تنظیم خودکار بزرگنمایی نمایشگر، محتوای پتنت جدید مایکروسافت

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که قرار است اولین پرچم‌دار مشترک مایکروسافت و نوکیا، با اسم رمز McLauren پاییر امسال معرفی شود. تلفنی که به نمایشگر لمسی سه بعدی و قابلت کنترل به کمک ژست‌های حرکتی مجهز خواهد بود و باتوجه به پتنت جدید مایکروسافت، می‌تواند میزان بزرگنمایی صفحه را بر اساس فاصله چشمان کاربر تا نمایشگر، به صورت خودکار تنظیم کند.
تبلیغات

به گفته مایکروسافت، این قابلیت به کاربر این حس را می‌دهد که گویی دارد از از طریق یک پنجره، به محتوای صفحه نگاه می‌کند، و باعث پویایی شیوه‌ی تعامل او با یک گجت دیجیتالی می‌شود. مثلا در زمان مرور یک نقشه، ما معمولا از انگشتانمان برای تنظیم بزرگنمایی استفاده می‌کنیم، صفحه را نیشگون می‌گیریم و تصویر بزرگ و کوچک می‌شود، اما مهندسان در مایکروسافت فکر می‌کنند این این روش دیگر قدیمی شده، و نزدیک و دور کردن خود تلفن به چشم را پیشنهاد می‌کنند. اندازه گیری‌های لازم توسط یک حسگر تشخیص حرکت و یک دوربین عمق- سنج انجام می‌شود.

مانند هر پتنت دیگری، این پتنت هم ممکن است هیچگاه واقعا مورد استفاده قرار نگیرد، اما ایده‌ی پشت آن، به اندازه‌ای جذاب هست که انتظار داشته باشیم حداقل در یکی از محصولات آینده‌ی مایکروسافت، به کار گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات