKNOX ارائه می‌کند. علاوه بر اجزای KNOX سامسونگ که در نسل آتی دستگاه‌های اندروید مشاهده می‌شوند، شرکت سامسونگ همچنان به توسعه خدمات اختصاصی مانندKNOX EMM و KNOX Marketplace ادامه خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به  وب سایت Samsung Knox مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات